Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ifølge Solstad sin egen side er nå Prosper igang for Aker og skal være det i nesten 3 uker.

Normand Prosper AHTS AkerBP 07.06 Bergen

Og Prosper ligger ikke til kai lenger,

https://www.vesselfinder.com/vessels/NORMAND-PROSPER-IMO-9447952-MMSI-257463000

1 Like

Hva er gangen i denne prosessen. Først høring, så “dom”, eller er det rettsak videre? I hvilken grad vil vi få et svar på torsdag?

Har lest at avgjørelsen kan komme i løpet av maks noen uker, men det avhenger av avtalen mellom partene, og at ingen anker avgjørelsen. Får håpe vi får høre noe i Q1-rapporten neste uke :slightly_smiling_face:

1 Like

Se svar fra @Andyboi, jeg har ikke noe bedre svar utover det :grinning:

1 Like

Ta det med en stor klype salt, er ingen jurist og leste om det på generell basis, men grunnen til at de vil løse saken gjennom slike høringer er at det både sparer tid og penger ift. vanlige rettsaker.

kan vel sammenlignes med rettsmekling i Norge?

Er ikke dette en privat voldgiftsdomstol for maritim virksomhet
Mitt spørsmål er mer om dommen er en såkalt bindende eller ikke-bindende beslutning , så det ikke kan drøye enda lengre å få en avgjørelse.

Forstår ikke helt Sapphire greia nei

Se psv ratene nå, varieter fra 60k/dag til 200k/dag

Ja, utrolig merkelig, ekstreme variasjoner.

Går jo heilt shit…i dag på børsen…5.72…hvor langt skal vi ned…?

Nei si det, vet ikke om jeg skal gråte eller le akkurat nå…

Ja, du har rett! Selvfølgelig avgjøres saken gjennom voldgift. Voldgiftssaker kan vel ikke ankes og en avgjørelse i en slik sak vil ha samme virkning som en rettskraftig dom, altså er den bindende. Vet ikke hvor lang tid det tar for en avgjørelse i slike maritime voldgiftssaker:/ Nærmeste referansen jeg har er Nekkar-saken, men de kom vel til en løsning før høringene ble holdt?

For nøyaktig 2 mnd siden den 19.3 stod kursen i 7,69.
I tiden fram til idag den 19.5 hvor kursen står i 5,69 har det blitt omsatt totalt 8,19 mill aksjer.
Altså, kursen har falt med ca. 26%, det er omsatt i snitt 215k aksjer/dag i perioden og snaut 11% av totalt utestående aksjer har blitt omsatt.

Vel, man kan hvertfall ikke hevde at kursen har blitt krasjet på høy omsetning.

Det bemerkelsesverdige er at det nesten uten unntak er Solstad som får gjennomgå på børsen sett opp mot dof, siem, havila og eiof.
Solstad er selskapet som er restrukturert og som hadde vel om jeg husker riktig minst prosentmessig nedgang i inntektene i q4 og som justert for flåte har meldt desidert flest nye kontraktsdager.
Det hele framstår rett ut latterlig!

Latterlig- gull spmr du meg, økte litt til nå😂

1 Like

Det er dårlig på børser over hele verden. Det er ingen fundamentale endringer i SOFF som tilsier dette vi ser.

.

Anbefales.

Vet ikke hvor mange tusen aksjer jeg har økt med de siste ukene, kommet ut av tellingen.(noe av det har vært direkte støttekjøp i auksjonene :upside_down_face:)
La inn 500 aksjer på kjøp på 5,81 idag liksom bare for å ha noe i boka, tok ikke lang tid før dem havnet i beholdningen gitt :grinning:

Men, håper vi ler best til slutt gutter og jenter.

Snittet mitt ligger også langt over dette nivået, men har dessverre ikke tørt krutt til å øke mer for øyeblikket

Snittet mitt er også over dagens kurs selv om jeg kjøpte de første og mye på 4,99-5,40, men vi sitter fordi vi har tro på bedre tider for Solstad.
Lykke til @Keefer

1 Like

Har vel et snitt på 7-ish nå tror jg og stresser null med det snittet, stresset ikke når det var 8 heller🙂

Når aktiviteten på spesielt csvene bwgynner vuse på tallene og NM avklares vil vi le av 5,80😃

2 Likes

Helt enig.
Må si jeg virkelig liker utviklingen i spotten, betydelig økt press nå😂

I hope you´re right! Har samme snitt som deg ca.