Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

aksjewonka… de burde jo følge med…men som med det meste i oslo grytta så går det til h… men en så viktig informasjon til folket som dette har de en plikt til å formidle omgående…ellers så bør de få støvelen i ræva…og rake veien til den størte arbeidsgiver de har der bort…dvs…NAV

Kurs 15= mcap på 1,1 mrd, nei, det må bare være et delmål :grinning:

2 Likes

De skriver lite når noe er positivt, men jævlig opptatt når det så skummelt ut, da spisset de blyantene sine.

Kanskje de nevner soff i sammendraget etter stengetid…

Spøk til side, jeg tror det kommer en artikkel, de er flinke å skrive når Solstad melder nye kontrakter.

1 Like

Ref. LPS sin ryddige, konstruktive og rolige holdning og måte å kommunisere til markedet på. Måten dette avsnittet i 2020-rapporten er skrevet på gir meg økt tro på at dette faktisk løser seg - muligens ganske snart. Som @srh mfl var inne på lenger opp her. :crossed_fingers:

2 Likes

Solstad Offshore, Saipem Settle Vessel Contract (oedigital.com)

disse følger ihvertfall med…

1 Like

@OLADUNK1 er det bare å se med glede framover, to be continued.

Avklaring, mest sannsynlig positivt ift bankene angående NM samt q1. Kan bli en strålende tid framover nå.

1 Like

Et forlik- med tilnærmet full seier den siste dagen virker å være noe spesielt. Hva hadde Saipem da å tape (Bortsett fra 4%) på å la tribunalet fatte sin beslutning ift, mulighetene som samtidig lå i dette?

Kan det være slik at jussen i dette- og løsningen egentlig på forhånd var gitt, og at hele prosessen var en forsinkelses- og/eller utsettelsesstrategi?

Dette styrker uansett min tillit til LPS ift. at han er mann for sitt ord- og at SOFF faktisk hadde kontroll på situasjonen. I tillegg til å ha kontroll tror jeg, som nevnt tidligere, at LPS spiller et strategisk spill ift. SL-avtalen/ bankene og hvor det kanskje heller ikke var så dumt med denne utsettelsen (ref. innkreving av aksjene i NM)?

3 Likes

Får jeg noe honnør?

Husk også at:
NM hadde ca 200millusd igjen av kontrakten. Nå har de fått 45mill usd.

Altså kan raten for neste 3.5 årene være ca 25% lavere med samme totalresultat ved utgangen av 2024.

3 Likes

Skrev dette på lørdag, lite visste jeg om at Lars Peder leser jevnlig her :rofl: :rofl:

Rodjer853INSIDER+32,8%(+10,35%)

88

5d

LPS et halvt århundre idag😀
Håper han gir seg selv og oss en flott NM gave snart.

1 Like

Så det du seier er at @Metallian er LPS. Har så mykje kunnskap om Soff?

…men er ikke bekymret for salg av denne båten i markedet. når man er knyttet til en langtidskontrakt som er ofte prisingen lav. når nå NM er på spott markedet så kan vi jo se for oss høyere rater. utfordringen selvfølgelig om det blir mye slakk mellom jobbene.
NM er en flott båt med en stor brede i arbeids oppgaver og jeg kan umulig se for meg at en slik båt vil være uten arbeid. Videre er det slik du sier at deg gir en trygghet å ha disse pengene i ryggen.

Normand Maximus inngått forlik med Saipem

Normand Maximus Operations Limited, et datterselskap av Solstad Offshore har inngått et forlik med Saipem knyttet til en termineringsavgift og andre krav etter at Saipem gjorde en tidlig terminering av charteret med “Normand Maximus”.

Det opplyses i en melding torsdag.

Forliket berettiger Normand Maximus Operations til en sum på 48,25 millioner dollar primo juni 2021, noe som tilsvarer rundt 96 prosent av bruttokravet, opplyses det.

1 Like

Jeg har mange ganger nevnt dette med å klore seg fast til masta, hold ut, utvis tålmod, man vet aldri når det smeller.
Idag fikk vi et slikt svar og det må jo ha vært kjipt å selge seg ned og eller ut ned mot 5,50 tidligere idag, men sånn er livet

Med forbehold om icebergere. Ser selger siden blir mindre…

2 Likes

Og et skikkelig sexy bilde av skuta NM i artikkelen.

Ang Q1 som du nevnte tidligere @Rodjer er jg optimist og tror flere csver i arbeid samt gode rater deler av q1 i nordsjøen gjør at vi lander på 1.25-1.35 inntekt.

Det er som nevnt tidligere umulig å vite sikkert, da båter går av og på lange kontrakter uten at man vet ratene.

2 Likes

Åpnet en liten posisjon her nå på teknisk trigger.

ja selgeren uteblir. det er et godt tegn. troen på solstad er gjenoppbygget … = aksjen vil stige frem mot q1 og eksplodere etter at solstad har formidlet utviklingen i markedet…som går som en rakett for øyeblikket…

Har du noen detaljer / resonnement?