Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Hva mener du med det, har du hørt noen rykter på gata?

Nei har ikke hørt noe. Husker ASP fra funcom. Mange mener han styrte kursen med tradingen sin.

ASPs tilstedeværelse kan signaliere tidvise uforståelige rykk og dumps - orkestrert av han og i takt med sentiment på type forum som TI. Han fremstår for meg som dyktig til å utnytte og forsterke bevegelser og få maks ut av psykologien rundt en aksje. Ingen grunn til å være glad for at ASP kommer inn her - det er ofte et signal om at det blir herjing for 1 persons vinning.

Asp?

Kjenner lite til ASP, men uansett har han vel rimelig bra teft og har vel sett det samme som oss, Soff aksjen framstår som billig.
Han er garantert ikke den eneste med dypere lommer enn de fleste av oss som er klar.

@aksjewonka , Bergen investor, nevnt ovenfor som nummer 25 på dagens liste

Tenker vel egentlig at en mcap som dagens nærmest tenderer til det kriminelle, sjekk Nel…, ja, de har ikke gjeld, men de har vel i praksis nesten ingenting annet heller.

Mottatt… han har jo som nevnt vært inn og ut siden desember i 2020(sikkert før det det også).

Kjenner godt ASP. Er selv en del på Xi

Jeg liker litt action, så i nåværende situasjon må man bare satse på at noen “gunner” på.
En dag skal vi vel alle selge oss ut igjen, sånn er dette gamet.

1 Like

Ja, både ASP og Espen Teigland har kjøpt i SOFF, så interessen blant XI-gutta har tatt seg opp, blir en spennende tid fremover :slightly_smiling_face:

Du som kan TA, er vi ikke i nærheten av noe spennende nå?
Ser bare at de helt kortsiktige indikatorene er vippet over på KJØP

1 Like

Link til XI chatten?

Finnes egen SOFF-tråd her også :slightly_smiling_face:

1 Like

Takk, har nok vært innom der tilbake i tid da jeg hadde dialogen med Lars.

1 Like

På den tråden skjer det ikke mye.

Skal du drive litt SOFF-misjonering i XI :joy: :smile:?

Synes SOFF er vanskelig nå. Jeg har økt her nede på 6.4-6.6 og sånn sett forteller kanskje det litt om hva jeg tror / håper på. Men det tekniske as such er litt uavklart i mine øyne. Det er tungt i SOFF og venter egentlig på at vi skal ned og teste 6 blank (ca. 10% ned dit). Trenden er ned og har egentlig vært det siden desember når vi peaket rundt 10kr.

Jeg er primært inne for en positivt NM avklaring og bedring i markedet og enn så lenge er kortsiktige bevegelser (både opp og ned) å anse som støy.

3 Likes

Hehe, nei, tror ikke det, tror jeg har nok med Tek gitt.
Trives best her inne, var tungt å få igang tråden her, men endelig har interessen tatt seg opp og mange flere bidrar :grinning:

Takk @Hpbjorn

1 Like

Var det han med kjøpsposten på 50 000 som ble utålmodig der :slightly_smiling_face:?

Ikke utenkelig, forøvrig kjekt å se at oljeprisen igjen beveger seg mot usd70.

1 Like

" Even more surprising is the manner in which the sector is making all those prognostications of doom and gloom appear premature: The energy sector is beating earnings expectations by an average margin of 335%, by far the widest margin by any sector, with second-placed Consumer Discretionary sector only managing a 44% beat."

2 Likes