Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Drittblokker i ordrebok…

Hadde vært gøy å få RT oppdatert eierliste nå

Gikk utigjen i auksjonen :bearded_person:t2:

Neste uke blir svært spennende med rapport og presentasjon fra sjølvaste sjefen :smiley:

Blir også artig å lytte til ringrevene i Aksjesladder :smiley:

Stille i spoten i dag, men får håpe det er litt lagg der.

3% korreksjon ned idag etter 20% opp igår får være ok- nå er vi fryktelig spent på neste uke😳

3 Likes

Fornuftig tilnærming, + ca. 16% over de to siste dagene.
Selvsagt mener jeg at kursen burde stått i det dobbelte nå, men markedet bestemmer og de finner sikkert snart ut at dagens kurs er mye for lav, men da er jeg heldigvis inne og slipper å stresse med det hvertfall.

Tror det er like mye mangel på ledige båter som lagg i spotten😁

1 Like

Men Seacor Yangtze har fått jobb idag, start neste uke

Igså interessant at de ledige jobbene på psv nå er av litt lengre varighet

Hadde faktisk trodd kursen ville gå mer på avklaring av NM Sapiem saken. Kursen er jo på Q3 2020 nivå, som Forøvrig var katastrofal. På samme tid ble vel SOFF omtalt i AksjeSladder og innen kort tid var kursen løftet til 10.

https://m.soundcloud.com/user-368296438/oljesjokk-spokelse-og-klippjakt

1 Like

Noen som kan laste opp siste topp 50?
Gadd ikke betale pas 250 nok for denne feature i Infront/

Ser ut som det gjøres avtaler framover i tid nå gitt :grinning:(Hurricane)

Sea Flyer PSV Shell 01.06 / Hurricane (11.06) / TAQA (21.07) Aberdeen

Tja, de aksjesladder gutta, hva skal man si.
Interessant å høre på, det er det og mange følger nok hva enkelte av dem investererer i, men synes nok ikke de er veldig utdypende og utfyllende ift egne aksjekjøp.
Eller, jeg savner at dem er litt mer konkrete om sine disposisjoner. Blir litt sånn “fingern i været” kanskje går det bra, hvis ikke så, jaja, det var det.

De omtaler Solstad i podcasten fra ca. 1:35:10

Bjellesauer, ingenting annet.

Har bladd litt bakover i kvartals presentasjonene.
Tror det er første gang at Solstad webcaster en presentasjon.

Tilbake i 2018 var det noen tilfeller av telefonkonferanse samt live presentasjon uten webcast.
Så dette er nok noe nytt dem innfører, uansett veldig gledelig og skulle egentlig bare mangle fra et selskap som har en omsetning på over 5mrd.

Reagerte med skuffelse da jeg første gangen fikk høre at rapporten kommer i innboksen i 17 tiden, and thats it :grinning: :grinning:

Ikke sikkert vi får oppgitt raten på Normand Naley, men basert på andre lignende fartøy samt Equinor som oppdragsgiver vil det overraske meg om den er særlig under 175k

1 Like

Det positive er at dem også ser betydelig bedring framover.
Men, dette selskapet kan ikke sammenlignes overhodet med Solstad på noen måter.
Et ekstremt lite selskap og er vel omtrent bare i spotten, en utnyttelse av flåten på 42% vitner hvertfall om det. Dog opp fra 31% året før og det vitner om høyere aktivitet tross alt.
I Solstad har vi heldigvis ca. 80-85% av fartøyene på faste kontrakter og derfor er jeg av den klare oppfattelse av at inntektene for Solstad blir greie med ekstra bidrag fra spotten gjennom q1 versus q4.

3 Likes

Takke meg til deg Rodjer! Holder oss oppdatert i de mørkeste stunder, mens andre hopper av og på. Honnør til deg. Kan garantere der er flere lurkers som meg som tenker det samme.

Har sitter og ruget på denne siden restruktureringen. Men finner det betenkelig hvor «lite» nyheten om NM har å si for kursen.

