Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Vi er mange som ligger rundt der, rett I underkant ser jeg at jeg ligger. Men har kursmål som er flaut å snakke om akkurat nå, men trekker det fram når 10 og 15 passeres.
Sikkert noen som synes det er useriøst å nevne 10 og 15 også idag, men i denne bransjen snur det uhyggelig fort.
Nevner kjapt Havyard som gikk fra 6-7 til nesten 40 på kort tid og azt fra 3-4 til hundrelappen.
Mcap på soff 410 mill!!!

Når er det q1 kommer, neste uke?

Som vi har snakket om før, bare de to csv ene ute av opplag bør jo dra den i rett retning sammen med den gide avslutningen i spotten på ahtsene

25.5.
Enig, i tillegg Maximus hele q1 samt høyere aktivitet og høyere rater i spotten, alt taler for ok inntekter i q1.

Derfor jeg har skrevet at som regel er det ikke de beste følelser jeg sitter med foran kvartals resultatene i de selskapene jeg sitter i, men dette ser jeg faktisk fram til med glede.
Det er for min del lite eller helt usannsynlig at den massive nedskrivingen fortsetter og det vil sette sine positive spor.

Ahtsene fyker ut i stort tempo nå gitt.

1 Like

Kan fort se 300k/dag og over om det kommer hastejobber nå

La inn 100 aksjer på kjøp 5,75 i auksjonen i håp om at det skulle halvere nedgangen, selvsagt kom det nok en idiot å ødela det prosjektet.

Nå vurdere jeg å kjøpe denne, har også oht så hvorfor ikke bli med ned i enda en aksje :slight_smile:

Trodde det skulle snu oppover igjen da den var ned mot 8 blank jeg, så nå kan det vel ikke drøye lenge før an snur? :rofl:

Du verden så feil man kan ta i det korte bildet, nå gjenstår mellomlang og lengre sikt.
Lykke til @rayman

Trodde Oht skulle snu på 18, så 17 og 16…men nei… Samme med Cloudberry…svir litt om dagen… Hehe :slight_smile:

Haha, det trodde jeg også :see_no_evil:, derfor jeg kjøpte første gang 7,5ish, nå er det vel bare å komme seg igjennom stormen og krysse alt man har for bedre tider

Ja, solgte man ikke der oppe et sted på 7-11 så selger man hvertfall ikke nå så lenge det fundamentale er uendret eller bedret.

Buy the diiiiiiip?

Stillhet og usikkerhet er tydeligvis noe av det mest knusende for en aksjes utvikling… Noen aksjer kan jo finne på å plutselig sprette opp, mens Soff bare siger sakte, men sikkert nedover…

Men i rettferdighetens navn synes jeg kun det er rundt NM det er radio silence, selskapet har meldt flittig med kontrakter både på csv, psv og ahts og de kvitter seg stadig vekk med fartøy ihht plan.

Så jeg for min del ser jeg bare en sak som tynger og det er uhyggelig hvor meget NM skal tynge.
Lurer på om de som selger forventer at NM skal velte selskapet med eiendeler på 26mrd og gjeld på 21,8mrd samt en cashbeholdning på 2,4mrd. Samt Røkke som hovedaksjonær.

Herregud, selskapet ser vel betydelig mer sunt ut nå enn det har gjort de siste 4-6 årene.

Ja, helt enig, Soff har ikke vær så godt rustet på lang tid, og markedet er stadig i bedring, det ser man blant annet i spoten. Hadde aldri trodd at NM skulle tynge kursen så mye, men får ta det som en veldig sur lærepenge :pensive:

1 Like

Men, seriøst, NORMAND MAXIMUS er jo for søren i jobb, nå går den snart inn i sin sjette måned uten stopp :grinning:

Det sies at ratene er noe mindre, at bankene plutselig ikke er fornøyd, bare jeg som stusser over hele denne situasjonen?
Synes det er noe merkelig ved hele opplegget jeg.

Raten på denne jobben er sikkert mindre enn for Saipem, men er det sannsynlig at dem er så lave at bankene ikke kunne akseptert dette for en periode? Blir mer og mer overbevist om at det ligger store krefter bak et eller annet for oss ukjent, blir spennende å se hva det virkelig dreier seg om dette her.

For dette dreier seg garantert om langt mer enn litt for lav betaling i en periode.

Et skip som Normand Maximus kan erstatte 2-3 mindre CSVer=spart tid og penger,
At NM ikke har en fremtid er for meg svært usannsynlig

Som @Metallian var inne på, ikke lett å skjønne disse rateforskjellene her:

19/05/21 [HERMIT GALAXY](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS Supply duties, 7 days firm + D/D 14 19/05/21 NOK 175000
19/05/21 [KL BARENTSFJORD](javascript:void(0):wink: Serica Energy Supply duties, D/D 14 22/05/21 GBP 7250
18/05/21 [WORLD PERIDOT](javascript:void(0):wink: Neptune Oil & Gas Supply Duties, D/D 14 20/05/21 GBP 5900
18/05/21 [NORMAND SUPRA](javascript:void(0):wink: Spirit Energy UK Supply duties, D/D to L/R 19/05/21 GBP 5950

Virker som det er betydelige bedre rater på norsk side enn på britisk side, men hvorfor er et veldig godt spørsmål…

Ja, noe forskjell kan jeg skjønne, men saken er at i praksis er det snart utsolgt også på britisk side :shushing_face: