Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

NM har jeg tro på. Tenker at LPS og selskapet kjenner mkt, og gjør rette valg. Vi som eiere må ha tillit til ledelsen. Evt så må vi forsøke og avsette dem. Så langt er det etter min mening best å beholde kompetansen.

Hypotetisk sett hvor mange prosent eierandel måtte man hatt da?

Det kommer an på hvem man allierer seg med. Men det er uansett uinteressant !!

Det finnes jo og et (etter mitt skjønn) et meget kompetent styre her. Tenker det er greit å beholde dem.

Enig. Det er lagt mye kredibilitet og peng inn fra både banker og Fredriksen/Røkke på å beholde Lps/Solstadfamilien inne, det er ikke uten grunn.

1 Like

Får kanskje ASP inn i styret om ikke lenge :joy:

Styret sitter minst ett år til, mener jeg å huske.

Ha ha. Styre er en ting…marked er en annen ting…sterke eiere et annet moment. Røkke som sammen med sine i aker …runner dette prosjektet… thats it… denne nøtten har et politisk del samt en drift del…sammen et inovasjons del. Med inovasjon mener jeg å kunne finne nye markeder med nye båter som er i stand til å bli priset høyt. Videre kan man se for seg at snart sitter aker og eier vindmølle parker som vil ha behov for service ong instalasjon…nåt deg gjelder vindmøller og dimensjoner så vi dette bare bli større og større. Store vindmøller er de som er mest intresange på havet. Samme gjelder fremtidige oppdrets annleg til havs.

TTT, og hvis vi har tålmodighet så vil vi belønnes :slight_smile: Det betyr egentlig et vi ikke bør se på aksjekursene daglig eller ukentlig. Bare lese om vedtak og muligheter… Men slik er vi ikke skapt :wink:

1 Like

Største enkeltendringer på dagens liste.

  1. HANDELSBANKEN -57 971 -33,23% 116 503 0,16%

  2. MAGNE HYSTAD (f. 1968) +17 300 +2,65% 670 000 0,89%

  3. BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM +22 371 +16,85% 155 160 0,21%

  4. WAAGE KNUT JOHAN (f. 1983) INN 103 101 0,14%

|Topp 50 total|-2 292||62 463 449|83,33%||

Formidabel storeier vi har i Solstad.
Antar at han tar fatt i de selskapene som bidrar negativt for å snu trenden i dem også.

1 Like

Det er nok ingen dum tanke.
Dersom så er tilfelle framstår det som helt utenkelig at dem kan benekte å betale termineringsgebyret.

Blir forøvrig spennende å se hva denne dagen bringer for Soff.
Det er fredag, LPS liker å sende ut meldinger på fredager, en stund siden sist.

Spennende ordrebok. Sånn har den ikke sett ut pre open siden desember

Enig i det, samtidig stoler jeg sjelden på boka før åpning, samtidig må det forventes at noen snart våkner og griper sjansen.

Men de negative robotene styrer soff foreløpig.

Blir like overrasket når jeg ikke finner Soff på denne lista til Investtech :sweat_smile::

Ser for øvrig at det stadig kommer nye oppdrag, to idag :slightly_smiling_face::

Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Equinor Energy AS Supply duties, 7 days + D/D 14 14/05/21 - 15/05/21
NEW ConocoPhillips Norway R/M Rowan Norway (1 x AHTS), D/D as required 09/05/21

Ikke lenge til de kommer på listen

Blir kjekt når score blir +93

…kommer.
har tatt livet av sparegrisen… og kjøpt mer solstad…og mer på gang hvis det går mer ned

Dof spretter fint opp igjen :face_with_symbols_over_mouth: :rage:

Tror Long i HO lider av splittet personlighetsforstyrrelse, fra storstilt baissing til storstilt haussing:

Longsitinbulk

I dag kl 11:1047

Longsitinbulk skrev https://e24.no/norsk-oekonomi/i/EprrvP/redernes-forening-oensker-statlige-milliarder-til-aa-skrote-s…

Legg merke til 1 ting, Da Dnb gikk ut å anbefalte aksjen som årets nyttårs rakett for 2021 sto aksjen over 10kr, etter anbefalingen har ikke aksjen gått annet en ned.
Så husk dette kjøre venner, noe jeg også gjorde et poeng av rett over nyttår, når DNB abefaler å kjøpe, selg umiddelbart, noe jeg også gjorde.

Nå derimot handler jeg litt hver dag etter et fall på 40% siste 3 måneder
Å tro at Norges største supply rederi går til helvete nå. nå som oljeservice virkelig skal få etter at olje selskapene bøtter inn, det er helt bak mål.
Med Røkke og John bak spekene vil denne gi mega avkastning utover i syklusen.

Rsi er nå på 25 som er meget lavt
lykke til

1 Like