Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

For meg høres det helt fantastisk ut, men jeg tror Simple Wallstreet ikke har den mest seriøse fremtoningen. Alikavel er dette autogenerete artikler bassert på det rapporterte, så ganske interessant.

Spekulere litt foran morgendagen.
Asia endte svakt ned i all hovedsak i natt, Europa blandet idag, OSE uendret, USA stiger moderat ikveld, Oljeprisen nær USD 51.
Tipper Asia stiger inatt og at OSE får en god dag.
Mange sikret nok litt gevinst i Soff idag, i tillegg til at noen med muskler røsket i treet for å få noen nervøse til å dumpe det de hadde og det virket. Og som oftest skjer det samme hver gang etter slikt, aksjen kjøres opp igjen, så også idag.
Så kan man selvsagt undres om den voldsomme stigningen igår ettermiddag i Soff, skyldtes denne at en eller flere hadde kjennskap til meldingen idag morges? Uvisst, men ikke utenkelig.
Uansett, gevinstsikring og røsking i treet, en flott avtale med Exxon, imorgen tror jeg aksjen vil reagere videre opp på den og siste tids meldinger i tillegg til at FOMO kanskje melder seg dersom Equinor virkelig tildeler disse langtidskontraktene denne måneden, er ganske trygg på at SOFF stiller sterkt der så gjenstår det å se om dem får noe og i tilfelle hvor omfattende.
I tillegg kan man vel anta at det kan være duket for flere kontraktsmeldinger den nærmeste tiden, virker som segmentet er i endring og det til det bedre.
Lykke til!

Kom til å tenke på at dette går nok som hånd i hanske med det meste nå til dags.
Fra Soff sin fb konto.

Have you heard that we recently became certified under the green Energy Management standard, also known as ISO 50001?

We are among the first shipping companies to achieve this certification.

This standard is a significant tool on the road to become carbon neutral by 2050!

Thank you to DNV GL for the good cooperation during the certification process.

1 Like

Såvidt jeg kan se er det små endringer i Topp 20 fra 13.12 til 14.12.(Som da gjelder 2-3 dager tidligere)

Clearstream Banking(tyske småaksjonærer) - 14k
Danske Bank -115k. Såvidt jeg har skjønt selger de seg helt ut.
The Bank of Ney York +3k.

Ellers uendret.

1 Like

Dette er absolutt oppløftende lesing.

NORGE: NORSK OLJE OG GASS SER OLJEINVESTERINGER PÅ 178MRD I 2021, 161 MRD I 2022

Oslo (TDN Direkt): En analyse gjennomført av Norsk olje og gass, spår solide oljeinvesteringer i hele perioden 2021-2025, med totale investeringer på 178 milliarder i 2021, 161 milliarder i 2022, 162 milliarder i 2023, 168 milliarder i 2024, og 145 milliarder i 2025.

Analysen påpeker at det finnes over 90 funn på norsk sokkel som kan være aktuelle for utbygging, men hvor investeringsplanene for flere ikke har kommet langt nok til å bli inkludert i denne analysen.

Totale investeringer for 2021 anslås til 178,4 milliarder kroner. Dette er et fall på 4,2 prosent sammenlignet med SSBs siste anslag for 2020, men et betydelig mindre fall enn det som anslått ved inngangen av 2020.

En studie gjennomført april, viste et scenario med nær halverte oljeinvesteringer frem mot 2022, sammenliknet med nivået i 2019.

  • Vår analyse nå viser at mye av den usikkerheten vi så i vår er borte. Det gir trygghet for de om lag 200.000 arbeidsplassene som er avhengig av næringen og som sikrer Norge økte inntekter i fremtiden, sier Anniken Hauglie, administrerende direktør i Norsk olje og gass.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like

Danske Bank redusert med ytterligere 230k på siste liste datert 15.12.
Mulig det var de som tømte ut resten på slutten av dagen idag.

DANSKE BANK A/S 944,006 1.56% 1.26%

1 Like

Skulle nok holdt meg til planen min :wink:

Ja. Viktig å følga sin egen vurdering.

Alltid kjekt når man treffer topper ved salg og bunner ved kjøp, men det er en særs vanskelig øvelse.
Og hva har man i inngang, hvor tror man den skal, hva tidshorisont har man, alltid vanskelig dette.
Jeg har heller ikke solgt, avventer enda sterkere marked og flere kontrakter og derav høyere kurs.

Aksjen har steget formidabelt siste to ukene så isolert sett ingen stor overraskelse med en pust i bakken, men dersom Danske Bank har tømt 2-300k også idag kan det meget vel ha bidratt til fallet på slutten av dagen.
Spennende fortsatt, ingen tvil om det hvertfall.

Doffen gikk fra 22-23% pluss på det meste og endte mer i minus enn Soff.

Oljeprisen har nå bikket USD 51

1 Like


:face_with_monocle::shushing_face:

4 Likes
3 Likes

Kjører på med ny kontrakt også idag!

1 Like

Bra spotta :+1:

BRIEF-Solstad Offshore: Award Of Contract For Three PSV’s
Innkommet 17.12.2020 09:03

Dec 17 (Reuters) - Solstad Offshore ASA   :
* AWARD OF CONTRACT FOR THREE PSV'S
* VESSEL HAS BEEN CONTRACTED FOR A PERIOD OF FOUR WELLS

FIRM,
WHICH HAVE AN ESTIMATED TOTAL DURATION OF AROUND 550 DAYS, WITH
TWO OPTION WELLS THEREAFTER
* CONTRACT HAS AN ESTIMATED DURATION OF AROUND THREE MONTHS,
INCLUSIVE OF VESSEL TRANSIT TIME
* IN ADDITION, PRESENT CONTRACT FOR PSV FAR SPICA HAS BEEN
EXTENDED WITH ITS CURRENT CHARTERER

Source text for Eikon:
Further company coverage:

1 Like

Må si jeg liker det her! :slight_smile:

Kanskje den alternative planen ikke var så ille likevel :rofl: :rofl:

Skulle kjøpt på slutten igår. Hva tenker du fremover nå, ossen ser chartet ut?
Virker som den har tømt seg for selgere under 10 kr akkurat nå

Kan ingenting om TA, forholder meg kun til egen oppfattelse av markedsutsikter, meldte kontrakter, utsikter og oljepris samt magefølelse.
På HO annonserte man for flere dager siden at Danske Bank var ferdig solgt, det stemte ikke og tror derfor at dem holder kursen igjen noe.
Ser ut som dem selger 100-250k daglig og basert på siste liste kan det tenkes at dem nå snart er tomme.
Ifølge siste liste som inkluderer forrige fredag satt dem med 944k aksjer tilbake. Antar dem er ferdig solgt idag eller imorgen.
10’er nivået nå anser jeg også som en mer psykologisk “sperre” og håper og tror vi kan stabilisere oss lenger opp på 10 tallet så snart man er ferdig med denne psykologiske greia.
Og kontrakt tempoet fortsetter og jeg ser for meg at det ikke vil stoppe med det første. I tillegg tror jeg at Dogger bank prosjektet vil bidra positivt fram til tildeling og forhåpentligvis trekker soff det lengste strået.
Mye synsing her, men det består seg mye i det i dette spillet.

1 Like

Virker som det kanskje løsner nå kursmessig.

1 Like

Er ikke mange som er villig til å jekke ned kursen litt nå.

Sorry, kanskje dumt spørsmål, men hvor ser du de oppdaterte aksjeeier listene Rodjer