Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Jeg har egentlig for lite kunnskap om de andre selskapene til å konkludere bastant, men som Soff aksjonær er jeg hvertfall overbevist om at markedet tar feil ift prisingen av den aksjen.

Jeg tror en generell skepsis til bransjen bidrar negativt i så måte samt fortsatt, merkelig nok NM skepsis.
Så snart NM saken er klar og artiklene om betydelig bedring i segmentet samt nye kontrakter til Solstad meldes vil flere investorer kaste seg på og vi vil få en høyere prising, det kan skje innen kort tid, tror NM avklaring/ny kontrakt kommer kjapt.

I tillegg er det heller ingen meglerhus som dekker hverken Soff eller vel andre rederier, det demper nok også en grad av publisitet.

Ellers prisverdig av @srh å bruke tid på disse oppsettene og dele med oss andre.
Det burde absolutt gi en god pekepinn på hvor Solstad står versus endel andre sammenlignbare selskaper så tusen takk for det.

Hei, og ja. Dette forutsatt at jeg har tenkt rett- og basert på rett grunnlag, og kanskje ikke nødvendig skeptisk til prisingen av de andre men til SOFF.

Jeg har løftet vurderingen/problemstillingen inn til X1 trådene; Aksjesladder og SOFF som oppfølging knyttet til Brandeggens kommentarer om dette i seneste pod. Håpet er at noen med mer peiling og mer erfaring enn meg ser nærmere på dette- og gir noen kommentarer.

1 Like

Du kan også flagge dette i fb gruppen jeg opprettet forrige helg, har merket meg at det har kommet inn noen tyngre aksjonærer der, uvisst om dem vil uttale seg da

1 Like

Det er bare hyggelig. Jeg har nå , om ikke noe helt spesielt skjer, fylt mitt langsiktige bet i SOFF ettersom jeg i det videre må fokusere på å forsøke å balansere min utrolig ubalanserte aksjebeholdningen.

Jeg kommer, om ikke noe helt spesielt skjer, til å sitte til minimum 2027-2028 for det er først da jeg tror offshorebransjen virkelig slår tilbake, og da kommer SOFF iht. mitt kursmål og min beholdning til å gjøre meg til en rik mann- i hvert fall i mine øyne. Det vil i denne vurderingen ikke anses som spesielt om aksjekursen stiger 9- gangeren til Mcap=EK som jeg strengt tatt venter meg om ikke så alt for lang tid.

Det og dele informasjon- og motta informasjon fra andre med samme målsetting tjener således også mine egne interesser, samtidig som det gjør ferden mot målet litt morsommere- og gleden i denne aksjen ja den må man om dagen finne selv.

Edit:
og ditto. Du er vel den største blant flere gode bidragsytere her!!!

3 Likes

Eh. Jeg har altså så lite peiling på FB, og vet faktisk ikke hva flagging betyr i så henseende. Men, mener du bare å kopiere inn spørsmålet under: hva tenker du på?

Tenkte bare så enkelt som at du deler dine tanker også i den gruppen :grinning:

Gjør så godt jeg kan, men man er selvsagt sikkert farget av at man selv sitter som aksjonær i selskapet, eller noen vil nok hvertfall hevde det og kanskje med rette.

Har du en link til denne FB gruppen? Sliter med å finne den på søk

Selvsagt.

1 Like

Vanskelig å få helt system og orden på CSV kontraktene og lengdene, men ser ut hvertfall som ift nye CSV kontrakter nå på kort sikt så er Normand Energy ferdig med nåværende kontrakt i juni/juli og Normand Samson juli/august.

Spennende å se om dem kommer en oppdatering på spot siden imorgen angående Maximus, endringene pleier å gjøres mandag for det fartøyet.

I følge lars peder så blir nok båten i mexico og vil jobbe for samme klient. Videre tror jeg at de ikke ønsker å binde seg på en lav pris for normand maximus. Går de for en langtids kontrakt så blir det til en rate som tar hensyn til det løftet i ratene som kommer

Om ikke jeg misforstod hva Lars Peder sa så var nåværende oppdragsgiver en mulighet dem vurderte i tillegg til noen andre.

Sant men de ser ikke bort fra å ligge på spotten dvs blir i mexico. Jeg forstod det ikke slik at de så for seg en langtids kontrakt der. Men jeg kan ha tatt feil. Regner med at du har mer kontrol en meg på solstad

Lenge siden det har vært såpass mange og store økninger på Topp 50, men slås dessverre ihjel av spesielt en bank selvsagt.

1. SWEDBANK AB - KONTO #5 -746 378 -24,3% 2 325 556 3,1%
2. PEDERSEN ATLE SANDVIK (f. 1966) -29 562 -7,88% 345 438 0,46%

Håper ikke det er noe feil med aksjonærlistene igjen, ble bare omsatt 399 116 aksjer den 26. mai.

Ser for øvrig at DNB-posten er korrigert.

Hvor høy var omsetningen 27.5?

Fant det selv, 625k var omsetningen, helt sikkert noe køddings igjen med disse listene, sletter innlegget over, bare tull dette greiene her.
Ja, så at DNB sin beholdning var iorden igjen, tok bare et par tre uker å få det iorden…

@pdx det er noe tull med listene til Solstad Offshore igjen… nå viser det at Swedbank reduserte sin beholdning med 746k aksjer, mens det bare ble omsatt 399k aksjer den 26. mai.

1 Like

Nå er listene synlig igjen.

Med helgens oppdatering har jeg i samarbeid med VPS fikset en annen måte å hente listedata på. Tidligere har det vært problemer når investorer dukker opp flere steder i listene fordi de handler fra flere konti. Fra nå av skiller vi på kontiene også i listene, som forhåpentligvis eliminerer problemene vi har sett tidligere.

2 Likes

Fra nå av skal det være i orden

1 Like

Her er et utdrag fra min oversikt over Subsea-flåten. Grønn= kontrakt, gul =spot/ledig, rød=opplag

Listen bygger på SOFFs eget arbeidsdokument ifm restrukturering og senere børsmeldinger, nyheter fra SOFFs nettsted, og term/spotavtaler meldt på seabay, westshore, Clarkson eller av dere her. Som du er inne på så er det ikke alltid like enkelt å holde seg rettmessig orientert om dette- så feil/avvik kan forekomme. Jeg tar meg dessuten enkelte forenklingsfriheter- jf. NM mht. avtaler som utfordrer kvartalsmilepælene.

Når det gjelder den delen av Subsea -flåten som er skilt ut som Renewable er alle bortsett fra Jarstein på kontrakt minst ut året. Jarsteins kontrakt løper ut i 4Q, men med 1 års opsjon deretter.

Kanskje skulle de av oss med noe over gjennomsnittlig- og langsiktig SOFF-interesse gått sammen om å samle og dele denne typen informasjon til beste for bidragsyterne- altså på en litt mer lukket kanal?

4 Likes