Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Noen som har tilgang til artikkelen🙂?

Man kan sikkert finne saker å sette fingeren på, men må si at Solstad har en ganske imponerende CSV flåte.

https://www.solstad.com/vessel-type/subsea/

2 Likes

Noen eksperter som kan oppgi SOFF sine fordeler og ulemper vs DOF sin subsea-flåte🙂? Hvem har den beste Subsea-flåten?

http://www.dof.no/en-GB/Fleet/Subsea-1

Der kom den jeg annonserte igår.

NEW [SEA FLYER](javascript:void(0):wink: Shell UK Supply duties, 14 days firm + D/D to L/R 16/05/21 RNR

1 Like

Blir bra å få Q1 tallene. Vil jo gi en pekepinn på veien videre. Er optimistisk og har tatt et så stort bet som jeg tillater meg selv å ta i en enkeltaksje (Liker å ha en grei risikostyring).

1 Like

LPS et halvt århundre idag😀
Håper han gir seg selv og oss en flott NM gave snart.

3 Likes

Innmari kult band! Hva heter disse tro?

Slogmåkene :grinning:

Nomand Prosper, sammen med både DOF og SIOFF.

3 Likes

@aksjewonka ,

Det positive idag ser hvertfall ut til å være at oljeprisen får seg et nytt løft, stanger mot usd 70 for n’te gang.

Kan det være bevisst valg å ikke nevne eller jobbe med ny langtidskontrakt for NM før høringen er avsluttet, da en ny kontrakt kan påvirke termineringsgebyret :thinking:. Hvis det er tilfelle så kan det komme noen positive meldinger den nærmeste tiden. Først oppgjøret og deretter ny kontrakt.

3 Likes

her er det muligens noe nytt på gang. fant dette.

går disse ut av makedet…som kystvakt skip…så er det positivt for konkurransen på ahts fartøy

Offshoretråden - Bilder, Salg og Generell Info | Page 39 | Norsk Skipsfarts Forum (skipsfarts-forum.net)

videre fant jeg denne artikkelen. det ser ut til at olje selskapene begynner å gå for langtids kontrakter for Subsea/konstruksjons båter i redsel for at markedet lukker seg…

Don’t Miss the Boat in the Subsea Market (oedigital.com)

…gled dere…markedet er i konstant endring…til det bedre

2 Likes

@Rodjer, har ikke sett på det tekniske bildet når det gjelder oljen, men pt fokuserer jeg på det fundamentale - India tynger fortsatt, mens vesten er i full fart mot gjenåpning. Iom at jeg er såpass overeksponert i oljekorrelert følger jeg BRT med argus øyne. Men disse selskapene, slik som med SOFF, må man nesten ha long long innstilling - selv om jeg som regel alltid selger på børsmeldinger, tar gevinst og reinvesterer.

Meget plausibel årsaksforklaring @Teande. Vi får straks svar;)

Enig med deg jeg også, men samtidig er jeg nok 100% sikker på at dem har jobbet og kanskje enda jobber for fullt for å få den best mulige kontrakten for NM etter at saken er ferdig.
Akkurat det har nok vært en ongoing case kontinuerlig, men tror som @Teande at det er godt mulig at dem ikke vil vise kortene før saken med Saipem er avgjort.
Vi nærmer oss en avgjørelse med stormskritt nå, høring er vel berammet til 19. og 20, så det er vel onsdag og torsdag, blir rasende spennende dette nå.

2 Likes

Jøss, ryker disse to 10-12 år gamle kraftige båtene til kystvaktskip blir jg overradket… Vil være positivt for SOFF sine båter om dt skjer, sååå mange i den kraftklassen er det ikke🤔

3 Likes

Olja og oljeservice i US holder stand😊

1 Like

Litt hyggelig lektyre til morgenkaffen

2 Likes

Fra DN.no:

Oppgang for oljeprisen etter flyreiseoptimisme

Oljeprisene holder seg nær høyeste nivå på nesten to år tirsdag morgen og handles rundt 1,5 dollar pr fat høyere enn nivået da Oslo Børs stengte fredag.

Oljeprisene har steget nesten fire prosent de to foregående sesjonene og Bloomberg News viser til bedre etterspørselsutsikter. Nyhetstjenesten trekker frem at antallet passasjerer på flyplasser i USA har steget til det høyeste nivået siden pandemien startet, og at dette sammen med økonomisk oppsving i Kina og deler av Europa utligner bekymringer for svakere forbruk i India, som står midt i en smittebølge.

-Styrken i råoljeetterspørselen i Kina var bullish for prisene. Kina prosesserte rekordhøye 232 millioner tonn råolje fra januar til april, opp 12 prosent fra samme periode i 2019 før pandemien, sier råvareanalytiker Avtar Sandu i Phillips Futures i et notat tirsdag, ifølge Platts.

Platts trekker også frem optimisme om stigende etterspørsel i USA, og viser blant annet til at mobilitetsdata fra Apple viser at kjøreaktiviteten i USA var opp rundt en prosent i uken som sluttet 14. mai til høyeste nivå på ni måneder, og 142 prosent høyere enn i januar 2020.

Brent juli-kontrakten handles tirsdag morgen til 69,73 dollar pr fat, opp 0,40 dollar pr fat fra forrige sluttnotering. Til sammenligning ble kontrakten handlet til om lag 68,3 dollar pr fat da Oslo Børs stengte fredag ettermiddag.

WTI juni-kontrakten omsettes tirsdag morgen til 66,54 dollar pr fat, opp 0,27 dollar pr fat fra forrige sluttnotering. Til sammenligning ble kontrakten handlet til omtrent 65,0 dollar pr fat da Oslo Børs stengte fredag ettermiddag.

Prisdifferansen mellom Brent-olje og WTI-olje for juli-levering er nå på 3,18 dollar pr fat.

1 Like

Tull med aksjonærlistene idag også😑…