Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Der er vi helt enige, og min vurdering er etterhvert at dette ikke lenger bare er basert på subjektiv formening og god tro. Det ser nå form eg derimot ut som om dette burde være dokumentert som et objektivt fundamentert faktum- helt uavhengig av NM.

Hvorfor har deg seg da slik at markedet ser dette annerledes?

Jeg stoler ikke nok på mine egne vurderinger så ville vært takknemlig dersom noen med mer regnskapskompetanse enn meg kunne ta en nærmere titt på dette.

Får håpe noen med slik kompetanse kan komme med noen betraktninger.

Men @srh, jeg står fullt og helt på mitt, at markedet priser disse selskapene feil akkurat nå.
Viser fingeren til markedet og kjøper litt til.

Igjen- helt enig!

Jeg har nå lagt hele min tidligere SAS-portefølje inn i SOFF og har doblet mitt bet siden inngangen i okt20. Det spørs derimot om det blir så veldig mye mer ettersom alle øvrige deler er låst opp som langsiktige investeringer, men så kommer det jo litt lønn- og feriepenger som en kan dytte inn dersom prisnivået holder seg.

Det skal bli veldig gøy å følge dette fremover- og jeg tenker også at de av oss som er tålmodige nok vil kunne se- og oppleve at dagens prisnivå er en inngang som vil kunne gi eventyrlig avkastning den dagen SOFF igjen tjener penger og hvor EK + fremtidig inntekter blir å definere mCAP i stedenfor risikoorientert børspsykolog slik det må sies å være i dag.

1 Like

Akkurat nå ser akjsen ganske sprek ut, måtte folk nå kunne klare å holde seg borte fra salgsknappen slik at vi igjen kan få et positivt momentum.

Ser forøvrig ut som realitetene er i ferd med å innhente kursutviklingen på Sioff aksjen.

og så var Far Scotia historie også.

Skjul Sale of vessel

ANNEN INFORMASJONSPLIKTIG REGULATORISK INFORMASJON

Newsweb

Farstad Construction AS, a wholly owned subsidiary of Solstad Offshore ASA, has sold the PSV Far Scotia. Delivery of the vessel to the new owner took place today May 28th, 2021. The sale of the vessel will result in an immaterial accounting effect for Q2 202

1 Like

Jada😃

1 Like

De utfører hvertfall ihht plan.

Det var nummer 9 i rekken, 28 to go.

Skal bli en velsignelse når denne ryddejobben er gjort, krever ressurser å holde på med dette.

og et viktig bidrag for bransjen- og markedet. Blir spennende å se om dette følges opp på samme måte av de andre

Håper og tror at dem vil bli tvunget til det.

Følger med litt på Sioff presentasjonen nå, de guider altså overskudd for de nærmeste kvartalene nå.
Men, de betaler vel nærmest 0 på sine gjeldsforpliktelser?

Tar det som nok et signal på at utsiktene i bransjen lysner.

De har som mål også å selge ut de eldste fartøyene.

Angående backlog er den nesten på høyde totalt sett med Soff sin, forskjellen er at vel ca. 70% av Soff sin backlog er for de neste 12mnd mens Sioff har betydelig mindre nå for 2021, usd 162 mill.

Her tror jeg at LPS kan gjøre det store med deres åpne kontraktsstruktur nå som Havvind prosjektene kommer på løpende bånd, gjenstår å se men de kan ha tatt en kalkulkert og en super vurdering der.
Sagt på en annen måte, Solstad er tydeligvis posisjonert for Havvind.

Ang SIOF: Aksjen blir spleiset 100:1 på onsdag

Ja, stemmer det.

Det er vel først da vi får se en korreksjon!?

1 Like

Det som skjer er at om du eier 100 aksjer på tirsdag så blir disse spleiset til en aksje. Dvs at det totale aksjeantallet blir redusert med 100X, og prisen pr aksje skal stige med 100X slik at en aksjekurs på på 6øre før spleis vil tilsvare en aksjekurs på 6 kr etter spleis.

Det er en ren matematisk operasjon som teoretisk verken tilfører eller fratar aksjen verdi

1 Like

Korrekt, men psykologisk ikke utenkelig som @srh er inne på at kursen fort kan oppleve salgspress.

og kanskje kan oppmerksomheten rundt SIOFF og nye rapporter som peker i en positiv retning føre til økt bevissthet rundt verdien og verdipotensialet til SOFF?

Ok, kjøpspost på 6,20 der.

Får bare håpe at det ikke er avtalt at noen skal selge tilsvarende på 6,20.

utviklingen i havgående merder…svære dimensjoner som snart trenger ankerhandlere og forsyningsbåter.

Alene i «Formel 1» – snart trykkes gassen i bånn | Finansavisen

det er ikke bare på vindmøller det skjer

Ikke et verst resultat av SIOFF sett opp mot resten av røkla, økt omsetning og positiv EBIT. Fortsatt feil prising med en markedsverdi på 3 x SOFF. Tror det kommet til å bli et voldsomt salgspress i denne fra kreditorer den nærmeste tiden.

Godt å se at salget går unna for SOFF, nå har de vel 28 skip igjen? Dette reduserer både driftsutgifter, avskrivninger og finanskostnader👍

Får håpe vi får se ytterligere konsolidering og dermed økt makt til supply-rederiene fremover👍

Ha ellers en god helg folkens og kos dere i varmen :sunglasses::sunny:

2 Likes

Definitivt på watchlisten.

1 Like