Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Hva er det for noe?

En som driver reklame inne på forumet her, nylig startet opp TA-kurs. Gjorde nylig en grundig analyse av Nordic Nanovector :slightly_smiling_face:

Espen Teigland som kjøper seg opp i SOFF?

Fra XI-forum:

“Espen Teigland: Har faktisk litt troa på SOFF i dag - Pnor ser bra ut.”

Mulig han ble overbevist likevel da. :joy:

Ja, dumpe i Eiof og pumpe i Soff :slightly_smiling_face:?

Grunnen til at jeg spurte om likes fra TAkurs var at jeg fikk 3 likes på rappen av han på denne tråden.

Drar seg litt til i nordsjøen nå og det trengs. Mye ledige ahts og psv ratene er bare sorgen.

De neste dagene forsvinner 7-8 psver, det bør hjelpe på.

2 Likes

Over snittet dagsomsetning på første timen i dag. Vi liker høy omsetning og stigende kurser :slight_smile:

1 Like

Ja, får bare håpe at dette dreier seg om en større investor, og ikke en typisk XI-pump and dump fra aksjeforums-gutta…

1 Like

Enda en liten spekulasjon fra min side: Kanskje noen ble fristet til å kjøpe i Soff når de så hoppet i Seadrill som følge av 4-årskontrakten + opsjoner til 380 MUSD :thinking:? Og seadrill er btw ikke restrukturert!

…men legg merke til handelen…det blir kjøpt og solgt poster på 10 aksjer…lite logisk og dyrt å kjøpe på denne måten…vi er utsatt for “robot” og detter ødelegger hele bilde…

Ja, forbanna drit:

Stiger på høyt volum og synker på lavt, i ekte Soff-stil…

Jaja, får håpe vi får ristet av oss noen tyskere :slightly_smiling_face:

Litt småkjedelig at den pushes nedover igjen, men mener ordrebildet idag også er et tegn på at noen ønsker seg inn og derav ikke vil slippe kursen.
Ordrebildet i auksjonen tyder slik.

Det positive idag er at omsetningen var betydelig høyere enn på en stund og aksjen falt ikke.
Tikk takk, vi er en dag nærmere en avklaring.

Ja, det var en klar endring i kjøpsbilde idag :slightly_smiling_face: Kanskje noen som kjøper seg opp før noe juicy info i årsrapporten, men det blir nok en gang spekulasjon fra min side…

Jeg økte litt i dag.

1 Like

Satser på at noen øker fordi de virkelig tror at nå kan det bli solid fangst ved å sitte i Solstad.
Spennede å se om Knut Invest øker igjen.

1 Like

Ja, blir spennende å se endringene i aksjonærlistene de neste dagene :slightly_smiling_face:

@Rodjer, kom til å tenke på artikkelen under, er det noe sånt du håper på mht. utskilling av ESG-del i SOFF :slightly_smiling_face:?

“– I løpet av det neste tiåret vil verdens behov for fornybar energi, herunder havvind, se eksponentiell vekst. Med våre ambisjoner vil denne reisen kreve betydelige investeringer for å utnytte markedsmulighetene vi ser foran oss, sier styreleder sier Håvard Framnes i Edda Wind.”

1 Like

Kan noen av skipene til SOFF modifiseres til SOVer, eller må det bygges nye?