Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Jeg solgte meg ned i SAS med ørlite tap fredag (hvilket nå ser greit ut), og fikk fylt på med ytterligere SOFF idag (Som jeg håper ser greit ut i morgen- og fremover)

Er det flere som merker at klokken går tregt i dag?

Haha, ja, det blir spennende ikveld og ikke minst imorgen tidlig.
Har tro på at dette blir interessant.

Er det lov å håpe på noe nyheter vedr. satsning på vind i morgen?

Det er en klar forventning fra min side

Håpe og drømme kan man jo😂 det er vel en av tingene man håper på🤓

Prøver forsiktig å forventningsavstemme :wink:

Markedet nærmest koker over av fremtidige vindprosjekter med behov for offshorebåter, og da tenker jeg at det er en selvfølge å stadfeste sin fremtidige rolle i dette.

Dersom man kun fokuserer på kursutviklingen er det hvertfall ingen store forhåpninger ute i markedet til q1 resultatene.
Og det er i å for seg positivt uansett utfall.
Men, etter min vurdering blir det aller viktigste hva Lars Peder sier imorgen, hans vurderinger av markedet framover og ikke minst hva sier han om havvind.
Spennende blir det også å høre hva han sier om NM, veldig vanskelig å hoppe bukk over den saken nå.
Nå ser jeg ikke bort fra at kursen endrer seg igjen til blått terreng utover dagen, men uten nyheter før stengetid sliter jeg med å se noe større utslag, det kan kanskje komme imorgo.

Andre gangen idag at kursen presses ned for så å kjøres opp igjen, spennende å se hva som skjer videre utover ettermiddagen.
Isolert sett et sterkt og godt tegn at den kjøres opp etter disse droppene!
Og jeg har som sagt mine klare formeninger om hvorfor dette skjer :grinning:

Mye som skjer i Brasil for tida, kontrakter for DOF

https://newsweb.oslobors.no/message/534077

Ja, i det hele tatt fin aktivitet.

Dessverre for Dof sin del så er de midt i en fryktelig prosess, de fleste vil ikke ta i aksjen med ildtang engang.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/534105

Absolutt godkjent! fra Q12020 til Q12021 så økte Ebitda med 50% og de endte med en positiv EBIT. Ebitda-margin på 32% i Q12021 mot 24% Q12020 .

image

Åjåj, 1337mnok, jeg tippet jo litt optimistisk 1,25-1,35 meeeget fornøyd med at det ble i øverste delen😃

3 Likes

The termination fee amount is recognized in our Q1 accounts
and has a major positive effect.

Dette bidrar jo veldig mykje til det resultatet ein ser her

" Normand Maximus is presently working in Gulf of
Mexico. Where the journey continues thereafter remains to be seen, but we see
interest from clients in several of the most central Oil & Gas regions in the world. "

1 Like

Som rapporten også vektlegger er q1 normalt det dårligste/svakeste kvartalet.

Ja, det er sant. Men operasjonelt er det ikkje så veldig bra. Men liker tegna om at Maximus får jobber framover.

var noe dårligere enn jeg tenkte…da får vi se i morgen. så for meg -175-250…men ikke 310.mill… nå gjenstår det å se responsen på aksjen i morgen. jeg har enda ikke gått i dybden på dette

Driftsresultatet er opp 180mill, men er det inkludert Soffs andel av NM gebyret da? Er jo uansett klar forbedring