Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Hadde vært greit om det var mulig å backtracke Sapiem 7000 og NM 31. mars.

Ser det er mulig vha marinetrafic, men betalingsmur…

Anbefaler - flere SOFF fartøy som har støtter dette prosjektet.

1 Like

S7000 e vel utenfor skottland nå? Merkelig den tweeten der😳

Jg har jo tidligere kommentert at jg lurer på hvem som gjlr NM jobb for Saipem nå😂

1 Like

Ja, skjønner ikke helt dette jeg heller, det er noe her som vi ikke får helt tak i av hva som foregår tror jeg, eller rettere sagt jeg får ikke snøret i bunn :grinning:

1 Like

Zhor feltet har blitt utviklet av ENI (Sapiem), jeg antar det er her NM i perioden 2016 frem til september 2020 ble brukt.

The development of Zohr required the largest fleet of vessels we ever deployed.

Drillship Saipem 10000, pipe layer vessel CastorOne; pipe lay crane vessel Saipem 7000, pipe layer vessel FDS, crane ship FDS2, pipe lay crane vessel Castoro SEI, pipe layer vessel Castoro10, offshore support vessel Normand Maximus, offshore support vessel Far Samson.

(Kilde; Zohr | Saipem)

Det må være en Twitter feil av atlas offshore -31. Mars 2021. Jeg trodde NMs track var I Mexico gulfen på dette tidspunktet. Å seile fra Egypt til Mexico gulfen er tidkrevende. Sett i sammen heng med at NM har vært på kontrakt forsterkes min antagelse om at twittermelding er feil med ett år.

Ingen tvil om at dette er reelt- eller en god “fake” da jeg etter enkelt søk fant flere ulike kilder på med denne datoen på dette. NM markedsføres forøvrig som del av Atlas OO’ portefølje hvilket også er tilfelle for Saipem 7000

Kan dette har skjedd etter at desemberkontrakten løp ut, og at denne og andre småjobber er grunnen til at den ikke er tilgjengeliggjort for spot- eller er dette del av en godt forsøkt skjult løsning for NM?

1 Like

Som jeg påpekte ovenfor er det sikkert bare en feil med posten på Twitter - den kom ett år etter situasjonen fant sted.

Mange SOFF skip på den portfoliolusten, deriblant Samson, Cutter og NM samt psver🤔

1 Like

Ganske heftig prosjekt nede i sEgypt med det Zhor feltet fom 2015. Jeg vil tro NM ble spekket til nettopp dette formål.

Ja, det kan virke som alle skipene de har meglet avtale for fremkommer der. Men, det er jo uansett interessant dersom så er tilfelle hva gjelder NM

1 Like

Det synes som om de ulike kildene har et felles opphav; påskehilsen 2021 og som sikkert kan inneholde bilder og hendelser fra 2020. Du har således antakelig rett

1 Like

Jeg vet ikke, bare formidler hva jeg fant, det som er merkelig er at jeg ikke har sett dette tidligere fordi jeg er 100% sikker på at jeg har sjekket NM mer enn 5 ganger på Twitter mellom idag og 31.3.
Uansett, kjekt å gjøre seg kjent med Atlas.
Vi lager ikke mer ståk utav dette,

PHLX(oljeservice) og olja i pluss i dag til tross for blodrødt i Uniten💪

3 Likes

Inlegget ligger også på Fjesboka:

https://www.facebook.com/501296056668837/posts/2246466275485131/

1 Like

Akkurat, ser at jeg ikke har “liked” det så var nytt for meg

1 Like

Vi går en spennende til i møte. Infilasjonsgrøsset som har ligget i emning er vel tildels bekreftet gjennom infiltrasjonsmålingen fra USA i dag, samt gjennom det brede krakket av vekst selskaper den siste tid. Spennende å se hvordan dette spiller seg ut når det gjelder verdiselskaper - som det i følge teori og empiri er hensiktsmessig å være eksponert i mot når renter økes. Sistnevnte tar jeg nærmest som en forutsetning om de nasjonale bankene vil bremse infiltrasjonsveksten.

1 Like

Og Soff har vel avtalt gunstige faste renter på den restrukturerte gjelda si, så de vil vel i begrenset grad påvirkes av renteøkninger, i hvert fall mht. den restrukturert gjelda😊

1 Like

De har vel Libor og Nibor +punkter eller %, så de slipper ikke unna om det blir renteøkninger

2 Likes

Takk for avklaring :slightly_smiling_face:

1 Like

Mye som skjer i Guyana, og Latin-Amerika for øvrig :slightly_smiling_face:

2 Likes

Sea Panther vise som på vei ut av opplag på Westshore- gammel liten ahts som har vært i opplag 4 år, så ein kan jo håpa den o e i ferd med å forsvinna fra listene :slight_smile:

2 Likes