Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Er du inne i aksjen eller avventer du?

Jeg avventer, vil ikke kjøpe før neste kvartalstall. Sitter i mange andre synkende aksjer i stedet :frowning:

1 Like

Ok, ja blir spennende å se q1 om vi ser tegn til bedring.
Alltid vanskelig å vite når man skal entre en aksje, i Solstad kan en avklaring om NM komme når som helst tenker jeg med utfall sikkert i alle himmelens retninger selv om jeg tror på det positive slaget

Det er bra jeg har MPCC som kan oppveie tapet mitt i SOFF. Har fortsatt tro på at spennende ting kan skje her. Har du troen så har du roen!

1 Like

Noen som vet hvilke CSVer som er nest og tredje størst etter NM :slightly_smiling_face:?

Vision, Navigator, Sentinel.
Utover Solstad sine vet jeg ikke

https://www.solstad.com/vessel-type/subsea/

1 Like

Takker :slightly_smiling_face: Mente totalt i verden, men det er kanskje vanskelig å finne ut?

Vet ikke, aldri sjekket

Den er grei :slightly_smiling_face:

Saipem sin Q1-rapport kommer onsdag 28. april, kan jo stå noe oppdatert info vdr. den ene NM-saken der :slightly_smiling_face:

https://www.saipem.com/en/investor-relations/financial-calendar

2 Likes

Spotten i Brasil synes jeg er litt kinkig å følge med på, men Sea Brasil gikk av kontrakt 23.4 og ligger nå inne med kontrakt for Equinor til 8.5 så den har tydeligvis fått en ny tildeling.
BOS Turmalina gikk av kontrakt i helgen og ligger ledig.

[SEA BRASIL](javascript:void(0):wink: 8850 1000 II Equinor Brasil Oleo e Gas - Supply Duties - 730 08.05 - RIO DE J

[BOS TURMALINA](javascript:void(0):wink: 14416 165 465 I PPT - RIO DE JAN

Hva angår de tre ahtsene i Batam så har de plaget meg litt siden det har sett ut til at de ligger uten aktivitet, nå er det en glede å registrere at hvertfall 2 av de 3 er på oppdrag.

Far Stream AHTS 1st Week June + options Batam, Indonesia
Far Sword AHTS Idle Batam, Indonesia
Nor Captain AHTS Mid May Batam, Indonesia
1 Like
1 Like

Har ikke giddet å sett mye på den i Brasil, ifølge Westshore ble et spot-oppdrag sist tildelt den 21.01.2021. Det er jo mye mer å gjøre enn det Westshore sin Brazil-side viser, så har gitt den opp :sweat_smile:.

Sjekker Solstad fartøyene dann og vann😀
Utfordringen er at fartøyene operer utenfor GPS området så får ikke fulgt opp ordentlig

1 Like

Westshore har vel 3mnd forsinkelse på brasildataene om man ikke kjøoer abo

2 Likes

Virker ikke som noen av supply-rederiene reagerer på bullish makro-nyheter, ikke fra Fearnley engang :pensive:. Og bare roboter som reagerer på kontraktsmeldinger…

Ser btw at Siem er først ut av de norske med Q1 den 10.mai, samme dato som Tidewater kommer med Q1 :slightly_smiling_face:

1 Like

Ok, takker :slightly_smiling_face:

1 Like

Ligger visst en kjøpspost på 50 000 på 6.6 og lurer :slightly_smiling_face:.

1 Like

Ja, auksjonen igår tydet på at det ville komme til kjøpere idag :smile:

Registrerer ellers som jeg skrev igår om Eiof, opp som en rakett og ned som en, tja :smile:

Oppgang med substans er ofte det greieste.

2 Likes

Hehe, ja :slightly_smiling_face: Leste et sted at de fleste av analysene fra meglerhusene bommer i det lange løp, ofte har de bare en kortsiktig effekt. Det samme gjelder vel analyser fra hobbyinvestorer.

Omsetning på nesten 1 mill i SOFF nå :smiley:

Noen som btw har fått likes av @TAkurs?