Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

@UNO har delt den, har også bedt @pdx om å få den inn her på Tek, håper det kan skje.

Tungvint å følge med på selskapets egen liste da man må gjøre alt manuelt.

Vi er ikke mange engasjerte på soff trådene foreløpig, men antar det vil øke dramatisk i tiden framover med økt fokus på segmentet.
Kursutviklingen i Soff trekker heller ikke ned i så måte og har satt endel penger på at den vil fortsette.

2 Likes

Fantastisk hvor de fikser kontrakter!

Hva tenker du om volumet idag, Rodjer?

Volumet synes jeg er veldig bra.
Tror også snart at “proppen” løsner ift videre oppgang.
Ubegripelig at vi fortsatt såvidt er over NOK 10, men jeg står på mitt at noen bevisst forsøker å holde igjen.
Selv om den har steget mye siste ukene burde den gått betydelig mer idag på de to meldingene, men det vil vise igjen på et tidspunkt.

1 Like

Vet du hva ratene på alle disse kontraktene? Så inne på siste melding, stod ingenting der som jeg kunne se.

Dessverre, de er ikke kjent.

Hadde vært greit å vite om det er noe de tjener penger på eller bare for å holde båtene i aktivitet.

Heilt enig, det er veldig rart at kursen er der den er med alle desse gode nyhetene.
Meeen det gav meg ein mulighet å fylla på litt :grinning:
Seier ikkje nei takk til å fylle på der eg trur blir muligens den nye støtten for videre oppgang.
Gleder meg til å følge bølgene noen år fram i tid. :money_mouth_face:

1 Like

Uansett korleis du ser på det, så bygger dette oppunder for fremtida i selskapet. Etter mitt hode er det ein vei denne kursen skal vis man ser litt ut i horisonten. Kor fort ect er vanskelig å sei, men opp skal den uansett åssen bølger så kommer på veien.
Men å posisjonere seg på denna kursen med det som har skjedd sålangt meiner eg er ein fin inngang fortsatt!!
Eg finner ihvertfall meg ein plass på skuta og gleder meg til reisen…
Kansje det er dette som blir eventyret :crossed_fingers:t3:

1 Like

For meg er det litt viktig at de faktisk tjener penger på sine oppdrag, derfor mitt spørsmål om ratene var kjent. Kursen generelt bryr jeg meg fint lite om…

1 Like

At de får kontrakter er bra, men for at det skal være så ekstremt positivt så må vi nesten vite raten på disse kontraktene. Jeg har lyst til å investere i Solstad, men p.d.d så trenger jeg mer info om hvordan selskapet gjør det økonomisk. Avventer dermed til tidligst neste kvartalsrapport.

Selvsagt kunne det vært greit å vite rate og kontraktsnivå, men tror de som venter på det må vente lenge.
SOFF har ikke for vane å tillegge den informasjonen i kontraktsmeldingene. Av de 24 kontraktsmeldinger som har kommet i 2020 så har kun en av dem inneholdt kontraktsverdi og det var en langtidskontrakt på 5 år til NOK 800 mill.

Det at du ikkje bryr deg om kva kursen ligger på synest eg høres rart ut . Vis du rekner på dette er det vel ein essensiel faktor kva kursen er på? Eller åssen er tankegangen her? Om du vil forklare. Eg skjønner ikkje heilt.

Det eg prøvde å formidle er at det er bedre med båter i drift enn ikkje. Dei har ein stor flåte med båter så om det dukker opp muligheter for gode kontrakter har dei nok noen klare for den slags også, om desse kontraktene ikkje er av den lukrative sorten.
Så all drift er bra drift.

Og med Røkke som medeiger føler eg ein lys fremtid for selskapet. Han er ein god foretningsman og har allerede begynt å peile seg inn til den grønne sektoren. Så føler dei fleste selskapen han er medeiger kommer til å gå inn i ei lys fremtid ihvertfall 5 år frem i tid. Så langsiktig rekner eg med veeldig god avkastning.

Men føler og kortsiktig at denne aksjen har fått litt puls som tilseier at den skal opp å lukte, men om den skal ned før den skal opp er ikkje godt å sei, men videre opp skal den. Det er eg ganske så sikker.

Uansett lykke til :v:t3:

Vet at Røkke har vind under seilene for tiden, men denne har vært en katastrofe siden han tok over. Derfor synes jeg det er greit å vite om de klarer å tjene penger på båtene de har i drift, for det er fortsatt en del som ligger til opplag.

Vi har forskjellig syn, jeg kjøper ikke denne type aksje/selskap før jeg ser at de klarer å generere profitt. Derfor bryr jeg meg fint lite om kurs, er først når de tjener penger jeg ser på denne som ett investerbart selskap.

Heilt klart det er mange typer aksjonærer.
Uansett lykke til :v:t3:

Takk det samme :slight_smile:

Intet i denne bransjen er sikkert, men aksjonærlisten er oppdatert for igår og Danske Bank hadde igjen drøyt 640k i starten på denne uken.
Nesten 100% sikker på at dem har holdt igjen ytterligere kursstigning de siste par dagene kombinert med gevinstsikring fra andre investorer.
Aksjen “slippes” snart løs, kanskje allerede imorgen. Liksom ikke bare en kontrakt siste to uker, det har kommet snart et dusin i antall fartøy som har fått ny eller forlenget kontrakt.
Lykke til.

3 Likes

Tja, utviklingen sålangt idag forteller vel det meste om hvor lite rasjonelt det kan være innimellom, virker som enkelte allerede har glemt alle de nye kontraktene selskapet har fått siste uken.
Men men, en dump i veien.