Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det tviler jeg på Andyboi. Det er ganske strenge krav til hva som må være gjort i USA mht Jones Act. Men er usikker på om supplybåtene reguleres under de reglene. PHLY har vel uansett nok jobb kontraktene de fikk for en stund siden.

1 Like

Du har nok rett :slightly_smiling_face:, har ikke satt meg inn i Jones Act, men vet at det er veldig strengt. Skal prøve å finne ut om denne omfatter offshore supply.

Står litt generelt om den her:

1 Like

Det var en bra kontrakt. Bidrar til markant bedre utnyttelsesgrad. Har registrert en rekke kontrakter til DOF, SIOFF, EIOF, hvilket kan tolkens som allerede påpekt en bedring i supply.

Blir spennende å følge USA mot lukking i kveld. Nassen går mot pluss, men ser helst at DJ og SP500 snur før jeg blir trygg på verdi ved osebx i morgen…

Vdr. offshore-skip og Jones Act:

"Det er imidlertid tvilsomt om norske redere vil få så mye å gjøre i USA hvor Equinor nylig gjorde storeslem på østkysten med seier i anbudene for vindparkene Empire Vind 2 og Beacon Wind 1.

På grunn av Jones Act må fartøyer som skal operere i USA være bygget der, eid av et amerikansk selskap og ha amerikansk mannskap.

– USA er et lukket marked, så det blir nok vanskelig for norske redere å komme inn der, med mindre det er i samarbeid med lokale spillere. Unntaket er subseaskip som kan legge kabler på havbunnen, samt fartøyer for turbininstallasjon, sier Egenberg, og legger til:

– Edda Wind var tidlig ute med å sikre seg en amerikansk partner, så det blir spennende å se hva det får til. Fred. Olsen Wind Carriers har også jobbet lenge med å posisjonere seg for dette markedet på installasjonsbiten."

1 Like

Som man ser av teksten finnes det smutthull

1 Like

Ja, som betyr muligheter for NM også i US :slightly_smiling_face:

1 Like

Blir veldig overrasket om ikke neste NM jobb blir i det området den befinner seg nå

2 Likes

Tror også Mexicogulfen evt Brasil er mest sannsynlig men aldri godt å vite😂

1 Like

Vanskelig å vite sikkert, men tror sjansen er stor for at så blir tilfelle ja😁
Exxon Mobil er vel også i det området antar jeg.

1 Like

Har blitt så mange innlegg her nå og jeg er den værste, finnes det noen måte å søke i sine egne innlegg på, vet jeg har skrevet innlegg om status på fartøyene av Solstad, de som går av kontrakt nå og til juli/august et sted, ville sett hvem flere utover Normand Turmalina som er i det sjiktet, hva mer vi har i siktet.

1 Like

Ahts Far Scout er tildelt et oppdrag i Brasil fra 14.5.

[FAR SCOUT](javascript:void(0):wink: 18000 186 570 II Queiroz Galvão E&P - 14.05 PPT - RIO DE JA

1 Like

Trykk på “lupen” øverst til høyre i skjermen. Hak av “søk i dette emnet”. Jeg søkte på juli og fant innlegg av deg, men du vet best på hva du leter etter. :wink: Ellers veldig takk for måten du har fått denne tråden aktiv på. Skriver lite, men leser alt! :wink:

4 Likes

Fantastisk, hjertelig takk.
Da skal vi se om man kan rote fram noe.

1 Like

Hva er varigheten?

1 Like

På Scout?
Det vet jeg ikke, det ser jeg ikke står noe sted.

Forøvrig bet jeg merke i noe annet nå når jeg tok en titt på Brasil, sjekk denne raten på langtidskontrakt @Metallian , tenker at det må da for svarte være greit betalte jobber for NM der ute når man ser på dette.(forskjellig type fartøyer, men gud bedre)

21/01/21 [TOP CORAL DO ATLANTICO](javascript:void(0):wink: Petrobras PL Duties, 390 30/11/20 USD 120000

2 Likes

Aner snev av optimisme idag. Fin kontrakt. Håper trenden er snudd litt her nå. Mange skjønner at Soff er latterlig priset selv om aksjen er litt belånt.
Håpløs børs der faktisk Soff reddet dagen. Hadde ikke sett den komme :muscle:

1 Like

Se den ja, ingen grunn til at ikke NM skal kunne få noe i det området, tror ikke den der har bedre kapasitet enn NM uten at jg orker google detaljene nå.

2 Likes

Et par tre utvalgte fra dagens liste:

  1. MEGLERKONTO INNLAND DNB NOR MARKETS, AKSJEHAND/ANALYSE +50 000 +0,59% 8 478 460 11,31%

  2. MAGNE HYSTAD (f. 1968) +26 500 +3,93% 700 000 0,9338%

  3. SWEDBANK AB -142 071 -4,42% 3 073 055 4,0993%

  4. PEDERSEN ATLE SANDVIK (f. 1966) +19 842 +9,59% 226 801 0,3025%

For de som ikke er insidere kan det anbefales spesielt grunnet daglig oppdaterte aksjelister.

2 Likes

1 AHTS ledig på norsk sektor, mens det er 4 ledige på britisk.
Utnyttelse nå i praksis på 80%, la oss håpe dette kan fortsette.

Like at karmøybuen øke jevnt