Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tror du har rett i dette. Teknisk ser kursutviklingen ikke bra ut. Spekulerer selv i at trendkanalen fortsetter som dette inntil Q1 eller andre nyheter av signifikant betydning.

Jeg velger derfor med å snitte ned noen uker

Så lenge Maximus får forlenget kontrakten videre der den er nå, så vet vi at det ikke er noen langtidskontrakter med det første. Uansett er det positivt at de kan gjøre noen penger på kortidskontraktene, men markedet ser dette som en risiko

2000 aksjer for å få oss i 6,20 og pluss.

Hvertfall helt garantert at noen gjør hva dem kan for at kursen skal være så lav som mulig hver dag i auksjonen, utrolige greier.

Men det er jo begredelig også i spesielt Dof minus 10,5%, Siem nesten minus 6%, så det er liksom ikke sprekt.

Er ikke det manipulering og dermed egentlig straffbart?

Oljerelatert var skikkelig dårlig idag

Ja, det virker som det aller meste falt ganske kraftig.
Og OSE selvsagt nok en dag blant de dårligste.

La inn ordre på 100 aksjer i håp om at vi hvertfall kunne holdt oss rundt 6 eller litt over, men alltid kommer det til noen med litt flere aksjer slik at de kan trykke den ned.
Og det er ikke de store aktørene som gjør(ala HB etc), de vil selvsagt uansett ha mest mulig for aksjene, det må være noen med en annen agenda.
Men å shorte denne aksjen nå herfra, vel vel ser jo ut som dem lykkes.
Kanskje det HB bedriver, låner ut 50k til short hver dag

Dette kommer til å bli stort med tiden.

1 Like

Ja, aksjewonka, det blir big money det der greiene der.

Ja flott at disse båtene kommer seg inn på vindkontrakter. det gjør at det blir mindre press i de tradisjonelle markedene.
som sagt…når det gjelder Solstad så har jeg god tru og fikk kjøpt litt i dag også…men må nok snart i gang med å avlive noen sparegriser hvis jeg skal følge med.

1 Like

Flere og større behov melder seg.

1 Like

@srh, ref. tidligere spekulasjon rundt, NM, Exxon, Guyana og Latin-Amerika😊

" Long-Term Potential in Offshore Oil Projects

These operators continue to view the oil discoveries offshore Guyana and Suriname as high-quality resources that deserve the full attention and financing even as oil prices are sitting below $30 a barrel. Abundant quality offshore resources could pump oil for decades, compared to a year or two of the wells in the U.S. shale patch, which are much cheaper and faster to design, drill, and develop, but which deplete much quicker than large offshore reservoirs.

For this reason, it shouldn’t come as a surprise that Exxon said at the earnings call last week that it would be cutting production in the Permian, yet going full-steam ahead with the developments in Guyana."

Spennende når man ser i sammenheng med dette tildelte oppdraget som inkluderte NM:

1 Like

Ville jo vært sinnsykt om det var Sapiem som hyret NM. Da flytter jeg inn på sandviken sykehus!

Har vel faktisk blitt nevnt her som en absurd mulighet tidligere😁

:joy: Jg har jo lurt på hva som skjer på den jobben NM skulle vært på for Saipem nå…

Har dere tro på dette? Er det noe som helst fundament for at dette er sant?

. LPS og SOFF har vært i en vanskelig situasjon når det gjelder NM. Trolig ille nok til at dem tok kontraktene de kunne inngå. Det er ikke utenkelig, men det får meg til å undres og hva som lå bak den premature avbrytelsen av NM kontrakten.

Jg har en snikende mistanke om at bruddet- langt uti kontrakten- skyldes Saipems problemer, de leverte jo svært dårlig ifjor.

1 Like

Inn på kontrakt for Saipem igjen, forlik vedrørende termineringsgebyret og verden går videre

Tror dette hadde imøtesett markedets behov for finansiell trygghet.

Ser USA gikk i pluss i kveld. Hvordan går der på osebx i morgen montro. Om ikke oljen holder seg frykter jeg tungvektere som nel, kahot fortsetter draget nedover.

Nå skal ikke jeg hausse, men herregud, dem legger da vel for pokker ikke til denne setningen uten å ha en plan dem forventer går gjennom?
Jeg nekter å tro det, ingen hadde reagert om teksten stod uforandret fra q4 rapporten.

The Company believes
there are good prospects that the discussions will
lead to an agreement

1 Like