Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Har tatt en titt på kursutvikling siste snaut 2mnd mot omsetning og utvikling på topp 50.

Kurs 12/3 8,50 Topp 50 63,568,792 aksjer
Kurs idag 6,16 Topp 50 62,465,741 aksjer
Altså, topp 50 har redusert med kun 1,103,051 aksjer.

Jeg skriver kun fordi Handelsbanken alene står for 700k av de 1,1 mill.

I denne perioden er det omsatt ca. 8,4 mill aksjer i Soff, det gir et snitt på ca. 240k/dag.

Det viktige for min del er at disse sitter aldeles i ro:

1. AKER CAPITAL AS 18 706 727 24,95%
2. MEGLERKONTO INNLAND DNB NOR BANK ASA 8 378 413 11,18%
3. HEMEN HOLDING LIMITED 6 898 463 9,2%
4. NORDEA BANK ABP, FIL +9 500 +0,18% 5 405 123 7,2102%
5. SWEDBANK AB -800 -0,02% 3 219 126 4,2942%
6. JARSTEINEN AS 3 105 333 4,14%
7. CITIBANK EUROPE PLC 1 921 921 2,56%
8. SPAREBANK 1 SR-BANK ASA 1 597 416 2,13%
1 Like

Stygg dag idag, ser ut som ESG-aksjonærer endelig har tatt frem kalkulatoren :slightly_smiling_face:

Men helt enig, sitter helt i ro. Røkke og ikke minst JF har nok sittet rolig i noen stormer selv :wink:

Ahts utnyttelsen passerte nå 50% igjen med god margin, kan få et press der nå framover, ser bra ut.

Se der ja, det var på tide :grinning: Og PSV-utnyttelsen har holdt seg over 70% snart en måned nå :+1:

Stemmer, utfordringen med psv og ratene der til tross for høy utnyttelse er at det er minst 10 båter for mye

Så uten disse skipene, så ville utnyttelsen da egentlig ha vært høyere enn det som står på Westshore :slightly_smiling_face:? Håper f.eks. EU kunne gått sammen om en skroteordning for supply-bransjen, vet ikke om de har en sånn ordning fra før, men i så fall fungerer ikke denne på langt nær godt nok.

Nå er det 44 psvs i spotten på britisk og norsk sektor, det er nok hvertfall 10 for mange, men vet ikke hvor mange som hadde vært nok når vi nå går inn i vedlikeholdssesongen snart, men det er fortsatt for mange tilgjengelige fartøy selv med så mange i opplag.
Rater på 5000 pund hører ikke hjemme noe sted, minstepris skulle ikke vært under 10000 pund tenker jeg.

1 Like

Nei, forferdelige rater, får håpe disse tar seg opp snart :slightly_smiling_face:

Og det med en minstepris skjønner faktisk ikke jeg at ikke rederiene blir enige om for å være helt ærlig, kanskje det ikke er lov, men så la det være en uskreven regel da.

Ser ut til at Sea Falcon også får et kort oppdrag for Enquest nå.

Sea Falcon PSV Enquest 10.05 / Equinor (15.05) Aberdeen

Da mangler vel bare et oppdrag for Supra så har våre 8 fartøy i spotten mer eller mindre engasjement et stykke tid framover.

Der var den bekreftet:

NEW [SEA FALCON](javascript:void(0):wink: Enquest Supply duties, C/R 06/05/21 RNR

1 Like

Nå er vi forøvrig på et kursnivå hvor undertegnede logger av :joy: og trøster meg med at jeg ikke kjøpte Nel på 30+ og ikke Havyard på 30+

Lurer på hva som skjer må 6 brytes.

Jævlig dårlig stemning på børsen nå

Jeg mener at det fundamentale er på plass i Soff(ser bort fra NM) og da slapper jeg av og venter at vi snart kryper oppover andre veien, fordelen i børsverden er at det snur trill rundt særdeles fort.
For de med tørt krutt kan det ikke bli særlig bedre enn idag.

1 Like

Vi må stikke fingeren i jorda Rodjer og være litt realistisk. Nå har du vært bull siden aksjen var i 10 kr, nå er den under 6. Over tid vil det bli bra helt sikkert, men begynner å bli provosert av at jeg ble snakket inn igjen nå med snitt på 9,3. Får bare selge noe annet jalla og få snittet meg skikkelig ned

2 Likes

Er fortsatt bull jeg, mener akkurat det samme angående Soff som jeg har ment hele tiden, at aksjonærer selger og presser kursen får jeg dessverre gjort lite med.

Ingen må tro at jeg synes det er kjempehyggelig å se på kursen idag, men kan ikke snakke ned selskapet for at kursen faller, jeg mener de har levert bare positivt siden jeg kjøpte i november.

1 Like

Var ikke Soff en av de potensielle nyttårsrakettene fra DnB sitt ståsted? Må jo ha litt troen på opplegget!

1 Like

Jeg har trua, men blir bare litt deprimert at vi ikke så denne komme litt tidligere.
Og nå tør jeg ikke tenke en gang hvor vi havner hvis dårlig nytt angående Maximus.
REF 5,3 og så kommer meldingen…

2 Likes

Dette er fullstendig jævlig. Alt blør som bare f. På den positive side er dette (korreksjon) nødvendig for videre oppgang.

Vi trenger en korreksjon uten tvil. Burde skjønt det når fondsforvaltere blir nedringt av småinvestorer som tror på “sell in may”

1 Like

Det som skjer på osebx i dag er urasjonelt forårsaket av tungvekterne som drar med seg resten. Litt usikker på hvordan det blir for soff, men frykter bunnen ikke er nådd før avklaring på NM.