Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Likte den meldinga og CB fra åpning.

EDIT: Umiddelbar oppstart:

SOFF: Contract award for CSV Normand Maximus

Solstad Offshore ASA is pleased to announce that the company has signed a contract for the CSV Normand Maximus to support operations for a Client in Latin America. The estimated duration is 5 months, including mobilization and de-mobilization. The contract is scheduled to commence during December 2020.

Aldeles strålende!

Ganske så brukbar melding og påfølgende oppgang idag.
Blir definitivt spennende å følge dette selskapet framover nå.

Fra Investtech etter stengetid idag.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 4. des 2020
Solstad Offshore har brutt ned fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer en fortsatt svak utvikling, og aksjen møter nå motstand ved eventuelle reaksjoner opp mot gulvet i trendkanalen. Kursen har imidlertid brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 5.00 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette svekker trendbruddet. Volumet har økt vesentlig i det siste. Dette vitner om økt interesse for aksjen, kanskje grunnet fundamentale nyheter. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 78)

1 Like

Hentet fra HO.

Oppdatering på Facebook for Solstad offshore for 30 minutter siden:

We have recently been awarded multiple contracts and are searching for new seafarers to join our team as AB, AB/crane operator, electrician, chief steward and engineers.
We are looking for seafarers on Norwegian terms and conditions.
Are you interested in working for Solstad please go to our homepage https://solstad.easycruit.com/ to apply for relevant positions.
***** Follows in Norwegian*****
Solstad Offshore har i senere tid fått mange nye kontrakter. Dette har ført til at rederiet nå trenger matros, matros/kranfører, elektriker, forpleiningssjef og maskinister.
Vi søker primært etter sjømenn på norske betingelser.
Er du interessert i å jobbe i Solstad vennligst gå til vår hjemmeside https://solstad.easycruit.com/ for å søke på stillinger.

3 Likes

Synes de siste dagers omsetning kan vitne om stigende interesse for selskapet.
For min del synes det klart at selskapet er heftig underpriset etter restruktureringen og det at man nå fikk Maximus i tjeneste såpass kjapt viser at selskapet jobber iherdig med å få viktige brikker til å falle på plass.
Tror vi står foran en turnaround innen segmentet og SOFF synes som den defintivt beste kandidaten.

2 Likes

Ja et kjempespennende selskap med en vanvittig stor oppside. Har tatt mine Lodd her. Youst HODL. Til vi hører noe negativt som forandrer det.

I tillegg besitter Topp20(deriblant Aker/Røkke og Hemen/Fredriksen) nesten 82% av aksjene og det er altså totalt mindre enn 75 mill aksjer i selskapet.

Og jeg håper @pdx seriøste vurderer å få selskapet inn i sine daglige aksjonærlister.

1 Like

For nye sjåarer kan denne anbefales. Hovedpunkter fra restruktureringen

Det er forfattararen sjøl som les

5 Likes

Nå er vi ved et spennende punkt tenker jeg.
Omsetningen økes på stigende kurs, ser bra ut dette!

1 Like

Hva tenker du @zappa66 om dagens og forsåvidt siste dagers utvikling?
Har ikke fulgt selskapet lenge, men lenge nok til å innse at her står vi ovenfor et spennende selskap med unike muligheter etter at dem er restrukturert og med stigende oljepris, korona vaksinering igang så kan dette bli meget inntektsgivende aksje å sitte i.
Idag ender vi nesten 9% opp uten noen selskap spesifikke nyheter, nesten samme oppgang som både Havila og Dof som begge dro inn nye kontrakter idag.
Det at de får nye kontrakter er selvsagt positivt for hele segmentet og viser at bransjen overhodet ikke er “død”, tvertimot kan vi få oppleve en turnaround av dimensjoner framover.
Omsetningen er ikke skyhøy, men samtidig har den vært stigende den siste uken ift den foregående uken og en må ta i betraktning at det ikke er ekstremt med “frie” aksjer i markedet om man holder topp 20 utenfor.
Vel, tilsynelatende liten interesse her på dette forum basert på innlegg, men setter pris på tanker fra dere trofaste om hvordan dere vurderer situasjonen og mulighetene nå framover med oljepris som bikket 50 dollar fatet.

Solgte mine på toppen idag, har tro på at noen skal ta ut fortjeneste her, så kjøper jeg meg heller opp i januar.
Tror noen det var dumt…:grin::grin:

Aldri dumt å sikre noe gevinst.
For egen del mener jeg hver og en må gjøre hva en føler er klokest for egen del.
Selv vurderer jeg ingen snarlig exit i denne, her føler jeg potensialet er meget stort til å kunne dra ut betydelg mer selv om den har steget 100% siste 30dg.
Ser man på markedsverdien opp mot backlog, flåte, restuktureringen, største eier, grønne skifte, pandemi som kanskje snart roer seg og stigende oljepris så er jeg overbevist om at SOFF er ekstremt underpriset.
Men, det betinger selvsagt at dem henger med i svingene, er proaktive , for min del var kontrakten til Maximus forrige fredag en bekreftelse på at her sitter man ikke på officen og samler støv.

Helt enig. Kommer til å følge den nøye. Tror og den er underpriset.:grin::grin:

En litt forenklet analyse:

Lån 1kr 6 350 272 996
Lån 2 USD 1 278 191 273

Ingen avdrag før 31.03.23
Each tranche shall be repaid quarterly in equal instalments based on a ten year repayment profile on each payment date, from and including 31 March 2023.

Rente lån1 : 2%+3month nibor/libor (0,38%)
Rente lån2: 2,15% + 3month nibor/libor (0,20488%)
Sjekket for 2 uker siden, ikke helt oppdatert.

Gir rente pr år
kr 151 136 497 +
kr 271 500 833
= kr 422 637 331

PR Q
kr 105 659 333

Beregnet NOK/USD
9,02

Avdrag fra 31.03.23
kr 635 027 300 +
kr 1 152 928 528
= kr 1 787 955 828

Pr Q
kr 446 988 957

|EBDITA adjusted (Operating result before depreciation adjusted for Joint Ventures, Associated Companies, excess values charter parties from mergers and other non-cash related items)

Q3 2020 kr 395 007 000
Q2 2020 kr 410 605 000

Estimert gjeldsbetaling fom 31.03.23, pr Q
kr 552 648 290

Min vurdering: burde gå helt fint å betale renter fremover. Dersom markedet bedrer seg frem til mars 2023 burde også klare avdragene når de forfaller. Klarer de å vise at de har kontroll over gjelden tror jeg markedet priser inn verdiene i selskapet på en helt annen måte enn i dag.

4 Likes
2 Likes

Virker som noen begynner å øyne potensialet nå!

1 Like

Spennende aksje. Kjøpte noen lodd på onsdag til 6,3. Tror denne blir bra fremover og spesielt i 2021, men forventet ikke den skulle gå så mye på 2 dager. Flaks der.
Tipper flere oppdager denne aksjen ganske snart.

1 Like

Velkommen i “klubben”, ganske overbevist om at det var et smart kjøp .
Spennende dager og uker foran oss nå.
Lykke til!

1 Like