Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det lukter NM, Esg eller en samlet løsning for de gamle båtene spør du meg🤔

Alle kan være megabullish med forbehold… Dæmn. Nå må jeg øke litt, tør ikke vente til tirsdag og etter aksjesladder🙈

1 Like

Mange lange tunge år nå med mye usikkerhet- og sikkert også skepsis til hans ledelse. Kan godt skjønne dersom han nå ønsker å sole seg litt i glansen dersom det skulle være grunnlag for det. Ikke like lett å se at han, mot normal praksis, skulle stå frem på denne måten om budskapet er dårlig vær.

Kanskje er dette forhold som tilsier at vi endelig kan legge 0-nivået bak oss?

Du som har fulgt selskapet lenge, har han presentert kvartalstall tidligere eller er dette første gang?

Dette var hvertfall en positiv overraskelse, må si det, noe helt annet enn bare å få “blekka” utlevert kl 17 den 25.5

Synes forøvrig det lukter en liten rekyl nå på slutten av dagen.

Det klarer jeg ikke huske på stående fot faktisk, jeg har sett ham presentere ting på kamera før men klarer ikke huske når eller hva-og det må være en god stund siden…

Fikk du kjøpt, utelukker ikke at vi snart kan komme i blått terreng

Det skjønner jeg. Forrige gang “de gutta” interesserte seg for SOFF ble det hyggelig oppgang. Hvorvidt de var medvirkende årsak vites ikke, men jeg antar at det summer en god del uformell informasjon rundt også i dette “fagmiljøet” og at det således ikke nødvendigvis bare er spekulasjon som borger for slik interesse. At interessen nå tar seg opp tror jeg vi uansett kan se som et relativt trygt tegn på at det igjen vil skje noe med aksjekursen. Spørsmålet er om det finnes noen ny reell substans for verdiøkningen- og at det er flere enn oss SOFFere som ser det.

Jeg byttet ut litt SAS med ytterligere noe SOFF idag av samme grunn som du nevner

1 Like

Invitation to Presentation of First Quarter 2021 Results

Solstad Offshore ASA (“Solstad”) welcomes to presentation of its Q1 2021 report, Wednesday May 26th, 2021 at 09:00 am. The presentation will be held by Lars Peder Solstad and Kjetil Ramstad. Solstad will publish its Q1 2021 report Tuesday May 25th and host a webcast presentation Wednesday May 26th at 09:00 a.m. CEST. Solstad Offshore Q1 2021 presentation: Date: Wednesday, May 26th, 2021 Time: 09:00 a.m. CEST Format: Live webcast Language: English The webcast can be followed via: https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210526_3 or, Solstad Offshore ASA - Investors Relations. The Q1 2021 report and presentation will be made available at www.solstad.com and https://live.euronext.com/en/markets/oslo. Skudeneshavn, May 21st, 2021 Solstad Offshore ASA www.solstad.com This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Se nyhetdetaljer og vedlegg (www.newsweb.no)

På dnb plattformen klarer jeg ikke se det, men kan det stemme at det omsettes “blokker” idag i Soff? I såfall svært interessant.

1 Like

Vet man hvilken rate de fikk på 5 månederskontrakten for Maximus?

1 Like

Ja 500 til, er jo hobbyinvestor, er ikke så mange tusen aksjene jeg har😃

Når vi får de kursene du å eg tenker på blir det ganske hyggelig :grinning:

Jeg er litt usikker på det, raten er ikke oppgitt. Raten er nok helt sikker lavere enn for Saipem, men om den er 500k eller 800k/dag vites ikke, hvertfall ikke gjør jeg det.
For Saipem kan vi anta at den hadde en dagrate på ca. 1,1-1,3 mill. Det kan man vite utfra oppgitt backlog som forsvant ved terminering og antall år som var igjen av kontrakten.
Mulig vi kan lese noe ut av q1 rapporten når den kommer.

1 Like

I dagens marked tror jeg ikke det blir en utfordring å få oppdrag som er godt nok betalt for å møte de finansielle forpliktelsene, utfordringen er nok mer hva oppdragslengde man kan oppnå, det tror jeg er største haken.

Når slippes aksjesladder podcasten?

Pleier være klar lørdag formiddag når jg går tur😃 av og til sent fredag og.

1 Like

Jeg og bikkja går lørdager ved 0700-tiden, og da pleier den å være tilgjengelig

2 Likes

Ok, da kan man nok kanskje forvente noe trøkk på mandag.

Da er det vel fri- men tirsdag

Ja, da blir det tirsdag :grinning:

Økte litt til nå, kunne ikke være dårligere enn dere @srh og @Metallian

Skal vi håpe at vi ender omtrent uendret fra igår, det kan være et kjekt utgangspunkt for tirsdag.