Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Sendte til investor.relations@solstad.com

2 Likes

Sendt også fra undertegnede.
Skrev om slutten litt og gikk litt “mer på”

Med det sagt, Solstad mer enn noen andre ønsker nok å informere markedet så snart det lar seg gjøre, hvertfall om det er noe positivt.
Samtidig synes jeg det er viktig at også vi småaksjonærer viser at vi følger med og det tror jeg de også setter pris på.

PS siden @Andyboi ikke har fått svar enda på sin henvendelse satte jeg CEO på kopi.

1 Like

ergo…lille fingeren på venstrå…
:cowboy_hat_face:

…men så helst at du fikk behålt den og handlet mer…

Tenker vi er i pluss innen kl 14, håper vi karrer oss over 7 idag.

LPS er ingen nybegynner i dette “gamet” og vet at han og styret på et eller annet tidspunkt vil bli kritisert fra alle fronter dersom ikke aksjekurs herunder mCAP styrkes. Spesielt gjelder dette bankene som jo sitter på en haug med aksjer som de snarest mulig ønsker å konvertere til cash jf. lovnader i restruktureringen. Metode- og tidspunkt for hvordan de skal gjennomføre dette vil derimot ganske sikkert være gjenstand for strategi mht. og respekt for (stor)aksjonærenes interesser, lovpålagte forpliktelser, og egen troverdighet i markedet. Jeg tenker at SOFF og LPS er mest tjent med på legge til rette for at eksisterende og fremtidige eiere er mest tjent med å gjennomføre aksjetransaksjoner på det tidspunkt foretakets risiko- og usikkerhetsmomenter er avklart og følgelig at informasjon, utover det lovpålagte, kommer til å knyttes opp til et slikt tidspunkt- og vi er vel kanskje ikke der riktig enda. Så langt så er del vel bare “pingler” og tradere som som står for handel i tillegg til noen finansielle aktører og hvor det nok er andre motiver enn rent finansielle som ligger bak. Det er jo ikke store verdien som ligger i dette nå.

LPS kommer nok med informasjon snart- og den tror jeg kommer til å være kursdrivende på slik måte at vi som har satset på SOFF gjennom en vanskelig tid for vår fortjeneste, mens de øvrige rettmessig må betale iht. ny reell verdi.

3 Likes

Jeg sendte en ryddig mail til SOFF for noen uker siden og som fortjener besvarelse. Har ikke fått svar, hvilket jeg tolker som at de allerede har regi på- eller i det minste plan for svaret og tidspunktet for besvarelsen. Ref. min respons over

Lover det ikke godt for NM mtp. at DOF får en gevinst på 20 MNOK på salget av en 14 år gammel CSV?
NM er jo tross alt en del nyere og mye større enn Geograph.

Hva tenker du?
NM er et fartøy, et av verdens største og mest teknologiske i bransjen som er verdt 2,5-3mrd.

Vet ikke helt hva du mente, sikkert jeg som misforstod.

Jeg tenker ift. salgsverdien på NM. En 14 år gammel CSV må jo ha blitt betydelig avskrevet og nedskrevet gjennom 14 år, og da er vel 20 MNOK sikkert en fin prosentmessig gevinst?

Det lover godt for en evt. salgsverdi på NM, eller blir dette for mye spekulasjon?

Tja, tror det sier lite om hva salgspris man kan oppnå eventuelt på NM.
Om man i dagens marked kan få 1, 2 eller 3 mrd er ekstremt vanskelig å si, hvertfall vet ikke jeg.

Mitt ønske er at NM beholdes enten i dagens struktur eller at Solstad overtar fullt og helt, da selvsagt med en langtidsjobb på 3-5 år i bunn og helst at det skilles ut som eget selskap, gjerne i et esg selskap med 6-8 fartøy.

1 Like

Ja, det beste hadde vært om Soff overtok NM :slightly_smiling_face:, men at DOF får solgt en 14 år gammel CSV med gevinst viser jo også at markedet er villige til å kjøpe CSVer over bokført og da sannsynligvis over Vesselvalues sine estimater. Men pga NMs størrelse osv., så vet jeg ikke om salget til DOF kan sammenlignes med NM. Beklager for optimistisk spekulasjon :sweat_smile:

Du kan meget vel være inne på noe, utfordringen min er at jeg ikke vet om 20 mill er bra eller dårlig, kjenner ikke til fartøyet og hva andre lignende prises til

Nei, ikke jeg heller, bare jeg som klamrer meg fast i halmstrå :sweat_smile:

Hei Rodjer
Jeg tror at de bankene som har overtatt for leasing firmaet vil eie båten til de får konstruert opp en nye “eier”. Solstad kommer til å ta seg av driften slik det blir gjort nå. Jeg regner med at solstad kommer til å drifte båten og at “eier” blir Kjell inge Røkke som får kjøpt denne båten til 1/4 av nybåt pris i dagens marked som sikkert vil være i overkant av 4 milliarder …dvs at røkke/aker får kjøpt denne båten for rundt 1 milliard. Selvfølgelig betydelig låne finansiert med lav rente og langsiktighet. Kjell inge pleier å få det til…bare vent. Men hvis det blir slikt så vil Solstad ha driften på båten.
Jeg kjenner godt til Kjell inge…han er helt utrolig på slike ting, men har hatt mange urolige netter med betydelig risiko. Regner med at
han tar tak i dette, men tror ikke at han vil skille ut noe drift selskap med det første. Det blir i regi av solstad. Vi kan kanskje se for oss at
solstad blir splittet om i en fornybar/vindmølle drift som de går på børs med. uansett vil det være en god idee…ref hva “Rodjer” fikk med seg under presentasjonen fra 4 resultatet

Noen har hvertfall en klar strategi om ikke å la Solstad stige fem flate øre, det ser man tydelig på ordrebildet i auksjonen.

1 Like

Jeg forsøkte å dra den noen øre opp i dag, men endte bare med å handle på dagens høyeste før den gikk tilbake igjen :frowning:

Jævlig mye robothandel, ser det i mange aksjer. Med engang det blir lite omsetning, så begynner det.

Ja, idag hadde noen bestemt seg for at den ikke skulle høyere.

Ja, det er fortvilet spesielt når omsetningen er så lav​:exploding_head::exploding_head:

Ja, de jævla robotene er noe herk.