Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Den har gått mye opp i det siste, ikke rart at man tar gevinst :slight_smile: Regner med mange også lurer på det samme som meg, de har ikke direkte tjent så mye penger de siste årene…

At det muligens er lavere marginer på enkelt oppdrag synes jeg er underordnet i nåværende sammenheng og situasjon.(Men dette blir kun spekulasjon fr alle sin side siden vi ikke kjenner kontraktenes verdi og innhold)
Det er ekstremt viktig at Soff fikser oppdrag for å ivareta sine ansatte og beholde kompetansen nå når markedet er i ferd med å dreie i en mer positiv retning.

PS! Forøvrig enig i at den har steget mye i det siste, men det er den ikke alene om for å si det forsiktig.

Med lav egenkapitaldekning er det jo greit om de tjener penger. Dette er jo et spill på om man får bedre tider innenfor oljeservice. Svaret på det vil man tidligst se til våren.

Oppgangen sålangt er basert på tro og håp

Hele selskapet er ett spill på bedre tider inne oljeservice, det har slått feil så langt for Røkke. Håper de klarer seg og at inntektene kommer, men de har en lang vei å gå :slight_smile:

Så de skal opp fordi alt annet går opp?

Ja det kan bli bra, men samtidig blir flåten eldre og eldre.

Neida, overhodet ikke og alt annet går ikke opp, men jeg ser ingen problemer med kursen idag, overhodet ikke for høy.
Jeg mener at Soff er i en utmerket posisjon til å komme seg gjennom dette forutsatt at markedet nå for alvor begynner å snu til det mer positive .

Tiden vil vise :slight_smile:

Jepp, det er hvertfall 100% sikkert :grinning:
Og idag kan være en god kjøpsanledning.

Tatt et lodd i mangel på bedre alternativer. Er vel en av de få som har gevinst i den i dag :grin:

Klarte ikke la være å fylle på litt her idag. Fikk på 8,92. Har ordre liggende på rekke og rad ned mot 7-tallet i tilfelle vi får en sterkere negativ utvikling / SL Raid / gevinstsikring.

1 Like

Ja, ser det an til uka, er nok et visst salgspress i hele dag, men sluttauksjonen ga nesten 3% urealisert. Satser på at julenissen kommer til uka :wink: og dersom ikke, så kan en laste videre om det blir enda finere inngang. Turte ikke å stå utenfor i allefall.

Skulle hørt på meg selv :joy:

Små endringer på siste oppdaterte Topp 20 liste av 17.12(forsinkelse på 2-3 dager)

Swedbank + 14k
Clearstream Banking + 25k
Danske Bank - 75k

BS(privatperson) ute og inn med Monsunen Forvaltning AS.

Konklusjon med unntak av Danske Bank så sitter de store i ro og eller øker litt.

2 Likes

Forlenget langtidskontrakt for Normand Commander, Soffen skal betydelig opp når støvet legger seg.
Kjøpte mer og snittet meg noe opp.

Tettet gapet ned til 8 kr nå med ny dobbel bunn. Tror Soff kan gå videre opp nå hvis ikke makro ødelegger det hele

Liker det jeg ser og fylte på mer i dag (8,78 og 8,12). Fall i oljeprisen og frykt for Corona v.2.5 siger innover markedene og bidrar til nervøsitet.

Hvertfall voldsomt som Soff bankes idag og det med ny langtidskontrakt. At den skal være blant de største taperne idag framstår som en betydelig overreaksjon og satser på at fornuften seirer utover.
Vel, denne skal stige heftig bra når dette snur igjen, om det snur før jul er vanskelig å si, men fylte selv på mer på 8,60 og 8,86.
Drar snittet noe opp, men betyr lite i det lengre løp.

Den er relativt lett å manipulere tenker jeg - spesielt etter oppturen fra ca. 5kr. Mange som ser at det er like greit å sikre seg før jul med et makrosentiment som stadig blir mer overskyet. Anser det selv om en kjøpsanledning. Ligger og fisker helt ned på 7-tallet om det skulle komme til det.

Synes daily chart i SOFF er rotete enn så lenge men i timeschartet så synes jeg 7,60-8,00 blinker seg ut. Nedenfor der er vi på ca 6.75. Potensielle vendingsområder slik det ligger akkurat nå. Så tenker jeg at disse vil komme oppover mens tiden går.