Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det deles ut 9/10 julekuler til Solstad Offshore i ukens Aksjesladder.

Fra 36:00

https://soundcloud.com/user-368296438/julekuler-flygalskap-og-50-arskrise?fbclid=IwAR1pgnZ9jtCTw8ZYvLcuUYSN4gdnkkcB_e95z9F_u1ie9hFaUJz2nv-He-o

2 Likes

SOFF: Contract awards for PSV’s in Norway

Solstad Offshore ASA (“Solstad”) are pleased to announce that the large PSV

“Normand Serenade” has been awarded a medium-term contract with Wintershall Dea

to support their Deepsea Aberdeen drilling operations in Norway. The award is a

call off from the existing frame agreement. Commencement of the contract will

take place during Q1 2021 for a duration of 2 wells firm + 5 well options.

As part of the Frame Agreement between Aker BP ASA and Solstad, Aker BP ASA has

secured the PSV “Normand Arctic” for three months plus three months option,

commencing February 2021. “Normand Arctic” has also been fixed by an undisclosed

Charterer for 1 well, securing work for the vessel until commencement of the

Aker BP contract.

1 Like

Ny kontrakt, helt supert!

Dette er helt fantastisk! Ikke rare greiene i kroner og øre - det viktigste er signaleffekten om et marked i endring / forbedring. Dette er så viktig for SOFF. Begynner å ane konturene av en ekstrem opptur her. Trakk alle salgsordrer under 9kr igår men nå begynner jeg å lure på om jeg skal legge meg enda lenger opp mot 15kr sånn som utviklingen er…

1 Like

Potensialet er ekstremt som vi har vært inne på flere ganger.
Bare å holde seg fast nå etterhvert som ordrene tikker inn.
Overraskende hvor lite aksjen blir kommentert her inne, sitter man med alt i farma eller hva er det, viktig å være med på disse oppturene som kommer nå.

SOFF: “NORMAND SERENADE” TILDELT KONTRAKT IFM EKSISTERENDE RAMMEAVTALE

Oslo (TDN Direkt): PSVen Normand Serenade har blitt tildelt en mellomlangsiktig kontrakt med Wintershall Dea for å støtte deres boreoperasjon med “Deepsea Aberdeen” Norge.

Det fremgår av en melding mandag.

Kontrakten vil starte opp i løpet av første kvartal 2021 med en varighet på to brønner pluss fem brønnopsjoner.

Som en del av rammeavtalen med Aker BP har Aker BP sikret “Normand Arctic” for en varighet på tre måneder pluss en opsjon på ytterligere tre måneder. Kontrakten starter i februar 2021.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com

Infront TDN Direkt

1 Like

For mye bio her i Tek. Nå må folk slutte med det og heller plukke penger i gata :wink:

Ja, jeg liker biotek og er eksponert der selvsagt, men vi er på markedet for penga og da må man agere når det kan se ut som markedet er i endring.
Eller, jeg er hvertfall i markedet for penga :grin:

Forøvrig spent på om vi skal snuse på 9 tallet nå utover ettermiddagen, ser Doffen snart er opp 20% og Soffen burde ikke være noe mindre opp for å si det diplomatisk.

3 Likes

Haha, "syga rauo " for en avslutning på dagen.

Beklager utrykket.

Eg tipsa reknskapsføraren min på fredag. Han har ringt meg 3 ganger i dag var ein smule fornøyd for å sei det mildt. :rofl::crazy_face:

Sitter her med eit fint “fitte” smil :grin:
Så for du kosa deg med den syga rauo :rofl:

:crossed_fingers:t3:Satser på videre oppgang i mårra.

1 Like

Ja denne har blitt svært fin for meg. Har tjent gode penger frem og tilbake nå i SOFF. Nå får vi se denne uka om det blir en skikkelig julekule!

2 Likes

Kontraktstildeling berammet til desember og den er nå halvt unnagjort.
Man skal ikke spekulere for meget, men:
" Norske redere byr

Island Offshore, Olympic Subsea, Rem Offshore, Solstad Offshore og Østensjø er blant de norske offshorerederiene som skal være klare til å by."

Ikke noe Eidesvik altså?

Aner simpelten ikke hvem som er kvalifisert for disse oppdragene utover de som er nevnt i artikkelteksten.
Men spennende blir dette, meget spesiell den harde avslutningen i soff idag, den var spesiell, endte på HOD på for tiden meget høyt volum.
Helt sikkert noen her inne som kan svare bedre enn undertegnede på dette.

Det er her snakk om nybygg. Selvsagt hyggelig for det rederi et som blir valgt.
Men om vindkraftutbyggerne fortrekker nybygde miljøvennlige skip er dette dårlig nytt for norske offshore rederier med en stor portefølje av halvgamle båter

Gratulerer til dere som sitter i SOFF for tiden :champagne::champagne:

1 Like

Solstad fortsetter å hanke inn kontrakter/avtaler.

Frame Agreement with ExxonMobil in Brazil

[quote]
Solstad Offshore ASA is pleased to announce that the company has entered into a

Frame Agreement with ExxonMobil Exploração Brasil Ltda for the provision of
supply vessel services supporting their exploration activities in Brazil.

Vis børsmeldingen

The Frame Agreement is for 3 years firm, and the first call off has been
received for PSV “Normand Swift” for a period of 3 months with commencement
during December.

Skudeneshavn, December 15th, 2020

Contacts
Lars Peder Solstad CEO, at +47 91 31 85 85
Kjetil Ramstad CFO, at +47 90 75 94 89

Solstad Offshore ASA
www.solstad.com

SOFF: RAMMEAVTALE MED EXXONMOBIL I BRASIL I 3 ÅR

Oslo (TDN Direkt): Solstad Offshore har inngått en rammeavtale med ExxonMobil i Brasil for levering av supplybåt-tjenester for å støtte deres leteaktivitet i området.

Det fremgår av en melding tirsdag.

Rammeavtalen har en varighet på 3 år fast, og første avrop på rammeavtalen har blitt gitt til “Normand Swift” for en tremånedersperiode som starter i løpet av desember 2020.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com

Infront TDN Direkt

2 Likes

Det at dei stopper kjøp og salg, er det at dei fanger opp misbruk i datastyrte programmer som prøver å styre kursen ned eller opp for å sei det sånn. ?? :thinking:

Circuit Breakers (CB) er automatiserte og trigges basert på flere variabler / sammenhenger. Er ment for å stoppe de mest voldsomme spikes opp/ned - kvele de i en tidlig fase og gi både roboter og mennesker en pustepause til å tenke seg om før neste handling.

1 Like

Fornuftig. Lett å la seg rive med i den eine eller andre enden.

Tja, her var det noen som ønsket den ned fra dagens høyeste og det klarte dem, satser på at vi traff dagens bunn og nå får den oppover igjen.