Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ser ut som Dof henter en psv til ut fra opplag, Skandi Rona forleden dag, mens idag ser jeg at Skandi Barra har dukket opp på oversikten.
Hittil i år er det hentet ut 9 psv fra opplag, samme tid ifjor(01.01.20-03.05.20) var antallet 4, så det ser vel lysere ut i år da

Futtene stiger og vixen under 20.

Vi trenger nye, flere og større kjøpere i Soff.

En som fisker på 6,50

Ai ai ai, Maximus kontrakten forlenget med ytterligere nesten 1 mnd til nå 2.6. :grinning:
(dette tviler jeg på hadde vært mulig å få til nå dersom det ikke er god dialog mellom partene…)

Normand Maximus CSV 02.06.2021 Mexico

Tenker at ratene er rimelig mye høyere nå som man er på “forlengelse”
Med denne forlengelsen her er man faktisk snart på 50% over ordinær kontrakt, alt ifølge oppdateringer på Solstad sin egen spot side.
Dessuten tydelig at det finnes arbeid for Monsteret :grinning: Kunden må uten tvil sett nytteverdi av å ha NM på oppdrag.

Forøvrig øynes igjen bedre tider i spotten:

NEW Apache UK Supply duties, C/R + opt 04/05/21
29/04/21 OMC R/M PROSPECTOR 1 (1 x AHTS), D/D 05/05/21 - 07/05/21
29/04/21 OMC R/M SEAFOX 2 (1 x AHTS), D/D 05/05/21 - 06/05/21
29/04/21 Equinor Energy AS Supply duties (PSV or AHTS), D/D 14 03/05/21 - 05/05/21

Nesten så jeg mistenker at disse forlengelsene skyldes at dem forhandler om langtidskontrakt med denne kunden.

6 Likes

Utmerket oppdatering

Synes rederiene stadig oftere børsmelder om kontrakter og forlengelser. Havila idag, forlengelse for to fartøy:

https://newsweb.oslobors.no/message/531961

Nå er det bare Soff som må få opp tempo!

Kommer nok @Andyboi

Jeg gjorde en jobb lenger oppe på tråden for en tid siden, Solstad ligger hestehoder foran de andre i kontrakts meldinger siden desember justert for flåtestørrelse.

Ja, gjør nok det :blush:

Synes det også lukter litt langtidskontrakt, tar i hvert fall ikke disse forlengelsene som negativt. Blir spennende om noe børsmeldes snart, de kan jo ikke holde på med disse småutsettelsene uten videre info til markedet?

Derfor slo det meg idag med enda en forlengelse på nesten 1 mnd at en skal ikke se bort fra at de er i sluttforhandlinger om ny langtidskontrakt med nettopp denne kunden.

1 Like

Kan det være noen mulig korrelasjon mellom NM og ExxonMobil?

Det ble ikke oppgitt hvem klienten var den 04.12 før det ble informert om en rammeavtale mellom partene den 15.12. Jeg bare spiller litt på de ovennevnte tankene til Andyboi og Rodjer?

Spekulativt, men en Interessant tanke, Normand har tidligere jobbet for Exxonmobil i Guyana i Latin-Amerika, ikke langt fra Mexicogulfen:

Tja, en absolutt interessant kobling🙃

Veldig spekulativt, men med litt kjedelig aksjeportefølje om dagen så må det være lov å spekulere litt. Ser forøvrig fra ExxonMobils nettsider at Stabroek Block utenfor Guyana skal utvikles for ytterligere produksjon på 220,000 fat pr. dag fra 2024 så da skal de vel kanskje begynne snart da?

1 Like

Bygger seg opp bra med jobber i spotten nå, må bare få ut de 10 psvene som skal på term

1 Like

Tør nesten påstå at i 9 av 10 tilfeller ved slik ordrebok vil kursen reagere oppover tvert, men dette er visst den 1/10🤣

…det er ikke mange som vil selge nå… så det å prøve seg på 6.5… det er evt. små poster. og de som ser langsiktigt ser ihvertfall en dobling av kursen…men det vil ta tid, regner vi ser 12-14 etter 3 kvartall.

Skal ikke spekulere for mye i kurs, men tenker vi ser 12-14 om NM saken avgjøres på en fordelaktig måte.
-Vinner saken om termineringsgebyret

  • Avtale mellom bankene og Maximus Limited samt 3-5 års kontrakt for NM.
    En slik avtale vil bringe tilbake anslagsvis 1,3-1,6mrd i økt backlog.

Den saken avgjort på en grei måte vil sette selskapet i et helt annet lys og det vil merkes voldsomt på kursen er min klare mening.

Så får vi se, bare synsing fra meg, 12-14 kroner virker mye nå, men ta en titt på NODL og AZT så ser man at når en ball først ruller i tung snø legger den fort på seg

sant

Bare differansen i gebyrkrangelen er jo på 900mill, at den kan gå til 12kr+ med en optimal løsning er jeg ikke i tvil om.

3 Likes

I tillegg tenker jeg at vi også kan oppleve det samme som man nå opplever innenfor rigg.
Noen dager og uker med oppgang, enkeltdager på 10-20% kan bli en hyggelig reise.

1 Like