Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Nei, håpløst hele forslaget, får håpe ikke siste ord er sagt. Dette forslaget er nok utarbeidet av byråkrater som ikke har satt en fot på et offshore-skip. Virker ikke som Maritimt forum eller rederier er hørt i det hele tatt.

Grei podcast for situasjonsforståelse. Snakke mye Energi, olje, service. Ikke noe konkret om SOFF, men greie tanker om energi sektoren.
Energi fra 0100-1300++

(Yawning)

@Rodjer @TMV @Kjell_Makrell @Pervorisk

Inkludert mandag,

  1. MEGLERKONTO INNLAND HANDELSBANKEN MARKETS -50 000 -22,27% 174 474 0,2327%

174k igjen for tirsdag og igår, ja, det er mulig at resten forsvant for HB igår.

3 Likes

Whoo ho

Siste utløsning igår, håper jeg👍 CB har gitt seg med nedsalget😊

1 Like

Ellers må jeg bare si at nå er også de fleste spot fartøy av Solstad i Australia og Indonesia også på oppdrag utover.

Far Stream AHTS End June Batam, Indonesia
Nor Captain AHTS End August Batam, Indonesia
Nor Spring AHTS Idle Batam, Indonesia
Normand Swan PSV SapuraOMV Mid May + options Dampier, WA
Normand Leader PSV McDermott End June + options Fremantle, WA

Kunne gjerne fått noen nye kontraktsmeldinger generelt tenker jeg ofte, men lett å glemme at Solstad faktisk har kontrakt nå på nærmest alle sine fartøy. Med unntak av sine opplags fartøy selvsagt.
Men, med så mange fartøy er det selvsagt hele tiden noen som går av og så må fornyes og eller opsjoner som kan utløses.
Men, totalt sett virker det som flåten er bra i “dytten” for tiden.

For 2-3 mnd siden stod det IDLE på samtlige av ovennevnte fartøy.

4 Likes

høres veldig bra ut.

Veldig mye som virker bra for tiden for Solstad @OLADUNK1 , derfor ser jeg med spenning og glede fram mot q1, ingen forventninger i markedet overhodet å spore, det kan nesten bare gå en vei herfra. :grinning:

God Morgen “rodjer”. Høres bra ut, men jeg har uansett tenkt å sitte
“long” på solstad. Ting vil ordne seg, men det er veldigt spennende
å se på hvilken plan “røkke” har her. For det er en "kabal " som legges og røkke lander alltid som katten med 4 bein godt plantet på bakken. så lenge Røkke er med…så er jeg med

Mulig jeg har spurt om dette før men, er det noen som vet hvem NM jobber for idag?

Ser forøvrig at det snarlig skal igangsettes et stort vedlikeholdsprosjekt hvor de kanskje har brukt for en pent brukt CSV?

1 Like

Sjekket litt rundt fartøy igjen i årsrapporten.
Jeg visste at CSV Normand Fortress ble reaktivert fra opplag grunnet havvind kontrakt, det jeg derimot ikke var klar over er at også CSV Normand Energy ble reaktivert mot slutten av 2020.
“while
the Normand Energy and Normand Fortress was
activated from layup to commence new contracts”

Dette er to store fartøy som vil bidra med sterke inntekter for selskapet nå i 2021.
Ingen av disse gav annet enn kostnader i opplag i q1 2020. Skal vi @Metallian anta at de to minimum tilfører 100-120 mill i merinntekter nå i q1?

2 Likes

Er veldig enig, er long selv.

Ingen tvil om at Røkke har en positiv innflytelse på dette caset også for min del betyr det mye.
Han lander sjelden veldig skjevt :rofl:

For min del blir det ekstremt spennende å se hva nedskrivinger ender på, i 2019 og 2020 tok dem avskrivninger på nesten 3 mrd tilsammen, dette kan bli en joker med stor J.

Jeg er mer konservativ og sier 50-100mill for q1 samlet for de to😃

Helt greit det, uansett 50-100 mill nye inntekter.

200-400 mill på årsbasis :slightly_smiling_face:

Det monner godt uansett, og som jg har sagt tidlugere- disse beistene tas ikke ut av lange opplag uten at man har tro på langvarig arbeid, for det er sbakk om titalls millioner i kostnader å aktivere og klasse 2 slike😃

2 Likes

Helt opplagt, det er et ganske klart signal at disse ble aktivert.

1 Like

Ai ai ai, synes det baller på seg i spotten nå hvertfall :grinning: :+1:

1 Like

ha ha justerte kursen til 6.33…må jo justere litt
…ser jo litt bedre ut da:-)

1 Like

Kommer på løpende bånn nå :slightly_smiling_face: