Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Mye grønt som er ned i dag gitt. NEL-aksjonærer blir jo like overrasket hver gang et negativt Q-resultat blir publisert.
Mange av de som selger seg ut av vekst og grønt skal kanskje inn i verdiselskaper igjen :thinking::

Haha, ja du har så rett.
Nel aksjen kursmessig har vært en eventyrhistorie, men har mine meninger om det caset som nok ikke bør sies høyt :rofl:

Eventyr har jo aldri for vane å være overdrevet, så vidt jeg kan huske.

Hadde en kollega av meg som kjøpte Nel aksjer på den tiden jeg var i Nel, vedkommende ringte for noen måneder siden og spurte hva som måtte gjøres, urealisert var på like over 1000%, finn salgsknappen var mitt råd og det ble heldigvis gjort :grinning: (tror salget var på rundt 33)

Litt det jeg mener med eventyr historie.

Hadde selv ekstrem tro på Nel og fikk rett i det, men solgte selvsagt selv altfor tidlig, ikke i mine villeste fantasier trodde jeg på at et selskap med knapt inntekter og med giga tap over år kunne verdsettes til 50 mrd.
Men, det viser veldig godt at har man en flink ledelse som selger konseptet på en forbilledlig måte så er det ikke så nøye med inntjening.
Men, det kommer alltid en dag for selvransakelse.

2 Likes

Ja, markedsføring og psykologi gjelder i aksjemarkedet som i markedet generelt. Nel har gjort dette på en forbilledlig måte. Røkke er jo også et geni der, og jeg håper på mer Røkke-magi for Soff i fremtiden. En melding om at f.eks. Røkke eller Aker-sjef Øyvind Eriksen blir en del av styret til SOFF eller tar en mer sentral rolle i SOFF ville ha vært megabull.

Bare se på hvor høyt Røkke klarte å selge inn Aker Clean Hydrogen før børsnotering :slightly_smiling_face: Er vel ned rundt 40% nå ?

2 Likes

Hverken Røkke eller Eriksen med i styret med det første :pensive::

“1. Election of members to the board of directors
Pursuant to the company’s articles of association, the board shall consist of three to seven board
members. The board presently consists of Harald Espedal (chairperson), Frank Ove Reite, Thorhild
Widvey, Peder Sortland, Ingrid Kylstad and Ellen Solstad, all elected by the shareholders.
No board members are up for election this year, as all board members were elected for two years in
2020.
It is the opinion of the committee that the composition of the board ensures that the board can
attend the common interests of all shareholders, meets the company’s need for expertise, capacity
and diversity and ensures that the board can function effectively as a collegiate body.”

https://newsweb.oslobors.no/message/532089

Røkke har vel sin mann i Frank Reite i styret.

Sant det :slightly_smiling_face: Olja går bra, er vel infasjonen som presser den oppover :slightly_smiling_face:

1 Like

Ser frem til å motta invitasjon til GF- og se agenda mv.

Har forøvrig velig sans for denne uttalelsen som er hentet fra XI:

  • Per Døvle @Bjorn.Stenslet20:17

Det er noe her jeg ikke forstår. DNB sitter på begge sider av bordet. De er nest største eier i SOFF, og er i tillegg en av aktørene som har finansiert NM. I tillegg så var kontraktstermineringen kjent, på det tidspunktet restruktureringen ble sluttført… Er det hele bare et spill ?

1 Like

Ja, nettopp :grinning:
Derfor jeg tenker at det er viktig ikke å la seg vippe av de store gutters spill.

Det er han som er nr. 19. på topp 50-lista, Torvik Trailerrep AS :slightly_smiling_face: Så en som har trua. Han er helt klart inne på noe der :slightly_smiling_face:

Akkurat. Han har vel sittet en stund- og trolig som long da han vel ellers ville ha benyttet kapitalen til annen trading slik det nå har sett ut en stund?

1 Like

Haha, tenkte kvart på 2 “fader, nå har det snart gått fem timer uten å være i rødt”. Beklager for jinxen :pensive:
Markedet generelt snudde rundt 2, sikkert bare nervøse småsparere som tømmer seg.

ja, hvem selger nå?
Merkelig stille det ble her nå da

Er vel bare det tekniske som spiller seg ut, ser ut til at vi skal teste støtta rundt 6, blodrød børs, spennende å se evt. hvordan SOFF kommer seg gjennom en generell korreksjon.

Bekymrer meg ikke. Faller på lite volum, olja holder koken😊

16 k aksjer fra 6,45 til 6,33, herregud for noen apekatter i denne aksjen.:face_vomiting::face_vomiting:
Nå har vi vært i intervallet 6,45-6,60 i hele dag, men truseskvetterne klarte ikke mer.

2 Likes

"Aftenposten/E24 har vært i kontakt med Aker, som sier at de ikke har anledning til å kommentere saken nå."
:rofl: :rofl: :rofl:

Ja, hvorfor snakke med Solstad når man kan ta det direkte med Aker.

Amatører

Noen av oppdragene ligger litt fram i tid, men meget sjelden at det foreligger såpass mange spotoppdrag for tildeling på Westshore.
Noen akutte større oppdrag nå i tillegg vil kunne gjøre susen.

NEW Enquest Supply duties, C/R + opt 05/05/21
04/05/21 Rhenus Logistics Supply duties, D/D 14 10/05/21
03/05/21 Hurricane Exploration Supply duties, 15 days firm + D/D 15 11/06/21 - 19/06/21
03/05/21 Total DK (MOG) All duties, 5 days firm + D/D 12 12/05/21
29/04/21 OMC R/M PROSPECTOR 1 (1 x AHTS), D/D 05/05/21 - 07/05/21
29/04/21 OMC R/M SEAFOX 2 (1 x AHTS), D/D 05/05/21 - 06/05/21
26/04/21 Petrofac Facilities Management ROV duties (1 x AHTS), D/D 14 30/04/21
21/04/21 Spirit Energy UK Supply duties, 10 days firm + D/D 21 12/05/21 - 19/05/21
19/04/21 Repsol Sinopec UK Supply duties, 14 days firm + 4 x weekly + D/D 10 19/05/21 - 21/05/21
12/03/21 Enquest Supply duties, 3 weeks firm + 3 x 1 week + D/D 14 20/05/21 - 27/05/21
1 Like