Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

SOFF med fjerde lavest P/B. Tror ikke denne listen er helt oppdatert, ADS har vel en P/B på rundt 1 etter utbetaling av utbytte, så da ligger SOFF på 3. plass🙈

1 Like

Strålende, lukter vel nye kontrakter lang vei av det :laughing:

Forteller en hel del når man tar også dette fartøyet ut av opplag, ikke billig så her er det mye som taler for positivitet.
Fortress(selvsagt større og dyrere) som lå i opplag i 4,5 år gikk rett på kontrakter etter puss og gnikk og nå Panther, dette er ikke billig og veloverveid beslutninger fra et selskap som er restrukturert og som selger det ene fartøyet etter det andre.
Må innrømme @Metallian , vanskelig ikke å ta det som bull signaler.
Så får vi heller bære over at markedet korrigerer nå.

2 Likes

Fin utsikt med ett/kanskje flere SOFF fartøy å se på.

1 Like

Vi liker de helst i arbeid og ikke på panorama utsikten din;-). Men jeg ser bare en båt

Far saphire

1 Like

Og far Sigma. I deres selskap er heldigvis DOF og SIOFF representert også;)

Burde vært ute ja. Men landlov og utskjei er godt for mannskapet.

Fin start på børsene i USA idag, håper det holder og smitter over på Asia i natt og at vi kan få en ok dag på OSE imorgen,

1 Like

Ja, fin rebounce, bare olja som lagger nå, noen som vet hvorfor den henger etter?

1 Like

Oljeledningen til Colonial Pipelibe som ble hacket er åpent igjen.

Nytt oppdrag tildelt Far Sigma, dessverre fryktelig lav pris :tired_face:
Men, kanskje greit nok i dagene før Aker jobben.

NEW [FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: ConocoPhillips Norway R/M Rowan Norway, D/D to latest redelivery 20.05 14/05/21 NOK 100000

1 Like

Jeg har også sett disse. Har ikke turt å dele dem da jeg ikke vet om de er seriøse, men Fearnley har i hvert fall trua👍

1 Like

Om det er total søppel sletter jeg umiddelbart.

2 Likes

Ser både sp500 og dj er godt i pluss i dag. Vix er ned med 15%. Spent på reaksjonen til osebx/obx i morgen.
Oljeprisen er noe redusert, men regner med denne dras opp av Asia i natt…

2 Likes

Typisk ventejobb, dårlig beyalt mrn tas før annen jobb

1 Like

Må være noe galt med aksjonærlistene, DNB har jo ikke kvittet seg med 50% av beholdningen sin???

Ser ut til at det blir en fin dag på børsen idag, får håpe den drar med seg SOFF👍

Dessverre litt for ofte bugs på disse listene

Sånn, da har jeg sagt ifra👍

Jeg har en hytte på Nordre Fjellstølen mellom Gol og Bagn til en verdi av ca. 4MNOK. Noen som vil bytte denne mot 692 000 aksjer i SOFF?

NB!
Den har mange sengeplasser og vil således kunne være egnet som rekreasjonshytte for ansatte i kredittinstitusjoner mv :slight_smile:

2 Likes

Det som overrasker meg mest er hvor sur OSE framstår sammenlignet med resten av børsverden

Ja, merkelig utvikling, olja stiger jo nå også, men kan virke som OSE har snudd nå

Ja, ser ut som den snur litt as we speak