Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

(SOFF nevnes ikke i podcasten, men analytikerens vurderinger har nok gyldighet for det brede marked innenfor energi)
Optimismen merkes… Går for verdi… Bedring i makro er bra…

2 Likes

Legger ved et gammelt nyhetsinnslag. Syns spesielt måten Lps svarer er beroligende. Selve forhandlingen tar lenger tid enn jeg håpet, men det gås nok grundig til verks og jobbes hardt for en god løsning

Tenker også sannsynligheten for at soff kommer godt ut av det er stor, da DnB er med i disse forhandlingene, og de har jo også eierandel i soff. Tror neppe de vil tape penger.

Har også en tanke rundt inflasjon som kan utspille seg positivt for soff da gjelden vil bli spist opp mer samtidig som det blir mer verdi i råvarer som olje, som da vil slå positivt ut på rater og supply firmaer. Det er jo mye spekulering rundt høyere inflasjon fremover og det kan jo også gjøre positive ting med det økonomiske i soff. Noen andre som har tanker rundt dette?

1 Like

Sjekk Sluttauksjonen nå :smile:

Morsom auksjonsbilde.
Holder nok ikke til mål, men artig.
Men, det viser at det er investorer som lurer i sivet og det er litt greit.

1 Like

Se på OSE som gikk rett ned etter test av motstanden på 1100…

Ja, så det, samtidig er vel utvikling ymse i Europa også?
Kan nok være flere årsaker til at den korrigerte tilbake kanskje.
Uansett, Soff faktisk blå på en rød ose dag og med noen brukbare poster omsatt og da kjøpsveien.

Det gikk fort ned

Når kommer « annual report 2020»? Nå har jeg ventet lenge nok…

Kommer ofte sent😂

… så det blir senge lektyre…

Mener q4 og q3 rapporten kom like over kl 17, tror ikke det drøyer så lenge før den foreligger.

Ok. Det blir spennende å høre noe om normand maximus. Evt. signaler på avbestilings gebyret. Og evt om fornybart og skraping

da var klokken 18:00…

Der kom den😁

Ift. Maximus:

The Company believes
there are good prospects that the discussions will
lead to an agreement

Og etter mine bedømmelser sammenlignet med teksten fra q4 er dette nytt!

5 Likes

Balanse mye hyggeligere enn mCAP. Vi har en del cash, vi har hyggelige gjeldsbetingelser en stund fremover, vi har et gryende marked og vi har potensial til mer cash og en mulig avtale ift. NM. Lite nytt, men det føles likevel greit å få det svart på hvitt. Kanskje ser markedet allerede i morgen det flere av oss allerede har sett- potensial, muligheter og verdi.

1 Like

Ingen nedslående artikler i fa eller Dn - tar det som et positivt tegn,

Bare det at selskapet skriver at det er gode muligheter for avtale om NM burde drive kursen ganske mye de nærmeste dagene.

1 Like

Jeg tror nok vi må vente litt til før vi kan være sikre på det. De pleier jo å kvesse blyanten.

1 Like

Ja, og selv om ikke kursen ikke påvirkes umiddelbart så er det gode signaler for fremtiden.