Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Kanskje en ide om du legger det ut på fb gruppen også, mulig noen der vil være med også😀

Utført- samt xinvestor

Har sendt “søt og sjarmerende” mail med anmodning om premier fra SOFF.

2 Likes

Ditto

…glem det, fokuser på solstad… :cowboy_hat_face:

Jeg fikk en kompis, som driver teknisk trading på høyt hobbynivå, til å ta en titt på Soff. Dette er langt unna min måte å tilnærme med aksjemarkedet, men allikevel interessant lesing:

“Soff Ligger teknisk i en nedadgående trendkanal siden midten av februar på lavt volum.
Dobbelt topp på 10.30 som kan bli et etablert motstandsnivå i en ny positiv trend.
Som vi snakket om er dette sansynligvis en nyhetsdreven aksje som vil kunne stige mye og raskt på positive kontrakter og falle tilbake uten positive nyheter.
En skal heller ikke legge for mye i en teknisk analyse på denne da volumet er for lite, noe som i seg selv er et problem i forhold til min strategi.
Kortsiktig støtte ved 6.00. Skulle den bryte opp over 6,75 på volum er over 7 en mulig inngang, men historisk ser oppgangen ut til å komme i rykk og napp sammen med nyheter som gjør at den sansynligvis vil løpe fra deg før du kommer inn for så å falle kraftig tilbake.
Legg ellers merke til at den er følsom for hele tall (7 - 8 og 9), et fenomen vi tekniske er opptatt av i forhold til å skalere inn og ut av posisjonen(risikostyring. Den snur ned igjen hver gang den prøver.
Skulle jeg ha tradet denne så hadde jeg solgt halvparten ved disse rundene tallene, og evt. tatt en ny posisjon hvis den bryter opp på volum.
Skummel aksje - JA, men absolutt potensiale som du sier basert på fundamentale forutsetninger og da er det viktig å være inne når det evt. skjer.”

3 Likes

Flott med teknisk analyse :grinning: Det med hele tall kan jo stemme da den snudde tvert på 7 den dagen melding om termineringsgebyret kom.

Trodde på en ok Soff dag idag, men den gang ei.
Her skal man sannelig å en god porsjon med tålmodighet mine venner :grinning:

Noen som kan hjelpe meg med “estimert gjennomsnittlig nybåtpris” for de ulike typene? (AHT, PSV etc)

Holder på å lage en database for sammenlikning mellom rederiene, samt av- og nedskrivningsberegninger og trenger god input

GLEM DET - FANT DET!!!

…og det har vi masse av… :orangutan:

Det er jo helt greit. At noen investorer er utolmodig må man nesten regne med. For dem som har trua er det bare å fange aksjene til denne prisen. Jeg står klar i hverfall.

3 Likes

Spennende for flere av Aker Capitals selskaper dette her…

Ja, ja, går en stund før de er tomme.

  1. SWEDBANK AB - KONTO #5 -344 595 -15,05% 1 945 416 2,6%

I tillegg får dem jo drahjelp av nordnettere selvsagt.
25. NORDNET LIVSFORSIKRING AS -34 947 -11,49% 269 124 0,36%

Men, flere økninger heldigvis,
41. DEUTSCHE BANK AKTIENGESELLSCHAFT INN 102 059 0,14%
13. MORTEN ØSTDAHL (f. 1977) +104 000 +17,71% 691 079 0,92%
22. CITIBANK, N.A. - KONTO #451 +28 190 +7,99% 381 195 0,51%

Morten Østdahl, noen som har kjennskap til han?

Nei, kjenner lite til den karen, men han har opplagt stor tro på Solstad framover :grinning:

Ser han er nokså ung. Kanskje invitere han over her?

Ja, Kjell_Makrell, jeg lærte en gang at “den som kommer med forslaget, tar den ballen” :grinning:
Han er forøvrig medlem i fb gruppen så antar at han også er her :grinning:

Mange som sitter her inne og følger med kun ved å lese, ikke alle heldigvis kanskje som er like aktive som undertegnede hvertfall.

@Andyboi skal ikke snakke for mye om andre aksjer her kanskje, men har en ok dag idag med børsvinneren.(liten post dog)

1 Like

Endelig en god nyhet fra spotten!! Drøyt NOK 700k/dag for disse Soff kjempene.

09/06/21 [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Serica Energy R/M Wilphoenix, D/D 14 11/06/21 GBP 30000
09/06/21 [NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: Serica Energy R/M Wilphoenix, D/D 14 12/06/21 GBP 30000

Ser de beregner 9 dager på dette oppdraget.

4 Likes

Godt med nye oppdrag, men uff denne kursen og aksjen er dørgende kjedelig. Nå må vi få noe positivt angående NM.
Hvis det skjer så har vi mye oppgang i vente. Et halvt år hvertfall pluss vente renter…

Må erkjenne at jeg undervurderte kraften i NM sakene. (selv om jeg har hatt trua hele tiden både i saken mot saipem, bankene og langtidskontrakt)
Saken har ligget der siden før nyttår, mens kursen nesten subbet borti 11, men med de artiklene som kom på trykk i mars har det liksom buttet imot selv om alle signaler i det store er svært oppløftende for framtiden.
En krystallklar positiv nyhet om Maximus vil kunne endre dette drastisk framover, har fortsatt et håp om at meldingen kommer i løpet av inneværende måned.
Men, om man ser så er det nærmest null omsetning i alle offshore rederiene notert på OSE, ingen med solide kurshopp heller. Meldes det en kontrakt uansett størrelse og omfang nesten så trekkes det bare på skuldrene.
Ser virkelig fram imot noe krutt nå, for da kan det være ekstremt mye å gå på kursmessig.

Synes jo det er helt vanvittig at kursen idag er lavere enn hva kursen var før Normand Ocean kontrakten ble meldt, helt vanvittig!

Idag er det handlet aksjer for 730k!!! tilsammen i soff, eiof, dof, siem og havila.

Ikke bare Normad Ocean men også utbetaling for terminering

1 Like