Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Med fasit i hånd er det vanskelig ikke å være enig i dine meninger om NM, samtidig må man nok erkjenne at sjansen for terminering av en 8 års kontrakt midtveis i løpet var fjern da dem inngikk kontrakten med Saipem.
Og da sitter man i en situasjon som man gjør.

Men, at det skal være mulig å komme utav dette på en ordentlig, rasjonell og funksjonell måte tror jeg definitivt på.
Fasit foreligger nok inne rimelig nær framtid.
Skal dem kjøre emisjon for å komme i havn gjøres det hvertfall ikke på 6-tallet, da må det kjøres flere kruttsterke nyheter først som eksempelvis noe som har med Aker/Aow å gjøre, utskilling av eget esg selskap hvor man innlemmer NM blant annet.
Ikke vet jeg sikkert, men at dem har lagt en plan er jeg om ikke annet helt trygg på.

3 Likes

Står på utsiden og registrer at det har kommet endel kontrakter i det siste til SIOFF, DOF og EIOFF.

Ser ut som en generell bedring av markedene.

Kanskje litt tidlig enda, men ser ikke bra ut akkurat nå på åpning Soff…

1 Like

Litt for tidlig å si, tror jeg, Kjell :wink:

1 Like

Det var på 6,40 ferden opp til 10.80 startet

2 Likes

Ja. Det er lov å håpe, men jeg tror ikke vi får sett noe stort lignende løft før det kommer større nyheter denne gangen

1 Like

Bør komme noen oppdatering rundt Maximus. Skipet styrer kursen

1 Like

Dust å selge 7k aksjer til 6,5

Det virker nesten sånn, men tror det kan være flere drivere

1 Like
1 Like

Tror også NM styrene kursen. Mener som @Rodjer også at dette er noe urasjonelt

Det er hovedsakelig tyskerne som gruser kursen akkurat nå :expressionless:

Fra oppdatert aksjonærliste altså handel den 21. april:

1 Like

Min oppfatning er at salgsviljen egentlig ikke er veldig stor, det som mangler er i stor grad høyere kjøpervilje.

Han med 7k for salg nå er sikkert en ludo som leste på fb igår om Eiof, nå selger han på tap i Soff og kjøper dyrere i Eiof, så faller Eiof tilbake igjen og så stiger Soff, slik går karusellen for vedkommende :smile:

2 Likes

…men det var en fyr som nevnte at Solstad sitter med en masse banker som har hvert med å finansiere lån til solstad. Når noe av dette de har gått inn med blir konvertert til aksjer …så vil jo disse bankene prøve å konvertere dette til Kroner og trekke seg ut.
så det er nok mye nedsalg som vil skje utover…men man vil jo prøve å få med seg noe så jeg tror ikke de dumper alt ut med de følger det får…det er et sakte nedsalg som vil skje.

Jo, det kan man si, men disse bankene som sitter med interesser sitter med interesser i en betydelig mengde selskaper og det gir ikke mening at dem alle skal dumpe akkurat i Solstad hverken nå eller senere.
Selvsagt har flere av disse blitt “tvunget” med på restruktureringen og sitter med mer aksjer enn ønskelig, men alle vil ha mest mulig ut av sine aksjer, nekter å tro det er anderledes for bankene.

Sier det igjen, det er ikke selgerne som er hovedproblemet i Solstad nå, men mangel på kjøpere med dypere lommer.

Siem meldte om en fillekontrakt idag, aksjen stiger 6,5% og er omsatt for 19,600 norske kroner!

Kjenner lite til Wintermar Offshore, men også signalene herfra såvidt jeg kan se er vel at det begynner å lysne i horisonten.

1 Like

Kan ikke huske å ha sett noe nedsalg fra bankene den siste tiden. Nordea kjøpte jo 200k aksjer forrige uke :slightly_smiling_face:

Ser for øvrig at Siem er i minus nå, kan ikke rederiene bare slutte å melde småkontrakter…

Har ikke fulgt med på aksjonær listen på en stund, men syntes å huske at det i en periode var Handelsbanken som var mest aggressiv når det gjelder utsalg.

Så raskt nå, de har ikke solgt noe siden midten av mars, og på under 1 måned fra rundt 20.februar så solgte de 1,1 mill aksjer.

De har 771 474 aksjer igjen.

Forøvrig imponert over hvordan et innlegg på aksjeforum, riktignok et bra innlegg kan få Eiof opp 8% :smile:

Nå er mcap på Eiof 50% av Solstad, bedøm selv om det føles riktig