Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Aksjehandel dreier seg mer om psykologi og TA enn det fundamentale, det har jeg smertelig lært på den harde måten. Endelig går juvelen min Scana 2 dager før rapport :smile:, så har litt ambivalente følelser akkurat nå :crazy_face:

Alt virker planlagt. Jeg ser 5.3 i horisonten og ikke før da kommer det melding om godt nytt angående Maximus. Og kursen skal igjen flytte seg oppover.
Kall meg gjerne en konspirasjonsteoretikker, men syns meldinger som dette alltid kommer når alt er på det mørkeste.
Sikker på at løsningen på Maximus ligger på bordet allerede…
Uff håper jeg bare er dum nå

Jeg tror også at løsningen ligger på bordet, men ser ikke helt hvem det skal tjene at kursen kjøres til langt ned på 5-tallet?(det vil si jeg tror at hele pakken ikke er klar enda, bare deler av den)
Måtte være at de ønsker at noen av aktørene som selger nå skal få med seg minst mulig, men tror ikke helt på det så lenge det ikke er DNB som er selgeren.

Skal se om jeg gidder, men tror ikke det er mange mill aksjer som har drevet kursen ned 3 kroner for å si det forsiktig.
LPS og de største eierne har vel tapt nok på Solstad de seneste årene, antar det gjøres alt som står i deres makt for å gjenvinne markedets tillitt og igjen tjene gode penger.

Går ofte troll i spådommer. Og Oslo børs og bingo vet mer enn gudene selv

Skal et kjøp av 666 aksjer redde oss fra rødt idag :japanese_ogre: :japanese_goblin:?

Haha så den

Ser ut som de kjører samme strategi i auksjonen idag som igår.
Den strategien der ser jeg ikke bort fra at shortere står bak gitt.

Elsker og hater smallcap-aksjer, Scana ble løftet intradag 16%, og da var det omsatt under 1 mill NOK*

Så når Soff først går så kan det gå fort :smile:

1 Like

Litt av et opplegg…

Og mens vi venter på at SOFF skal ta av:

Hei Rodjer

…man må se positivt på dette hvis man har troen på Solstad…når blir billige aksjer enda billigere… her må det kjøpes. fikk ikke handlet i dag men følger med på utviklingen. Tingene har aldri sett mer lyst ut,samtidig går kursen i grøften. de som selger ha ingen idee om hvordan det står til i solstad. Man ser at aksjen er ikke en plass for raske penger og stor dynamik, Så dette landskapet passer til “flodhester”…det meste av kroppen under vann…men usenkelig… og ha tiden med seg

Tidewater har hvert veldig positiv til markeds utviklingen. men i norge så blir det ikke skikkelig fart på det før neste år.
Når landene begynner å vaksinere seg opp samt olje prisen når nye høyder…så vil solen skinne slik den alltid har gjort

1 Like

Da må vi lave en shortsquees

1 Like

Tja, positiv til Solstad er jeg definitivt, men sjelden jeg synes det er inspirerende med kurs som stadig faller.
Et fall på 30% krever mer enn 30% oppgang for å være status quo og jeg ville heller ønsket at kursen stod i 9-10 enn 6-7 når dem melder positivt rundt Maximus.
Sånn er det bare, er litt sær sånn, men sånn jeg er skrudd sammen.

Betydelig mer. 50% ned = 100% opp.

Tenker vi fortsetter ned til 5,73 (25 mai ish), blir gamechanger ved Q1 uavhengig NM - spekulerer jeg.

Edit; sørgelig volum på slutten i dag. 1500 aksjer til 6,16. Altså et hopp ned fra 6,35 til 6,16.

Jepp, tullete, men ser man på ordrebildet underveis i auksjonen var det planlagt og nok en dag dra den ned.

Far Sigma og Normand Prosper tildelt oppdrag nå.

NEW [FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: Acona AS Hook Up TO Barents, D/D to L/R 15.05 08/05/21 RNR
NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: Acona AS Hook Up TO Barents, D/D to L/R 15.05 08/05/21 RNR
1 Like

Flott Rodjer

Dette er jo problemet…EØS… videre er ting knyttet opp mot å bruke pengene man får til å oppgradere eksisterende båter til å bli miljøvennlige. Det mest er jo bare tull. Men politikerene har et problem med å pakke in en slik ordning slik at ikke EØS stopper ordningen. Det man sitter igjen med er at disse båtene som ligger i opplag blir solgt. Evt bygget om til båter for vindkraft hvis det kan gjøres. Når det gjelder CO2 så er jo dette bare resultatet av forbrenning og ergo Kw power. Hvis ikke disse båtene har en lang sjøtekabel så blir alt dette et fett… samme som når de skal elektrifisere oljeplatformene.
Bedre å bruke strømmen i storbyene enn på en platform langt ute i havet. Så lenge vi vet at olje eller gassen skal brennes anyway.
Mye av disse tilskuddene er rent bull shit… det gir arbeid for en tid…men det er som å pisse i buksa når det er kalt…varmt og godt for så å bli frykteligt kalt…
Disse politikerene har ikke forstått noen ting…

2 Likes