Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Lavt volum kan få store utslag begge veier - også i SOFF :slight_smile:

2 Likes

Oppgangen henger vel mer sammen med han som skrev innlegget, Espen Teigland, han har svært god track record. Får håpe han skriver litt om SOFF igjen snart :slightly_smiling_face:

Er klar over det og svarte han som best jeg kunne.
Han skrev omtrent det samme om Soff på HO for noen måneder siden under nick davinci tenker jeg.

Men, vi får nå se hvem som trekker det lengste strået

…det vet du vel…det er vi som har aksjer i solstad som kommer til å bli vinnerne…det er jeg 100% sikker på. men vi trenger noe tid og oppmuntrende info. Synnes at Solstad skulle hvert mer aktiv med info slik at de stopper den uro som har hvert. En ting som er sikkert og det er at alt er på bunn nå. solstad offshore har ikke hvert så solid som det er nå. samt at samtlige offshore rederi ser en lysning mot 2022 og at vi kommer til å se noe alerede på høsten. ergo…Keep on buying…

2 Likes

Ja, så forresten at du hadde svart han, veldig bra :slightly_smiling_face:

Det henger selvfølgelig ikke på greip at Eiof er verdt 50% av Solstad. Dersom markedet virkelig tar seg opp, så vil vel små rederier som Eiof bli spist opp av større aktører, som f.eks. SOFF.

Av de 17 fartøyene , så har Eiof 4 eldre seismikk-skip som har så og si vært i opplag i hele 2020, og Eiof har ikke inngått noen kontrakter for disse for 2021.
Subsea Viking har nettopp fått kontrakten sin forlenget(4mnd +opsjoner), men denne ble bygget i 1999 og begynner også å dra på årene.

Jeg antar derfor at disse 5 fartøyene må avhendes snart, de vil derfor ha en aktiv flåte på 12 skip.

Skjønte heller ikke den voldsomme oppgangen pga utøvelse av opsjonen i Shearwater Geoservice den 11. januar, denne posten var jo tydelig oppført i balansen under “financial investments”. Men det kan jo være at mange ikke visste om denne posten, og da de derfor fikk vite om utøvelsen av denne opsjonen, som overgikk Mcapen til Eiof, så kjøpte de i Eiof og videre oppgang ble hjulpet av erfarne tradere som vet å smi mens jernet er varmt.

Men selvfølgelig er Eiof et spennende selskap, og de har vist seg å være pionerer innen grønn skipsfart med prosjekter som Viking Energy osv:

1 Like

Eiof er nok helt klart mitt andre valg om jeg skulle vurdere dem, men det er et lite selskap og jeg tror det blir slukt på et eller annet tidspunkt, enig i det.
Solstad har gjennom mange år vist evnen til å omstille seg og satse der hvor det satses bør, de seneste årene har vært helt fryktelige for alle aktører i bransjen, men Solstad har lagt det værste bak seg, en ny æra kan starte.

Så har jeg ingen problemer med å fortsatt være tålmodig og der er @OLADUNK1 inne på noe vesentlig, Solstad kommer med lynets hastighet, om ikke denne uken eller neste måned så vil det etter all sannsynlighet skje.
De er fortsatt for en gigant å regne.

En sak til, det at Eiof stiger såpass idag er egentlig bare positivt, det vi virkelig trenger er at flere investorer får øynene opp for disse selskapene.

1 Like

Ikke voldsomt, men NM kontrakten forlenges idag for tredje gang til 12.5.

Normand Maximus CSV 12.05.2021 Mexico

1 Like

Hva er lengden på forlengelsen?

Bare ytterligere 2 dager.
Poenget er mer at ser ut som fartøyet bare får mer å gjøre etterhvert som tiden går.
Antar dette er ekstraarbeid utover signert deal og således høyere dagrate.

Vi burde sendt en e-post til soff og bedt om en avklaring.
Sammen er vi sikkert på topp 13

Er det noen med såpass kunnskap om NM, som kan forklare hva som gjør NM unik ift. andre CSVER og som gjør at den kan kreve høyere dagrater🙂?

Already done🙂sendt en mail vdr. avklaring NM, ikke fått svar, sendte mailen forrige uke…

Areal og krankapasiet gjør fartøyet spesielt. Kjenner forlite til hva mannskapet har spesialisert seg på

Kan du sende meg brevet?
Kanskje @TMV @Kjell_Makrell @Rodjer kan sende et brev også

Det var bare en veldig kort mail, men kan sende deg det lille jeg skrev🙂

1 Like

Dette var det jeg skrev:

"God morgen til dere i Solstad Offshore!

Etter vel gjennomført restrukturering, større trykk i spot-markedet, Aker i ryggen og stadig flere kontrakter innen offshore wind, så er det Solstad jeg har størst tro på av supply-rederiene i Norge.

Men det er et sted hvor skoen trykker og det er situasjonen vedr. Normand Maximus. Det er mye usikkerhet og spekulasjoner blant småaksjonærene rundt Maximus, alt fra mulig langtidskontrakt til potensiell utvannende emisjon pga brudd på leasingavtale.

Håper på en snarlig avklaring rundt Maximus-situasjonen.

Mvh"

2 Likes

Skal sende de en avkappet finger hvis ikke kursen bedrer seg snart :wink:

1 Like

hvem sin finger?

Hvilken mailadresse sendte du den til?

Kjøpsfingeren min :frowning: