Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Oladunk Ass :muscle:

Normand Ranger fikk nettopp en kontrakt, men det samsvarer ikke dette og summen på usd 83 mill var ganske heftig og spesielt at NM er inne i den teksten samt Pemex

Det som gjør dette interessant er 13 timer siden

Går mann gjennom documentet og «puertos de operacion» fremkommer flere stedsnavn som jeg tolker som operasjonsområdet til NM. Eks. Dos Bocas - hvor Pemex holder på å bygge ut et raffineri.

Dette er en kontrakt av en eller annet type utstedt av Mexico. . Det strekker seg fra 21 april 21 juni;edit juli.

Jeg er på tynt underlag her men dette er trolig et «visum» «arbeidstillatelse» «navigasjonstillatelse» for NM.

Det interessante er at arbeidet er tilstøtte for Pemex. Dette er Mexicos «Statoil» slik jeg forstår selskapet. Mao. Er dette trolig arbeidsgiveren til NM, det kan også være en underleverandør som hyret NM inn ifm. Rørlegging til eksempelvis raffineriet som er under utbygging i Bocas.
@Rodjer

1 Like

Ja, nettopp, veldig spesielt

Hvorfor er ikke dette evt. børsmeldt???

Vi må først finne ut hva dette er og så er det vel noe med tids sonene her?

Jepp, den teksten der var nok et sammensurium av mye forskjellig, alt av Solstad sine meldte kontrakter står der under keyfact og NM sin kontrakt i desember.

Så vi må nok lete videre.

Men det dokumentet med stempel fra april, hva er det?
Ser vel ut som det er noe juridisk dokument? Ser det er Maximus Limited.

Ikke vet jeg…sikker mye tull på noen sider. Jeg søkte bare på normand maximus

Må være feil ja, Normand Ranger er jo i Australia:

Nye kontrakter for Solstad Offshore | Finansavisen.

Men er veldig interessert i hva det dokumentet dreier seg om😃

Ja, da funker din Google bedre enn min😛

Ja det er et spennende dokument. Spesielt når man ser på tidsrommet 21 april til 21 july
Og ikke juni…

1 Like

Spennende blir det først når det foreligger en børsmelding i Norge. Ekstatisk blir det når børsmeldingen om NM strekker seg 2-3 år minimum frem i tid til fordelaktige rater.

Tidligere dokumenter mht. NM, disse dokumentene gjelder offentlige tillatelser for arbeid for Permeducto S.A. som igjen vil lever tjenester til Pemex. Rart at en forlengelse på 3 måneder tom 21. juli ikke er børsmeldt?

Funnet på:

1 Like

Flotte funn @Andyboi .

Synes også det er litt merkelig at det ikke er meldt.
Samtidig kan vel kanskje de stadige endringene på Solstad sin egen side vitne om at man ikke vet/visste om det ble 1 uke, 3 uker eller 3 måneder med ekstra arbeid?

Men opplagt, skal det vise seg at fartøyet blir gående på kontrakt ut juli så ble oppdraget nesten dobbelt så langt som først børsmeldt.

1 Like

Ja, det kan hende, får inderlig håpe at de får godt betalt for ekstrajobbene :wink:

Virker som dette er offentlig info. Vurderer å sende en mail til IR og CEO om det.

1 Like

Det er ofte det normale, har man gitt en fastpris på en jobb for en periode og den er ferdig vil jeg tro det er lagt inn høyere pris for ekstraarbeid.

Det er hvertfall normen i mange bransjer forøvrig. “ekstra arbeidet man tjener mest penger på”

1 Like

Ja, det kan du gjøre, samtidig holder dem markedet løpende informert på deres egen spot side om at fartøyet er i jobb så vet ikke om du får noe annet enn svada svar, men kan jo prøve.
Ifølge den siden skulle oppdraget vært fullført 9/4, men de har nok helt åpenbart sett nytten av NM!

Ja, verdt et forsøk :slightly_smiling_face: har ikke bedre å holde med på en lørdags morra :stuck_out_tongue:

Flott

Men…
Xxxxxx
Tidligere dokumenter mht. NM, disse dokumentene gjelder offentlige tillatelser for arbeid for Permeducto S.A. som igjen vil lever tjenester til Pemex.
Xxxx

Viser jo at de arbeider for Pemex. Da er det på plass ihvertfall

Canega Group - The Sea is Our World

‘Piratas’ asedian a Pemex en el Golfo de México | Consorcio de Investigación del Golfo de México (cigom.org)

1 Like

Litt mer info om plattformene i tillatelsene:

Google translate:

"I oktober 2019 rapporterte Grupo Carso at Pemex Exploración y Producción tildelte konsortiet bestående av datterselskapet Operadora Cicsa og Permaducto en kontrakt for engineering, samt anskaffelse og bygging av to marine infrastrukturenheter .

Firmaet presiserte at konstruksjonen av plattformene kalt Maloob-E og Maloob-I , som skulle installeres i Campeche-sonden i Mexicogolfen . “Hvis det blir gitt, vil 1500 arbeidere være involvert i bygging, i tillegg til en fordel for leverandørene. Dette vil gi en viktig økonomisk dynamikk for regionen, siden gruppen er veldig formell når det gjelder betaling ” , nevnte representanten for organisasjonen."

Og:

Google translate:

" I sin økonomiske rapport sendt til den meksikanske børsen (BMV), presiserte selskapet under ledelse av Carlos Slim at dette var fordi Carso Infrastructure and Construction divisjon (CICSA) oppnådde en strøm på 1169 millioner pesos de siste tre månedene i fjor, mer enn 183 prosent høyere enn rapportert mellom oktober og desember 2019.

Dette skyldtes hovedsakelig høyere inntekter fra produksjon og tjenester til kjemisk og oljeindustri, med ytterligere 1337 millioner pesos på grunn av fremgang i byggingen av Maloob E-1-plattformene for Pemex og tre plattformer for Marine Infrastructure Unit (UIM) ."