Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

De opprettholder positiviteten rundt Normand Maximus.

“The Company believes
there are good prospects that the discussions will lead to an agreement.”

Og denne om aktiviteten framover:

"Development of windfarms
in Europe and South-East Asia continue to give increased activity. This requires
a large number of fl oating assets, including CSVs. In combination with increased
subsea activity this should be benefi cial for this type of vessels going forward. "

1 Like
1 Like

Litt av en “punchline” for fa å være. Overraskende positivt

E24 fokuserer på tapet😂

Overraskende klar melding på csvene, veldig bra- da vet vi hvorfor de tok kodtnadene med å få Energy og Fortress igang igjen😃

Liker ikke den ordrenedgangen, men dersom det skyldes at flere csver nærmer seg ferdig med kontrakt kan det åpenbart vise seg å komme dobbelt igjen ved neste kvartalsrapport😃

En av de hardbarka Dofferne på HO skriver i siste kommentar om tallene til Solstad:

“SOFF er ute med Q1 tall: kort sagt bedring!”

Blir veldig spennende å høre hva LPS sier imorgen tidlig.
Personlig må jeg bare si at inntektene er i overkant av hva jeg forventet. Ca. 30 mill i ekstra kostnader gjennom kvartalet grunnet Covid 19.
Må fordype meg noe mer, men jeg synes så langt dette vitner om et selskap i stadig bedring.
Tror vi kan vil se ytterligere stigning framover nå etterhvert som aktiviteten både her og der øker.

@Metallian ,
Tenker vi snart ser en reaktivert Nor Valiant

Hei Rodjer. Her er jo de 367 mill fra oppgjøret med Saipem tatt inn i Q1. Dette medfører både 367mill mer i omsetning og selvfølgelig 430mill på bunn linjen. slik jeg ser det så har aktiviteten være redusert i forholdt til 2020 q1. Videre så ser vi virkingen av reduserte finans kostnader og redusert nedskrivning. totall sett
burde resultatet være -320 - 367= -687mill.
vi får håpe på en bedring i q2 og q3. det blir spennende å se hvordan folk flest leser dette resultatet. for meg er det ikke hva jeg så for meg. så her har vi “Pyntet Bruden”. men markedet vil sette en dom i morgen.

Pyntet og pyntet, termineringsgebyret er tapte inntekter for Normand Maximus som stod uten kontrakt i q4 og således inntekter å regne på lik linje med de andre.

det hører egentligt til q4 og ikke q1. i q1 var jo NM i arbeid

Det er korrekt, men de kunne vanskelig inntektsføre dem da med uavklart sak.
Passet bra på q1, en brukbar start på det nye året.

Får ikke finlest enda men er hele gebyret tatt inn og ikke bare 25%?

samme f… bare kursen går opp og at folk flest ikke går i dybden på dette. men dette årets q1 var det liten aktivitet i begynelsen…dette har tatt seg opp og vi får håpe på at vi kan få et minst like bra resulatat for q2 …da uten 367mill i potten…men da må volumet opp…ser for meg 1.7 til 1.8 mill

Ja, enig i det.
Det viktigste blir hva som blir fortalt og forklart imorgen kl 09.
Om det hintes om noe mer konkret i retning NM, Havvind etc.
Uansett, det er et betydelig friskere selskap nå enn for 12 mnd siden og forholdene ligger til rette for fortsatt betydelig bedring.

sant…men…det må mye større volum til…vi får krysse fingrene.

image

Ser ut som heile er inne i regnskapet

klart

Ser sånn ut på teksten, men hvor er beløpet ført?

Er ingen regnskapsfører men sliter med å finne 378 mill noe sted, mulig det er splittet.

Ser ut som det er i operating income som vil seie at det er inkludert i heile incomestatement, og då inkludert i driftsresultat og net income.

Relativt sett dårlig kvartalsinntekter ettersom NM-termineringsgebyret er bokført som inntekt i Q1. Dette er derimot ikke så overraskende pga. diverse kontraktsutløp i 4Q20 og relativt svak Spot i 1Q21. Nye kontrakter har i mange tilfeller virkning først fra 2Q og vil med hjelp fra bedret Spot ordne dette fom. neste kvartal.

Forøvrig bra mht. cashflow- og balanse og jeg kan ikke skjønne annet enn at det ser svært lovende ut mht.“going consern”, og at en NM-løsning vil være det siste viktige suksesskriteriet ift. dette. Her var jo ordlyden også nå i ytterligere grad optimistisk hvilket samsvarer med tegnene i markedet.

Dette lover godt!

Edit:
Merk at regnskapet omfattet en del engangskostnader og som følgelig vil bli redusert til 2Q

1 Like