Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, om jeg visste at kursutviklingen ble slik fremover, så hadde jeg solgt hus, bil, kjerring og sjel og putta penga i Soff!

Ingen som vet, men azt er et skoleeksempel på hvordan det kan gå når de fleste er negative og ikke har trua til at “alle” må ha.

Det finnes nå triggere i Solstad som kan gi oss en start boost.

Ja :slightly_smiling_face: Ingen som har fått svar fra Solstad? Har nå ventet en uke, vet ikke om jeg skal ta det som et godt eller dårlig tegn…

Tror rett og slett de er jævli sløve på IR og det har jeg gitt dem krystallklar beskjed om på mail idag…

1 Like

Nå er vi straks på pluss-sida igjen :slightly_smiling_face:

Som sagt, mye av det vi ser av aktivitet er jeg temmelig sikker på at skyldes investorer som allerede er inne men som ønsker å laste mer så billig som mulig før den ikke kan holdes igjen lenger.
Og den strategien funker som bare det her hvor omsetningen er så lav.

Tilbud og etterspørsel :slightly_smiling_face:

image

Fy f**n som jeg gleder meg til å se de oppdaterte aksjonærlistene fremover!

Jeg sendte min forespørsel 18.03, og den står fortsatt står ubesvart.

Ja, de er så sløve på IR, storaktører og shortere kan holde på akkurat som de vil sånn ståa er nå.

Får inderlig håpe på noen gullkorn imorgen!

Fikk du med deg den posten som nettopp lå på kjøp på 6,48 på 100k?:rofl:
Ikke kjekt med minus, men det er krefter i sving

Nei, fikk ikke med meg den :slightly_smiling_face:

Er vel Knut Invest som satser på takeover :smiley:

Kan lite om selskapet og har ikke tid til å lese gjennom tråden. Q i morgen? Er det noen forventninger?

Er årsrapport imorgen, så sannsynligvis ikke noe som vi ikke vet fra før, men håper på noe updates vdr. Normand Maximus. De har to saker gående der vdr. betaling av termineringsgebyr fra Saipem og finansiering.

1 Like

Jeg tror personlig at vi nok må vente på 2 eller 3Q21 for å se tall egnet til å forankre SOFFs- og bransjens revitaliserte situasjon- men da er det nok for sent ift. å komme inn på dagens "konk"nivå.

1 Like

Takk for svar :slightly_smiling_face:

Ift kun tall er jeg enig selv om jeg tror vi vil se antydninger allerede på q1 ift inntekter og nedskrivninger.

Men, potensielle raketter som kurstriggere er det ikke vanskelig å finne rundt NM situasjonen f.eksempel.

Ser av dagens melding at også Far Strait er solgt, da har de kvittet seg med i alt 7 av 37 fartøy ihht restruktureringsplanen.

PS. Nå er Siem Offshore snart priset 200 mil over Soff, mens Eiof 60% av mcap til Soff :cowboy_hat_face: :cowboy_hat_face: :partying_face: :partying_face:

@srh , det du skriver om “konk” nivå slutter jeg meg fullt og helt til, aldeles på trynet selvsagt.

1 Like

Jeg er skeptisk pessimist ift. at årsrapporten kommer til å ta for seg forhold som fortsatt står uavklart i 2Q21 utover å beskrive forholdet- og som vi og markedet allerede kjenner til. Jeg kan heller ikke se at det kjennetegner SOFF å varsle forhold “tidligere en nødvendig” i samsvar med “lovpålagte krav”.

Jeg tenker samtidig at SOFF har lite å tape på å “forsinke” ikke stadfestede dårlige nyheter, men mye å vinne på utsette formidling av ikke stadfestede gode nyheter så lenge som mulig og således at manglende nyheter er gode nyheter. Restruktureringen medførte jo en mCAP tilsvarende “Null” hvilket alle tidligere og nye aksjonærer således vil være kjent med. Det eneste alternativet til “Nullen” er jo da oppover, og informasjon om dette vil det være fornuftig- og strategisk gunstig å avvente lengst mulig med, eller i hvert fall til informasjonen er stadfestet sikkert som positiv. Tilsvarende negative nyheter vil strengt tatt bare endre karakteren på “Nullen” og vil således ha liten effekt. Sistnevnte selvsagt med mindre dette forankrer en endelig “Null”, hvilket jeg personlig anser som helt usannsynlig.

1 Like

Jeg håper å kunne kjøpe mest mulig aksjer på disse nivåene (men er i det videre avhengig av lønningsposen for å kjøpe mer) jeg, så er ikke nødvendigvis helt objektiv mht. betraktninger om tidsperspektivet videre.

Helt enig i det du sier, har bare et minimalt håp, men for den langsiktige så vil denne aksjen uansett betale seg.

Ikke noe vits å selge utifra det tekniske bildet akkurat nå, Solstad er jo en av de mest oversolgte aksjene på Oslo børs:

image

2 Likes