Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tror ikke den skal mye lenger ned nå, har vært massiv gevinstsikring de siste dagene og mange har kjøpt eller økt på kurser langt over 8,50 disse dagene.

FRANKRIKE: VIL GJENOPPTA TRAFIKK FRA UK GJENNOM EN NY HELSEPROTKOLL

Oslo (TDN Direkt): Frankrike har til hensikt å lage en EU-helhetlig helseprotokoll i løpet av “de neste timene”, for å la trafikken fra Storbritannia gjenopptas.

Det skriver Reuters mandag.

Søndag innførte Frankrike et 48-timers forbud mot all passasjer- og godstrafikk fra Storbritannia på grunn av et mutert koronavirus.

NS, finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Oppdatert Topp 20 viser at Topp 20 har redusert med ca. 91k.
Danske Bank redusert med ca. 59k til 564k.

Total number owned by top 20 60,055,419 100% 80.21%

Personlig liker jeg veldig godt å følge med på de daglige aksjonæroversiktene, det plager meg dog at Soff ikke er inne hos @pdx, enda…
Vi er foreløpig ikke mange aktive på soff trådene, men har en sterk mistanke om at det vil bli flere og flere nå framover(rett og slett fordi jeg tror det kan bli en aksje mange flere vil ønske å ha i sin portis), vennligst signer her slik at vi snarest kan få listen her på tek.

Ønsker om flere lister kan sendes inn her: https://forms.gle/b91jNxjzpdRJguXd8

Denne artikkelen(Fra 2017 da dem fikk kontrakten) er ganske interessant lesing ift rater på Normand Commander som fikk forlenget kontrakten i dag.

"– I tillegg er raten i opsjonsperioden høyere enn i den faste perioden, skriver han videre.

Kontrakten er en såkalt bareboat-kontrakt som innebærer at Bahia Grande er ansvarlig for alle driftskostnader.
Det inkluderer kostnad for mannskap som skal leies fra Solstad Farstad i avtaleperioden, ifølge Solstad."

3 Likes

Hvordan tolker du denne artikkelen, Rodjer?

Tolker den slik at dem har sikret seg høyere rater i opsjonsperioden enn de har de første årene.
Og siden dem har benyttet seg av opsjonen og Solstad har akseptert tenker jeg at ratene er innenfor det akseptable.

Sagt på en annen måte, det er “tilleggsjobben” man skal tjene de gode pengene på. :grinning:

Tror morgendagen fort kan vise seg som positiv med Soff aksjonærers øyne. Flere kontrakter meldt de siste dagene og kursen har falt betydelig.
Dersom vi får en positiv stemning på OSE imorgen og oljeprisen blir liggende greit over 50/51 så tror jeg vi kan få betalt for kontraktsrushet og det kan komme flere.
Kursen var tross alt oppe i 10,86 intradag forleden, idag stoppet den rundt 8,60, mye uforløst her nå under de riktige omstendigheter.

1 Like

Jeg har absolutt tro på at Soff vil eksistere lang tid. Har ingen tro på at selskapet skal gå konkurs.
Det kommer til å skje masse på norsk sokkel i årene fremover. Hadde vært så deilig om det ikke kom en melding knyttet til Dogger bank prosjektet

Tror sjansene for konkurs i Soff er forsvinnende liten. Tror Røkke ser til at dette styres med jernhånd etter restruktureringen.
Nei, den tanken har knapt slått meg.
Dogger bank prosjektet tror og håper jeg at dem sikrer seg og ja, en melding om det vil gjøre veldig godt.
Oljeprisen passerer 51 hvert øyeblikk, det brygger hvertfall opp til comeback imorgen, litt irriterende at Danske Bank ikke har fått ut alt enda, de bremser liksom litt.

Er ikke mye i Danske Bank igjen nå. Kanskje ferdig solgt imorra

Ja, med 560k oppført på siste liste som egentlig er fra forrige tirsdag så kan det ikke være mye igjen om dem ligger på 80-130k daglig, egentlig bør de være ute idag, senest imorgen.
Håper det, for det er noe dritt når man har noen som lemper ut noe hele tiden, egentlig som man setter en short hver dag.

Synes det vi ser så langt er en helt Ok konsolidering - indikatorene får nå litt tid til å puste, hente seg inn og vise sine reelle signaler.

Kun de som kjøpte etter at SOFF begynte å gå som har noe å stresse for/med. Alt over 7,50 er i utgangspunktet helt supert. Sitter bemerkelsesverdig rolig til å være et case jeg har lest meg opp såpass lite på i forkant som denne.

Synes ellers US henter seg fint inn nå og det kan fint bli en meget pen rebound imorgen på OSE. Skal vi si +10% imorgen? :sunglasses::nerd_face:

1 Like

Veldig enig.
Tja, vanskelig å spå, men med de rette forutsetninger makromessig bør den nok ikke være langt unna +10% hvertfall.

Jeg kjøper på dipper / støttenivå og selger overskuddsbeholdning på mørkegrønne dager. Bør være en grei oppskrift fremover.

Hva vi får imorgen er egentlig ikke så veldig interessant - utsagnet om «+10%?» var mest for å reflektere over hvor fort gjort det er å havne «feil» eller i utakt. Generelt men kanskje spesielt i denne der det er store svingninger (mye grunnet lav free-float vil jeg tro).

Ja, derfor jeg kjøpte noe mer idag i to omganger, traff ikke helt, men underordnet.
Soff går veldig bra når den først tar av og morgendagen kan utmerket godt være en slik dag.
Vi får se framover.

God støtte å ha Hpbjorn med på laget. Da kan det nærmest ikke gå galt.
EH fra Xi er også rimelig bull mener jeg har lest fra hans innlegg

Er det noen som vet om danskene skal selge seg til null.
Har kjøpt å solgt mange ganger, men hadde vært glad om den riktig begynner å dra av gårde.:grin::grin::grin:

Disclaimer: Skikkelig kjedelig / lite givende å lese dette innlegget om du ikke har en spesiell forkjærlighet og/eller interesser for mine disposisjoner og faktiske valg/handlinger i #soff_ol :slight_smile:

Mulig jeg må betale litt “utålmodighetens pris” her men klarte ikke la være og tok litt på 8,50 i SOFF.

Oppdatert Topp 20 aksjonærliste.
Danske Bank -190k
Støperigata Holding -200k

Knut Invest UT
MP Pensjon INN

1 Like

Danske Bank reduserte med 70-80k også Torsdag eller fredag forrige uke til nå “DANSKE BANK A/S 367,080 0.62% 0.49% NOM DNK”

The current position of NORMAND MAXIMUS is at North Sea (coordinates 55.68881 N / 4.22804 E) reported 2 min ago by AIS. The vessel is en route to the port of Ciudad del Carmen, sailing at a speed of 13.8 knots and expected to arrive there on Jan 12, 16:00.

2 Likes

Pt. 17 stillinger utlyst i Soff så virker som det er bra aktivitet.

2 Likes