  1. Hvem er det som selger og nærmest presser kursen ned? Hvor mange aksjer er det som gjenstås å «tømmes»?

  2. Videre har jeg fulgt litt med på Westshore og sett oppdragene til Saipem har nærmest ligget i dvale i en lang periode. Er dette reelt? Og tror du dette kan ha sammenheng med terminering av NM? Vegrer andre selskap å samarbeide med Saipem som følge av NM?

  3. Disse «rest»aksjene som utdeles hver gang en gammal båt skrotes. Hvor kan jeg finne en oversikt over disse?

  4. Kan termineringsgebyret reverseres eller er det nå «hugget i sten»?

1 Like

Hugget i stein og blir betalt omgående

1 Like

Takk, setter pris på å høre det.
Foreløpig mangler kursen ift min og andres nitidige innsats, men den kommer i takt med de to siste NM casene :grinning:

  1. Mange tradere kastet seg nok på igår samtidig som nok noen som har gått lei nyttet anledningen til å selge seg ned eller ut igår og idag. Usikkerhetsmomentet er om noen banker har solgt og eventuelt skal selge mer. Det positive er dog at vi fikk volum i aksjen igår og det ble delvis fulgt opp idag. Neste uke er det q1 og volumet vil bli bra gjennom det meste av uken tenker jeg. Grunnet 2-3 dagers frosinkelse på de oppdaterte aksjonærlistene får vi ikke svar på topp 50 bevegelsene før tirsdag og onsdag neste uke.

  2. Jeg antar du da tenker på de “term” oppdragene. I såfall har jeg også undret meg over hvorfor disse enda ikke er tildelt, men antar det kanskje skyldes forsinkelser hos oppdragsgiver etc.
    Tror egentlig Saipem er rimelig ryddige og tror rett og slett de trenerte termineringsgebyret grunnet et elendig resultat for selskapet i q4.

  3. Det har jeg ikke oversikt over, men har forstått det slik at det gjelder et fåtall av de 37 fartøyene og at det er et svært begrenset antall aksjer det gjelder.

  4. Hugget i stein og utbetales nå i juni.

Korrigering for pkt 2.
Ser nå at disse oppdragene fra Saipem SA har et rimelig vidt spenn ift igangsetting med unntak av det første nedenfor her så de kommer nok snart.

12/02/21 Saipem S.p.A
Supply duties, supp S3000, 100 days firm + opts
01/05/21 - 01/06/21

11/03/21 Saipem S.p.A Pipehauling, 50 days + 15x1 day 23/06/21 - 04/08/21
08/03/21 Saipem S.p.A Pipehauling, 40 days + 10x1 day 09/06/21 - 21/07/21

Skal bare forklare litt ift dette med mange innlegg fra undertegnede.
Jeg har selv investert og interessert meg for aksjer over mange år, jeg er en liten fisk i markedet, men satser tidvis mye basert på min økonomiske situasjon i livet.
Når jeg setter meg inn i et case så gjør jeg det ordentlig, har brukte uante mengder timer på dette caset.
Tidligere hadde jeg Nel som min kjepphest før jeg sommeren 2018 satte igang med PHO. Høsten 2018 opprettet jeg FB gruppen “Photocure investors” som idag teller nesten 3k medlemmer.
Sommeren 2018 var det 3200 aksjonærer i PHO, nå er det ca. 6-8000 et sted.
Poenget er at jo mer man terper og ikke slipper taket jo mer interesse skaper det. Jo mer interesse, jo flere søker informasjon som igjen fører til at noen velger å investere. Når flere velger å gå inn i en aksje skaper dette mer press på sikt.
I Soff er vi fortsatt i en tidlig fase, men allerede nå kan man merke at det ikke lenger bare er mitt kjipe bilde som kommer opp på Solstad tråden, det er betydelig flere bidragsytere.
Og alt jeg skriver om Solstad skriver jeg i beste mening for alle som måtte ønske, jeg har aldri skitne baktanker med det jeg skriver, den dagen jeg selger fordi kursen har gått i taket og jeg er fornøyd skal jeg gi beskjed.
Det å få folk til å fatte interesse for Solstad er bare en del av jobben, den viktigste ligger hos selskapet selv som må evne å levere resultater underveis. Q1 tror og håper jeg blir ok, q2 enda bedre og i q3 håper jeg virkelig vi ser konturene av et nytt og reformert Solstad Offshore.

11 Likes