Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Dagens melding som vi har diskutert her mang en gang ville med positivt utfall få mange ned fra gjerdet.
Og nok en gang, du verden så mye enklere det nå ser ut for å få på plass en avtale med bankene.

Og jeg har vært sterk i troen hele veien, men opplagt, med fasit i hånd ser dette bare enda bedre ut enn jeg forestilte meg.

Dette er jo helt konge. Ser vi 10 kroner innen Q1?

Vanskelig å si, hva kommer først, en avtale med bankene om NM eller q1?

Og når meldes neste kontrakt til NM?

Vi kan ende over 7 allerede idag.

1 Like

Nå har jeg skrevet til Lars at dem godt kan ta noe om Solstad Offshore i morgendagens aksjesladder, fint om andre ber om det samme.

2 Likes

Henriksen kommer til å nevne SOFF. Det tør jeg nesten garantere.

Det er en blokk på 6,7 som bremser oppgangen nå. Sikkert flere påvei oppover.

Normand Naley nettopp tildelt et oppdrag i spotten. Vet ikke helt hva den gjør i spotten, men likevel.

NEW [NORMAND NALEY](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS Supply duties, D/D 14 22/05/21 RNR

Hatt den på watchlist en stund, mest pga. @Rodjer sine innspill her. Postet mye positiv info, så la den til lista mi for å følge med.

Teknisk hadde den ganske kraftig opptur i begynnelsen i rangen på volum. Volatil trading frem og tilbake før den hadde siste forsøk på brudd opp i februar. Etter dette har den bare dalt nedover på avtagende og lavt volum. Når den dippet under bunnen av rangen så jeg at den nærmet seg området den fikk en voldsom akselerasjon til oppsiden i desember. Den grønne linjen som jeg tegnet inn er området jeg hadde trigger alarm.

Sammenligner man baren idag med baren som har tilsvarende volum i desember, ser man foreløpig at man har betydelig bedre resultat på baren i dag en desember.
Møter foreløpig motstand rundt 6,77. Ved brudd opp i range vil jeg forvente en pullback for test.

Det er den beste baren til oppsiden kombinert med volum siden nedturen fra toppen begynte. Man ser for første gang synkronisitet på volum og pris til oppsiden siden forrige førsøk på brudd opp i februar.

Man har volummotstand på 8.4 og strukturelle motstander på 10.30 og 10.80 som kan bli aktuelle hvis den klarer å komme seg inni gjen i rangen.

5 Likes

Faktisk, uten at det isolert sett betyr noe for Soff så er jeg litt spent på hvordan Eiof sine tall ser ut og hvordan CEO der ser på markedet nå.
Antar @Andyboi holder oss oppdatert når rapporten foreligger. :grinning:

Forøvrig ganske heftig ordrebok til Soff å være…

1 Like

Nå er det altså sånn trykk at de hiver seg runst og leter frem båter på lange kontrakter som har litt ekstra kapasitet😂

Ja, det kan du ha rett i fordi Naley er egentlig på kontrakt ut desember.

Snart 100% utnyttelse i spotten på psv’s nå. Forventer høy rate på naley.

" Til topps på forlik

Vinnerlisten toppes av Solstad Offshore, som spratt opp over 19 prosent etter et forlik med Saipem, som gir etter og betaler 98 prosent av Normand Maximus- krav."

1 Like

Godt å se Soff tilbake på topp :tada: :confetti_ball:

Desirata fra FA fornekter seg ikke :face_with_symbols_over_mouth:

desirata

I dag kl 16:4817

Hugs på at det britiske leasing selskapet eier 75% av Maximus.
Framleis må båten få en lengre bra chart til $100k per dag, fordi dersom ikke må Solstad kjøpe tilbake båten og der makter de ikke. Aksjen vil ikke ta av før dette er avklart.

Ja, ikke mye å bry seg med hva den karen lir av seg.
Som sagt, jeg kan ikke få svart han.
Skribenten burde vært eksludert fra forum så lenge vedkommende ikke kan vise ti hvor disse tallene stammer fra, ei skam at slike skal få stå uimotsagt, @Metallian, du utfordrer han igjen.
Skal garantere at det ikke kommer noe svar fra han.

1 Like

Han både har og ikke har et poeng- det er fortsatt nødvendig med lang kontrakt på god rate for å realistere potensialet i aksjekursen- men han glemmer å trekke fra termineringsgebyret som nå blir betalt, altså er det (hvis vi forutsetter at 100k/dag var utgangspunktet) nå slik at en kontrakt rundt 75k/dag vil bety at samme totalsum er innkommet i samme tidsperiode.

1 Like

Tallene for EIof har kommet, var ikke mye å skrive hjem om, men de er positive mtp. utsiktene for Subsea og havvind :slightly_smiling_face:

"Market and future outlook

PSV Market
A decent number of term fixtures were concluded on the Norwegian continental shelf (“NCS”) in the 1st Quarter of the year. This had an immediate positive effect on the rate levels in the North Sea spot market. Term rates levels lagged however, as there are few long-term requirements expected on the NCS for the remainder of the year. There are currently few large, environmentally friendly PSVs available in the market. We see the trend continuing with increasing preference towards this category of vessels from clients. Hence, we have a positive outlook for this specific part of the North Sea PSV fleet.

Subsea and Offshore Wind Markets
Utilisation levels for the North Sea subsea fleet increased to 60% in the end of 1st Quarter. This is the same utilisation level as 1st Quarter last year. This could indicate that the activity level for 2021 will be relatively good.
The main subsea companies reported multiple contract awards during the 1st Quarter, solid backlogs and numerous addressable market opportunities. Consequently, our long term market outlook for this segment remains positive, however the market for 2022 is still uncertain.
The activity within offshore wind continues to increase with numerous contract awards in the 1st
Quarter, including the 5-year contract extension for Acergy Viking. We remain positive to this market.

Seismic Market
There is still some tendering activity for source vessels for the second half of 2021, and we experience some tenders for 2022 indicating increased activity in the seismic OBN market beyond 2021."

2 Likes

Hva gjorde dem ift avskrivinger?

image

Note 5 - Estimates
No changes in estimates materially influencing the interim results or balance have occurred.
Due to observed impairment indicators, the vessels’ book values have been tested for impairment per March 31,
2021. Based on these tests, impairments of MNOK 33.9 related to two vessels has been charged to the accounts.
The average WACC used in the calculations per March 31, 2021, is 8.8%. For further information about the tests
and other estimates, reference is made to the 2020 annual accounts Note 12.

2 Likes

Ganske svake greier fra Eiof, slikt tror jeg vi slipper å se for Soff sitt vedkommende.