Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ikke misforstå, jeg liker ikke røde tall i min portefølje heller, men jeg rømmer ikke fordi om kursen lagger, jeg har vurdert og brukt hundrevis snart av timer på dette selskapet og står last og bram med mine vurderinger.
Foruten NM i media har alt, absolutt alt som har kommet om Soff i media og fra Soff selv forsterket det fundamentale, at kursen bankes må man bare leve med, det smerter mens det står på, men det pleier å gå over.

Og det viktige, man har ikke tapt eller tjent en eneste krone før man realiserer.
Og det er riktig, jeg trodde ikke den skulle under 8 tidligere ei heller ned på 5-tallet nå, har rygg til å bære det, men siste kapittel er ikke skrevet.

1 Like

Nå renner det inn med positive tall fra USA. Vi støter på fra 1530

1 Like

Oslo (TDN Direkt): Antallet førstegangssøkende til arbeidsledighetstrygd i USA (jobless claims) var 498.000 personer i forrige uke, viser statistikk fra det amerikanske arbeidsmarkedsdepartementet torsdag.

På forhånd var antall førstegangssøkende ventet å være 540.000 personer, ifølge konsensusprognose fra Trading Economics.

1 Like

Det jeg prøver å si er at vi har vel kanskje lurt oss selv litt her. Usikkerheten rundt Maximus er tyngere enn vi har trodd.

1 Like

Den usikkerheten har vært der siden termineringen, men ble dessverre forsterket 20 ganger gjennom media.
Og er enig i at den usikkerheten nok har gnaget mange flere enn jeg hadde tenkt ja, men utfordringen for en som meg blir uansett,

Jeg har hele tiden hatt tro på at det ordner seg ift NM på alle måter, det er mitt utgangspunkt. De fleste som er relativt oppegående kan forestille seg hva som skjer når den meldingen kommer, vi vil få en rakett lignende reaksjon, for med den ballen død vil man slite med å finne mye negativt ift Soff sin framtid.
Og jeg vil ikke være ute når den meldingen kommer fordi den kan komme når som helst, ikveld, imorgen eller i juni.

Blir det en negativ utgang som jeg mener er nesten usannsynlig basert på selskapets egne nyvalgte ord i sakens anledning fra årsrapporten så vet jeg ikke hva som skjer, men jeg har tatt mitt valg.

Og det valget står jeg inne for 100% og skal gjøre uansett hva utfallet blir.

Ja må ikke tro jeg selger her. Men jeg tviler også på at jeg snitter ned her enda. De som selger her vet jeg ikke hvem er. Kan være småsparere med mer informasjon enn vi har.
Eller så er det kanskje bare noen som er innom og ut igjen da det stadig går feil vei

Det besynderlige den seneste tiden er at i all hovedsak har Soff falt også på de blå blå dagen.
Vanligvis får man en rekyl innimellom, dessverre har denne glimret med sitt fravær selv på dager med nye kontrakter(tenker 2x psv kontrakter)

Det kan ikke være mange med gevinst i hverfall. Er helt enig i NM som nok veier tungt på kursen. Men jeg har vist om dette siden jeg kjøpte soff. Kommer tar sjansen på å snitte ned - er vel bare litt over 100 k i minus😅

Dette er HB som har solgt og utnyttet Enhver BM på å selge enda mer.

Ser også ut som det kan være etablert et nytt støtte nivå på 6kr.

Har sikkert forklart det tidligere, men situasjonen nå minner meg veldig om hva jeg opplevde i Photocure.
Kjøpte de første aksjene der på i underkant av 30, så 35-37 og 61, kursen stoppet på 63,50.
Deretter falt den og falt og det skjedde liksom ingenting, den var nede i rundt 33-34.
Så tok det fyr, gikk til over 60, skjøt ny fart mot 97-98 før den gikk til 121 for så å falle igjen under covid til 60-70 og har nå snust på 140 igjen.

Så langt, mange likheter med det vi opplever i Solstad.
Men, man må ha tålmodighet, ha tro på det man har investert i, det fundamentale må i stor grad være på plass og man må investere med egen kapital(ikke belåning)

4 Likes

Tror vi tenker likt her. Når nyheten kommer vil jeg være ombordt.

Selv om jeg syntes situasjonen nå er kjip. Selv er min situasjon langt bedre enn mange. Tenk på stakkars Røkke(Han svetter nok ikke), kahoot, mfl aksjonærene.

1 Like

Tenk på alle esg luftslottene som er pumpet ut av alle proposjoner.
Mange som sliter betydelig mer enn oss ja, men rødt er kjipt sånn er det.

Men klart, ingen kan være sikker ei heller jeg.
Hadde jeg vært 100% sikker hadde jeg pantsatt hus og til og med ekskjerringa :joy:, men jeg har fortsatt en veldig god følelse for at vi får betalt til slutt.

1 Like

Hehe sant det. Ikke ta det jeg har sagt personlig Rodjer. Du er fortsatt en fin type. Ta ikke feil om det.

Går bra det, ble litt i tvil en stund, men skjønte det etterhvert i diskusjonen.
En ting kan du være trygg på og det er at jeg opptrer med redelighet og ærlighet, jeg bruker sågar bilde som sikkert nesten den eneste og de fleste på Pho tråden vet hvem jeg er.
Så jeg har kun de beste intensjoner.

Men, selvsagt kan jeg ta feil om NM og Soff, man da er det ikke med overlegg :grinning:

Rodjer. Du har min fulle tillit og det er ingen som vet som skjer rundt neste sving. For min del så har jeg følelsen av å spille fiolin om bord på Titanic og mange løper rundt omkring ut mål.

“Dont worry about what you cant change…lets do what we are here to do so let us play.”

… aksjene er jo billige

1 Like

Blir nok mange svinger og uventede hendelser framover, satser på overvekt av positive.

Ingenting er endret- eller nytt. Forutsetningene er uendret (bedre) og de utålmodige forsvinner. Det betyr at de tålmodige får enda bedre forutsetninger.

Jeg synes faktisk det er kjedeligere at jeg nå har endt opp med å sitte i en ren long-portefølje (som er i ganske kraftig minus pt.) enn det er at den faktisk står i minus. Sistnevnte må man tidvis vente når man investerer slik jeg har gjort- med et langsiktig perspektiv i aksjer som enten trenger markedsendring eller gjennombrudd.

Jeg minner om at 100 kr aksjen gir mCAP på under 8M. Det får i alle fall meg i godt humør å tenke på for dette og mere til skal nok SOFF være verdt når olje/sol/vind krever sitt offshore.

2 Likes

Sitter i ro i alle fall. Nedsiden er begrenset, oppsiden er ikke det :slight_smile:
Prises jo som om det skulle komme en restrukturering av restruktureringen. Vi får se, fristende å laste mer, men må ha litt balanse mellom aksjene en går inn i. Så sitter vel her og holder en god stund.

2 Likes

Genial framstilling!

5,7 er neste støtte, etter det er det 5,3. Så skal det kanskje gå troll i spådommen. Er ikke mange dagene unna nå