Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det største problemet mitt er at alle mine “risikomidler” nå ligger i SOFF som long. Resterende del av porteføljen er dørgende konservativ og ultralong. Børshverdagen er således fryktelig kjedelig om dagen, men så blir det jo litt ekstra tid til jobb, kone og barn mv. da.

Meningen var å bygge opp en ny risikoportefølje for underholdning, men det faste månedsinnskuddet klarer jeg heller ikke å la være å sette inn i SOFF så lenge situasjonen er som nå.

Jeg er 100% enig med deg ift. at long er bull hva gjelder SOFF, og således at tålmodig investering vil betale seg på en svært hyggelig måte. Så gjenstår det selvfølgelig å se om jeg har truffet på min risiko-, usikkerhets- og avkastningsvurdering.

1 Like

Ja, undres ikke over at den ligger høyt på den listen :joy:

Jeg liker “føniks-case”, som f.eks. SOFF, jeg har Scana fra tidligere og venter fortsatt på at denne skal ta av. Jeg bestemte meg i mars for at jeg ville investere i et slikt case til og da gikk jeg for SOFF da jeg også mener at de har et betydelig potensiale. Ellers har jeg resten i cash og bedriver litt trading når anledningen byr seg :slightly_smiling_face:

Kunne forøvrig tenkt meg Kristian eller Kjell Inge inn i styret.

Ahrs nede på 100k/dag igjen, gråten tar meg. Trenge 2 dlytt nå, 14dager med 3-4 båter på hvert🚤

Litt artig innslag om Maximus, spol til 7:20

https://www.youtube.com/watch?v=f3k5CUvyfXk

2 Likes

Antar det er derfor Solstad forholder seg i ro og har funnet det hensiktsmessig å la ahtsene ligge inntil videre.

Jeg lærte for en del år siden at trading ikke er noe for meg, med det som da for meg var et svært tungt tap. Har derimot fra høsten 2020 noen lykkelig erfaringer med trading av NAS før jeg igjen ble påminnet om mine begrensede trading-egenskaper. Long skal og vil være min vei videre, og da forhåpentligvis basert på tilstrekkelig grundig analyse ift. hva man skal inn i og hvordan risikobildet skal fastsettes- og fordeles.

Kort oppsummert er det egen makrovurdering som er lagt til grunn for hva jeg nå investerer i, og hva gjelder SOFF så følger dette av min tro på SOFFs muligheter i en verden som i langt større grad- og på flere nye måter kommer til å nyttegjøre seg offshore-ressursene og mulighetene.

2 Likes

Ja is i magen kan verr lurt innimellom

1 Like

Jeg er ikke bekymret vdr. NM. Om det stod så dårlig til, så hadde vel NM vært inkudert i restruktureringen? Som deg så mener jeg også at de har en plan bak denne utelatelsen.

Jepp, vi er 100% enige der😀

1 Like

Litt av grunnen til at flere og flere gir blanke blaffen i hva meglerhus mener, det er fryktelig mange råtne egg i den bransjen.

Kursen faller likevel. Blir spennende å se hvem som selger på disse nivåene. Blir jo bare billigere og billigere for dem som har trua…

Veldig bra den skittentøys vasken Finanstilsynet gjennomførte. Ikke at jeg er tilhenger av overformynderi, men dette var på tide!

1 Like

Helt klart. Dette gjelder spesielt « solstad offshore» som nevnt før er firmaet på bunn. De har fått redusert betydelig gjeld. De har eiere som i generasjoner har holt på med denne business…tenker da spesielt solstad familen… videre har man røkke som altid har landet med begge bena og har et liv som over går kattens 7 liv…videre har man john fredriksen . Vi kan ikke ha bedre eiere og ledere enn denne skuta « solstad» videre er de størst på store båter. … dvs er marked segment som har hvert dominert av norske båter. Nå er jo kursen på solstad i bunnen. Aksje verdien er rundt 500mill. Hvis solstad viser en forbedring og senere at man går i 0… så kan du inne frem kalkulatoren og gange inn dinne verdier med 10…og det vil skje fort som det altid er i denne bransjen. Videre vet vi at solstad har mange live slik som røkke og staten med bankene har ikke tenkt på å avikle firmaet. Har aldri sett så lyst ut som nå.

Faktisk mer spent på hvem som kjøper :smile:

Sikkert noen som tenker som oss…

Økte bittelitt på 6,50 nå

1 Like

Satser på at den kjøres opp ørlite mot slutten nå.
Ellers opplever vi nok en dag med bedre utvikling for de andre selskapene i bransjen og det i seg selv er jo helt hoderystende.