Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Fint med litt testing av faktisk vilje og moment etter mer enn dobling på veldig kort tid. Når den får en foreløpig volum- og kurstopp avskriver jeg ikke at vi kan se kursen et godt stykke nedenfor hvor vi er nå. Men foreløpig er min strategi “ride the wave”. Lar meg ikke kaste av på sånne mildt sagt lunkne forsøk på å trigge SL. Kjøper heller mer og ligger med god spredning av noen kjøpsordrer mellom 7 og 9 kr sånn “just in case” :slight_smile:

Var ikke bare et SL raid dette. Like mye gevinst sikring og sell the news. Fikk noia og hoppet ut på 10.30. Kjøpte igjen på 9,5, fikk noia en gang til og solgte på 9.60 det var dumt :wink:

Vel den er under 10.3 så ser ikkje heilt problemet… får meir aksjer enn da du solgte i dag…

Men ossen ser det tekniske bilde. Hva er riktig sum for Soff, mcap?

:rofl: :joy:
Aner ikkje… Skvetten av deg?
Kva kjøpte du deg inn med i utgangspunktet?
Kor masse er du i pluss ved tanke på kva slingringsmoment du har…

Har vært med på første oppturen til 8,50. Da gikk den ned til 4,90 igjen. Kjøpte meg inn igjen på 6.13. Jeg liker gevinst bare…
Sånn jeg ser Soff nå bør den ned å tette 8 tallet…

Greit nok at du liker gevinst.
Det er berre åssen du rekner på det.
Eg er Ikkje TA man… men Den braut over 8
som var ein motstand sist. Aner ikkje volum som var i dei tider siden eg ikkje var med da. Men den fekk seg eit godt rist og klarte å stable seg oppover igjen. Ergo det er kjøpe intresse. Men om den for eit godt rist igjen og folk skvetter av er jo mulig. DEt er jo stor oppgang og nice gevinst, så ja gevinst er gevisnt
Spørt berre kor langt perspektiv du har.
Eg liker kjøp billig så kan det bare jynge litt… det er jo eit shiping selskap … dei tåler jo bølger :wink:

  • nicket mitt er jo Eventyr.
    Er ingen eventyr uten litt utfordringer på veien.
1 Like

Jeg er heller ingen TA mann, men ville fokusert lite på TA i denne nå.
Hyppige meldinger med kontrakter gjør TA rimelig verdiløs. Aksjen virker å ha konsolidert ned mot 9 idag på høyt høyt volum.
Sitter og funderer på hva og hvem som får tildeling av Equinor på Dogger Bank og dersom SOFF er en av de utvalgte, hva i helgoland vil slikt bety for kursen.
Får meg bare ikke til å selge nå selv om prosentvis avkastning på kort tid er helt fantastisk.
Er også betydelig enklere å avvente når man sitter i god pluss.
Synes forøvrig det virker ekstremt sterkt at den subber ned mot 9,02 og slår tilbake til over 10 samme dag.
Kan vi få litt tempo og oppgang mot slutten idag også som vi nærmest har sett daglig den siste tiden?
Lykke til uansett hva dere velger å gjøre.

2 Likes

Veldig gode poeng.
Eg skal faktisk ned til Stord i kveld. Skal jobbe på Norman vision 2 nattevakter. :face_with_monocle::shushing_face::rofl:

2 Likes

MCap er ca 750 mio ved kurs 10,-

Og verdier i selskapet er?

Etter restruktureringen ble selskapet satt opp med 200 mill i EK

1 Like

Skulle gjerne hatt Hpbjorn med oss nå litt

Verdiene vil variere etter skipsverdi, og gjeld. De har fremdeles 20mrd i gjeld. Men denne er det ikke forfall på før sent i 2024. Rentene er utsatt, og senket betraktelig (ca 2,1% snitt). Hvis de får rater det går an å leve av, ser det ok ut i mitt hode. Men selvsagt høy risk her.

Ok, havner i pluss idag også. Det er kjempe sterkt. Vi får se ossen morra dagen blir, tror på videre oppgang her nå. Inne igjen :wink:

Ser Simply Wall Street opererer med fair value på NOK 110,31

What, link?
Hvor seriøst skal man ta den siden der?

Nei, det kan du si, maskinskapt analyse, men likevel, hvor seriøst kan man ta de tradisjonelle meglerhus?
De har som regel en dårlig kamuflert agenda.

1 Like

Mhmm, ja dette bør ses litt på.

De har eksempelvis 3,73 på Doffen og 61 på Eiof så må selvsagt tas med en klype eller ti med salt.
Men, soff skal definitivt høyere enn dagens kurs, om så hersker det ingen tvil.