Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

@pdx, det er bra, takk for det.

Utfordringen med slike lister er at det kan være komplekst nok i seg selv av og til fra dag til dag og tyde/synse rundt endringene og da må hvertfall listene være korrekt :grinning:

Flott å høre at utfordringene er løst.

1 Like

Dette ser meget bra ut dette oppsettet ditt, uten å ha sjekket noe som helst da det virker som du har sjekket alle mulige plattformer for informasjon bekrefter dette hvertfall den åpne kontraktsstrukturen LPS snakket om på q1.
Her ser man med all tydelighet at selskapet er posisjonert med sin store CSV flåte for et sterkt voksende marked.
Når man da vet at 60% av backlog er for 2021 skjønner man de potensielle inntektsmulighetene som her kan ligge foran oss.

Men, Normand Frontier finner jeg ikke kontrakt for lenger enn til og med Q3.

“In addition, Solstad has been awarded another contract with a large international contractor for Normand Frontier, after completion of the project in India. This contract is in Australia and will commence in Q2 2021, for a duration up to 3 months, excluding mobilization and demobilization.”

Det er flere fordeler med å dele et slike regneark da flere kan oppdatere samtidig. Gjelder både flåteoppdrag, flåteverdier, resultat osv.

Enig i at dette gir svært gode muligheter i et stigende marked- men det representerer samtidig en teoretisk risiko, og som ikke kan ses bort i fra før stigningen i større grad er forankret. Jeg er derimot positiv til dette- og at dette har vært en strategi for SOFF. For AHTs, som nok får det tyngre noe lengre frem i tid, ser det ut som om det har prioritert lengre avtaler.

Ja, blir mer og mer overbevist om at dette er en nøye planlagt strategi.
Det sies at Johannes og Lars Peder Solstad har vært ute en “vinternatt” før og dersom man ser på historien om selskapet vil man få det bekreftet, de har hatt en særegen måte å snu seg fort ift svingninger samt gripe nye muligheter de seneste tiårene.
Så kan man undres hvordan dem også da kunne havne så aldeles på felgen, men det var nok ingen som kunne forutse disse langvarige nedturene som skulle komme.

Når det gjelder Maximus blir jeg ikke veldig overrasket om kontrakten forlenges for sjette gang til ut juni, men tror isåfall det blir siste gang vi ser den på spot oversikten.

Normand Maximus CSV 15.06.2021 Mexico

Markedet har vært- og er fortsatt på felgen. SOFF er her fortsatt, restrukturert og med det som tilsynelatende er en god plan for å ta del i et revitalisert markedet- med en stor flåte. Er derfor ikke så sikker på at SOFF har vært på felgen utover det markedet ga rammer for…

Ser på Westshore at for øyeblikket er ratene omtrent like for psv og ahts.
170-210,000.

Veldig bra for psv, over break even for ahts, men håper det tar seg opp ytterligere herfra.

1 Like

Ja psv ratene er fine, for ahts skulle de vært 100k opp-litt mye ledig dessverre

Vi har bare Normand Drott ledig blant ahtsene i spotten og antar den skal på dette oppdraget for Aker.

NEW Aker BP
R/M Maersk Integrator ( 1-2 x AHTS, 1-2 tugs ), D/D 14
04/06/21 - 08/06/21

Ellers er jo kursutviklingen på veldig lavt volum avskyelig.
Her er det bare for de som ser litt lenger å laste hva man kan og har anledning til.
Ser fram til melding om ny kontrakt for Maximus, satser på at den kommer en ettermiddag etter stengetid, på den måten kan man unngå at “gratispassasjerer” nyter godt av mer enn de fortjener.

Ser ut som kursen er på vei mot støtten. Godt med feriepenger og skattepenger;)

Sur dag idag generelt, vi får trøste oss med at vi ikke sitter i SIOFF der bare rundt 2% av de nye aksjene er omsatt…

Olja er veldig sugen på å komme på riktig side av 70-tallet, bare et tidsspørsmål :slightly_smiling_face:?

Tar det ikke veldig tungt.
Men litt irriterende når man sjekker kursen av og til og stadig i rødt når man vet hva positivitet som rører seg og alt av fartøy som Solstad har tilgjengelig er i drift nå med unntak av Normand Drott(venter på oppdrag i spotten), Normand Supra(Inhouse, antar noe vedlikehold/rep) og Nor Spring som venter på spot oppdrag i Indonesia.

fikk handlet på 6.05 og 6.07…men ser den er under 6…nå.
passe fornøyd…

1 Like

Såfremt det ikke er noen av bankene som lemper ut noe nå er det svært begrenset hvor mange det er igjen som kan selge med gevinst under kroner 6 hvertfall, men har inntrykk av at mange ikke er så opptatt av om man taper litt på aksjer :grinning:
Alternativt hadde noen en plan om å utløse SL på 6 og derav fiske billigere aksjer. Mulig den kjøres mot 6,20 igjen siste timen.

Nå er vi opp 9% siden Maximus forliket…

Fantastisk dette - handlet en del idag og kommer antakelig på topp50- listen med firmakontoen nå dersom ikke også en del andre benytter anledning til å styrke seg.

1 Like

så…de pengene pga maximus…er gone…ref. fordelt på aksjene.
interessant pga det utgjorde nesten samlet aksje verdi på selskapet…

Ja, om ikke dette er attraktive nivåer blir jeg forundret.
Trodde ærlig talt ikke den skulle under 8 tidligere, men tok skammelig feil, det positive og eneste positive med dete r at jeg har endt opp med betydelig flere aksjer i Soff enn hva planen var.

Ja, stemmer, de gjorde faktisk det.

…samme her… ha ha…men jeg gir f… jeg er langsiktig

har kjøpt en del i pgs også. den aksjen har hatt mye av det vi ser i solstad…men der er større volum…har tro på den i de nærmeste dagene…fortiden lite volum… så det er like før den øker på

men, det er ganske bemerkelsesverdig om man sammenligner litt med andre selskaper, såkalte vekstaksjer, mulig inntjening ligger om mulig åresvis fram, folk handler som gale i aksjene.
Her hvor man nå får egentlig bare positive signaler om månedene og kvartalene foran oss, her kjøres kursene ned :grinning:
Og det med en oljepris på usd 70, Soff stod i nesten 11 på oljepris ned mot usd 50 og uten Saipem forliket, i tillegg var det heller ikke på det tidspunktet skrevet et eneste ord fra Soff om at de antar en løsning rundt NM både mht kontrakt og bankene.

Logisk at noen faller av ved stor usikkerhet, men at enda flere skal falle av når det er håp og mulige løsninger skissert, det fatter ikke jeg, men er bare en enkel sjel fra sør i landet.