Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ser at Sea Flyer har tatt oppdraget for Apache.

Sea Flyer PSV Apache 08.05 / TAQA (21.07) Aberdeen

Litt stillingsrelatert.

Norskbulls er festlige for tida, short-signal😑

https://www.norskbulls.com/m/Default.aspx?lang=en

Antar dem bommer igjen, lite smart å gå short i denne nå hvertfall.

Ja, ifølge min lomme-TA, så er det solid støtte rundt 5,8-5,9, kursen kan gå ned hit før det snur.
Dette støttes av et støttenivå, Fibonnaci-nivået på 0.618 og volum. Soff har også solid støtte på RSI 30, men betydelig motstand rundt RSI 50.

På den andre siden, når Soff passerer RSI-motstanden på 50 og kurs 9 og helst den psykiske motstanden på 10( en close over 10 hadde gjort seg), det er da jeg tror ting virkelig kan bli morosamt :smile: Men da trenger vi nok noen saftige NM-nyheter :slightly_smiling_face:

Bekreftelsen på Sea Flyer oppdraget.

NEW [SEA FLYER](javascript:void(0):wink: Apache UK Supply duties, D/D to L/R 04/05/21 RNR

Hi Andyboy.
Hvis du ser på historiken til de som gir ut disse dataene så har de bommet hele veien når de skriver shorting eller buy.
Bedre å ringe en spå kone .
Solstad er en aksje med lite volum

Ja, de bommer mye. Stoler ikke på disse candlesticks-signalene alene, må sees i sammenheng med andre indikatorer. Tidewater og PHLX gikk bra idag, får håpe på en grønn dag imorgen🙂

…men det er mye endringer i markedet for rigg…og høyere aktivitet samt at normann maxius fikk forlenget kontrakten sin.
Videre har rederi forreningen samt tidewater varslet et skifte neste år og tidewater alerede i år. Videre for solstad så er en betydelig del av gjelden fjernet…Videre har det kommet ordning på kodemnering av offshore fartøy…ja ting legges tilrette hele veien så jeg kan ikke se noe annet enn at vi får snart se en bevegelse oppover. Alle signaler sier meg det… bye the way tok alikevel en telefon til ei spåkone…fikk klar beskjed om at alt ordner seg …så det er bare å roan… sov godt

Ja, det fundamentale peker i riktig retning, største bekymringer nå er India og at indeksene er klare for en korreksjon.

For øvrig noen interessante endringer på aksjonærlisten pr 04.05:

Ikke lenge til HB er ferdigsolgte, og Atle Pedersen, en investor/trader fra Bergen, har også kjøpt seg opp. Han er dessverre som haren, vet aldri hvor han hopper, men uansett hyggelig å se større aktører dukke opp på topplisten:

  1. HANDELSBANKEN -180 000 -39,18% 279 474 0,37%

  2. PEDERSEN ATLE SANDVIK (f. 1966) INN +206,28% 153 141 0,2%

Gledelige nyheter med HB. Aksjene dem har solgt har nok tynget kursen nokså mye. På tross av NM vil jeg tro denne faktoren alene kan få kursen tilbake på sju tallet.

Er Forøvrig helt enig med deg i at børsene fremstår meget nervøs. Med å være på randen til ATH og India som potensiell utløsende faktor kan korreksjon komme. Ser oljeprisen har tatt seg bra opp siden fredag.

1 Like

Ja, er jo bare sunt med en korreksjon, men kjipt for oss som sitter med større poster i SOFF som allerede har hatt en begredelig april-måned. Kan virke som smittetoppen i India nærmer seg, men at mange flere enn antatt kan være smittet:

Blir kjekt å få dem ut fra listene siden det tydeligvis er deres mål.

HB redusert fra 1,88 mill aksjer 25.1 til idag 279k
CB redusert fra 2,37 mill aksjer 25.1 til idag 1,22 mill.

Legger ellers merke til at man nå må ha min. 85k aksjer for å være inne på topp 50 mot 71k den 25.1.

Når det gjelder India så er det ikke til å undres over at man har stort smittetrykk, får håpe resten av verden bidrar med medisinsk hjelp/utstyr og at smitten nå snart avtar.

2 Likes

Ja, dette vil redusere mye av salgspresset. Ifølge dagens liste, så kvittet CB seg med bare 2001 aksjer, og synes jeg ser antydning til at de begynner å bli ferdigsolgte for denne gang.

Endring ukesbasis siden CB begynte nedsalget i april:

image

Det kan tenkes at du har rett i, CB er noe annet enn HB og Danske Bank.
I CB kan det hende at 2-3 større aktører(privatpersoner nå snart er ute) og at de gjenværende sitter med videre som oss.
HB skal nok nærmest helt ut før dem laster litt igjen som Danske Bank gjorde etter sitt nedsalg.

Den 50k posten på kjøp som lå igår, ble den omsatt eller kan man forvente at vedkommende kommer på banen idag også?

Eller var det deg @aksjewonka :grinning:

1 Like

Kommer det positive nyheter vedr NM samtidig som HB melder sin exit, så blir det super bull - mer ønsketenkning enn noe annet.

2 Likes

Enig, men om positive NM nyheter kommer på 6,10 eller 7,10 tror jeg spiller minimal rolle egentlig, slike nyheter vil flerre propper og kjøpere vil strømme til med stor styrke.

Men, det viktigste gjenstår, å få de positive nyhetene.

Nå er det bare å hodle til krampa begynner å ta, med de betryggende signalene i årsrapporten, så er risk/reward på et veldig attraktivt nivå.

Og til dere andre: SOFF is soon about to leave the station🙂

1 Like

Der var det en som køddet med en kjøpspost på 100k på 7, signaliseres at man sitter klar :rofl:

Haha, ja, kanskje det kommer en fat finger i dag :crazy_face: :slightly_smiling_face:

Pleier å bli litt action der ASP kjøper seg inn.