Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

For å være helt ærlig er jeg dritskeptisk til selskaper som svarer på alt de får av mail. Feil bruk av tid. Det som skal børsmeldes det børsmeldes, resten får vi finne ut av selv.

Begynner lederne i Soff å ta seg tid til å svare på sånne mail hele tiden vil jeg se på det som et kraftigt salgssignal, for da er det ikke mye som skjer på kontoret😂

Tveegget sverd det der.
Enig i det du skriver i og for seg, samtidig har de en person eller to som skal håndtere det som kommer av spm fra liten og stor.
Og jeg nekter å tro at de blir overarbeidet og overøst av mailer fra Soff aksjonærer.
Samtidig mener jeg det er viktig at selskapet håndterer henvendelser også fra oss mindre aksjonærer.
Med det sagt så forholder jeg meg også i stor grad til børsmeldinger og kun det.

Men, jeg vil nok si at en 2,5mnd forlengelse på en 5mnd kontrakt for et fartøy som NM lett kunne forsvart noen linjer i form av melding.

Husk at som regel…at hvis det hadde hvert noe positivt så hadde det blitt formidlet. årsaken til at man ikke svarer her er kort og enkelt at
det vil medføre enda mer usikkerhet rundt solstad.
Dette er en strategi som de fleste firma på børsen gjør.
ergo…ingen nyheter…er dårlige nyheter…

Ikke enig i at ingen nyheter er negativt, oftest heller motsatt vil jeg mene.

kanskje…men normalt vil de som driver et firma som er på børs prøve å få opp interesen runt aksjen slik at aksje kursen stiger og at man fremtrer som solid

Strammer seg til i spoten nå, lurer på hva den KLine båten fikk idag?:thinking:

Og hva er det Sapphire skal for Total, må da være noe le ngre, hva tror du Rodjer?

Edit:
Måtte le nå, se ratene for de to siste PSV jobbene for Hermit- samme båt omtrent, samme dag, en rate på 90k/dag og en rate på 195k/dag :-o

De børsnoterte selskapene har helt klare regler å forholde seg til ift å melde markedet enten det er å anse som negativt eller positivt.
Endringer som anses som å være kursdrivende ene eller andre veien skal meldes umiddelbart etter at selskapet har fått kjennskap til det.

Tja, vet ikke hva jeg tror om Sapphire, det samsvarer ikke helt det som er å finne hos Westshore sammenlignet med Solstad sin egen side.

Far Sapphire AHTS Inhouse 21.05 Bergen Solstad sin spot side.

12/05/21 [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Total E&P UK Ltd VSP Survey, 10 days firm + D/D 14 31/05/21 RNR

Skjønner heller ikke hvorfor Sea Frost dukker opp på spot listene, den ligger inne med 2år + 3års opsjon for Equinor i teksten der.

Tenker selv ar SOFF gjøre lurt i å ikke børsmelde de kontraktsforlengelsene. Selskapet opplyser jo om dette på sin hjemmeside.

Situasjonen vedrørende NM er uavklart og uoversiktlig, noe kursen også reflekterer. Forhåpentligvis får vi et snarlig svar.

NM er vel tilnærmet skrevet til null av SOFF Q3/Q4 20 ble det gjennomført nedskrivinger på 1,157 milliarder nok.

De har nok opplagt vurdert det dithen selv at å oppdatere markedet om NM og dens forlengelser gjør vi ikke, hvorvidt det er det klokeste er jeg fælt usikker på.
Etter at forlengelsene begynte å komme har kursen falt ytterligere.
Men, men alle svar vi søker og ønsker kommer nok for en dag om ikke altfor lenge til håper jeg.
Uansett flott at q1 kommer tidlig neste uke.

Det bisarre er at for noen måneder siden var kursen nesten det dobbelte av dagens og det har skjedd mye positivt etter det…

Skulle tro at NM var Soff sitt eneste skip…, men men, ikke lenge til Q1 nå :blush:

Dessverre virker det slik, men alle trekker liksom fram NM alltid uansett hva vi diskuterer og det er nok et tegn på at det er det fartøyet som tynger, dessverre.
Håper det kommer en dag igjen hvor vi kan være stolte av fartøyet og hvor det igjen er flaggskipet i flåten uten risiko

1 Like

Vil tro det skylles at dem ikke har noe mer konkret. Hyppige børsmeldinger vil nok trolig forårsaket tilsvarende kursbevegelser som vi har vært gjenstand for til nå. SoFF har blitt «straffet» for NM uklare fremtid og dens tilhørende finansielle risko.

Beklager men kan man konkludere sånn! Absolutt ikke…

Det er dumt at NM veier så tungt. Men manglende innsyn i fundamentale finansielle data gjør risikoen vanskelig å beregne.

Helt enig aksjewonka, men jeg mener at den er mer positivt belyst nå i årsrapporten enn noengang etter termineringen, så dersom man setter sin lit til hva selskapet skriver er situasjonen lysere nå enn før nyttår.

Men, usikkerhet vet vi at tynger.

Såvidt jeg kan tyde er det et oppdrag på vei til Normand Supra også nå, mer aktivitet nå som @Metallian skrev over.

Normand Supra PSV Spirit 24.05 Aberdeen

Jeg er ikke uenig og tror vi to er av samme oppfatning. På den andre siden straffes SOFF av markedet, noe som tvinger meg til å prøve å se saken fra en annen side.
Enn så lenge ser det ut som markedet trenger mer beroligelse enn hva selskapet har villet oppdrive.

Jada, jeg vet at vi to er rimelig samde om det meste hva angår Solstad :grinning:

Selv sliter jeg regelmessig med å skjønne logikken, rasjonale, hva som ligger bak. Og det sliter jeg nok med akkurat nå :grinning:

Kursutviklingen etter nyttår er bare tullete imho, men så har vi da fått økt litt billugt😂

Må være dryg rate på den Totaljobben ihvertfall når de booker den nesten hele juni så langt i forveien