Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Endringer dagens aksjonærlister, Hystad fyller på😉

Høres ikke bra ut at NM står stille…da har vi kanskje et skifte…og “Rodjer” får rett igjen…dvs. at fartøyet snart løper inn i en annen jobb…dette blir spennende

små endringer på aksjonærlisten, men det gjenspeiler egentlig de små volum som er omsatt av solstad aksjen. store volum ville ha knekket lett kursen begge veier. de som skal ut selger små volum og de som skal inn kjøper små volum…men hva skjer rundt “knut” han er viktig.pga av at han er eier av offshore rederi som konkurrerer med solstad vil jeg tro… ellers…kaldt…oljen over 72…olje aksjer skal opp…bare folk våkner…og solstad skal opp bare at vi hadde blitt disse bankene…

Når fartøyet ligger stille stå betyr det ingen verdens ting. Om NM står uten kontrakt så ligger det ikke å driver ute på havet.

Skjønner det, det jeg tenkte på var det samme som Oladunk1 nevner over, nemlig at det kan komme et skifte, men blir ren gjetning fra min side.

Knut har fortsatt 500 000 aksjer, verken økt eller redusert siden april, men ingen satser jo 3-4 mill i en aksje de ikke har troa på :slightly_smiling_face: Og interessant mtp. at han sikkert er en av de i Norge med mest kjennskap om ståa i Nordsjøen :wink:

Hystad på vei mot 1 mill aksjer…

Kan hende jeg får rett mtp. kontrakt men at fartøyet ligger i ro på oppdrag er ganske normalt.
Stoler heller ikke fullt ut på hverken vesselfinder eller marine sin tracking på fartøy i de områdene…

2 Likes

Når fartøy er uten oppdrag seiler det til havn, sparer utgifter på Fuel og gjennomfører vedlikehold.

Snart 3 mnd siden NML gikk til sak mot bankene, burde vel snart komme en oppdatering og utvikling i saken.

“Samtidig har eieren av skipet, som Solstad Offshore står for driften av - Maximus ltd. - saksøkt bankene og bedt om rettens medhold i at de ikke kan tiltre pantet og overta eierskapet.”

@Metallian

Kom som bestilt denne!
Villig å satse mye på at Drott skal inn på den. Rettelse, vet forresten ikke hvor den ligger.

NEW Serica Energy
R/M Wilphoenix ( 3 x AHTS ), D/D as required
11/06/21 - 12/06/21

2 Likes

Bankene har i hvert fall ikke dårlig tid, partene må vel ønske å få løst saken før ferieavvikling :wink:?

1 Like

Det har hvertfall vært min tanke, å dra det ut flere måneder til kan umulig være fordelaktig.

Fikk du solgt deg ut av Nol?
Så den steg flott igår eller på mandag.

Ja, solgte litt tidlig 7,7ish, var ikke store loddet, men var ment som en kortsiktig trade for å fylle på i Soff :wink:

Så nå går vel NOL til 15 da :see_no_evil: :joy:

2 Likes

Denne ble meldt ifjor sommer og inneholdt faktisk en ca pris, riktig nok uten ROV bruken, men dog.
Og det må jo være en kjempegrei deal for ahts.

Contract award for two AHTS’s in Brazil

Solstad Offshore ASA is pleased to announce that the AHTS’s Far Sagaris and Far Statesman, have been awarded a contract with Petróleo Brasileiro S.A.(“Petrobras”) for a period of 3 years firm to support Petrobras’ exploration and production activities on the Brazilian continental shelf. Both vessels will sail under Brazilian REB Flag and will be equipped with Work Class ROV’s for operations down to 3.000m water depth. Commencement of the Contract will take place during September 2020, and the contract value excluding ROV’s is in the excess of MNOK 800.

Ikke mange dagene igjen nå på å registrere en forlengelse om det er det det ender med nok engang :shushing_face:

Normand Maximus CSV 15.06.2021 Mexico

2200 fartøydøgn, 800 mill… Ca 350k/dag pr båt da, den var fin ja

Ja, den var faktisk veldig fin og med litt tillegg snakker vi sikkert en 360-370k

Hva betyr egentlig “PM” som dem akkurat nå har lagt til på disse to?

Normand Prosper AHTS Aker BP 11.06 PM Bergen
Far Sigma AHTS Aker BP 12.06 PM Bergen
1 Like

Hei!

Det påminnes om denne:

Alle SOFF-aksjonærer (Minst 1 stk. aksje) oppfordres til deltakelse på TV2 Fantasy EM2021 og ligaen; SOFF-Aksjonærer. Koden for deltakelse er: GVJESDVX Det er sendt forespørsel om SOFF-effekter for premiering av vinneren-e.

3 Likes

Jeg har null peiling på fotball, men synes det er interessant å følge litt med på mesterskap :wink:
Kan prøve å sette opp et lag, så får vi se om jeg har bedre hell her enn med SOFF-investeringen :sweat_smile: :crossed_fingers: