Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Vi er flere som har lest dette, men kjøpte billettene litt tidlig kanskje :rofl:

Forresten, nå får nok bankene cashen de trenger og NM case 2 lukkes ved neste melding!

1 Like

helt klart…snart er de 48mill dollar på plass som pussigt nok er like hele aksje verdien i solstad…så egentlig så vi nå dobelt så sterkt som i går og kursen har knapt beveget seg…så hvem i hxxx selger nå?

2 Likes

Kursen vil komme gradvis nå, det hersker det ingen tvil om.
Bare vent og se, usikkerheten fjernes nå gradvis og på en aldeles ypperlig måte!

5 Likes

Casen er derisket betydelig. Den største usikkerheten som ble snakket om før jul er nå borte. Kursen reflekterer nok ikke det over natta men caset har nå kun de generelle markedsutsiktene som risiko i mine øyne. Dvs. SOFF har i veldig stor grad nå fri bane til å gjøre jobben på egenhånd uten for mange eksterne avhengigheter og begrensninger.

Jobben består nå i å skape nok volum, verdi, omsetning og inntekt til å håndtere sine låneforpliktelser i 2023(ish?).

4 Likes

…dette order seg med den aktiviteten som er nå…og den er stigende…ser frem til q3…og som sagt…jeg selger aldri på kursen som den er nå… den skal opp opp…

(69) Elton John - Rocket Man (Official Music Video) - YouTube

1 Like

Igjen- dette var en kjent problemstilling og som har løpt parallellt med forhandling med bankene. Det er således ikke usannsynlig at det allerede foreligger skisse til løsning med bankene, og at melding om dette kan forventes snart. Dersom Q1 da i tillegg overrasker markedet positivt så skal vi nok kunne få se hyggelige bevegelser.

Tallene for Q2 blir i hvert fall svært hyggelige med termineringsgebyret pluss renter mv. :smiley:

Mangler bare en løsning med bankene og langtidskontrakt for NM, så ser vi tier’n på et blunk :smiley:

Dette var jo knall, tenker vi stiger mer når FA og E24 får pushet det😃

2 Likes

Dette var akkurat hva vi trengte for å få ordentlig fart :grinning:

PS. antar hvertfall Hegnar jobber med en artikkel i dette øyeblikk

Herregud, har aldri truffet så bra. Har blitt “tipset” av tekinvestor om denne chatten i månedsvis, og setter meg inn i caset i forgårs, for så å kjøpe noen i går, så kommer dette i dag. Nå må jeg jo vurdere å se om jeg får kjøpt noe mer.
Gratulerer dere som har kjempet for denne så lenge.

2 Likes

“The dialogue for a long-term solution for the lease financing arrangements for the Normand Maximus is ongoing, and reference is made to our Annual Report for 2020 for information on this issue.”

Dagens erstatning gjorde det hvertfall ikke vanskeligere :grinning: :+1:

3 Likes

Litt ratt ser ikke noe på FA eller E24 enda, men de skal kanskje skrive litt mer enn bare gjengivelse av meldingen kan vi håpe.

Og kanskje kansje kan vi få en analyse etterhvert også nå, det kan bli bra…

1 Like

Det kommer

Foreløpig viktigere å skrive at Brauten har kjøpt seg fly :roll_eyes:

Alle send e-post til tips@finansavisen.no
Har ringt inn selv.

1 Like

Kan jo håpe på et intervju med LPS og en større artikkel i morgendagens FA

2 Likes

Hellige jul, skulle tro at NML nå har gode kort på hånd i forhandlingene med bankene, dette ser unektelig lysende ut.
LPS har uttalt seg med største ro i media i sakens anledning, skjønner nå hvorfor, respekt.

5 Likes

Heller ikke mye om det på børsgruppene på Facebook. Ser blant annet at jallakongen Erlend Henriksen kjøpte en betydelig post i Soff nå. Blir kanskje noe snakk om det i aksjesladder :smirk:? Passer veldig bra med oppmerksomhet før q1 neste uke :smiley:

3 Likes

Holder forsatt jeg, hele veien til 15 kr eller mer…

4 Likes