Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, ikke minst.
Men, selv er jeg langsiktig inne i Soff, så det er ikke et problem, men synes ikke dagens kurs på noen måte reflekterer selskapets tilstand ei heller framtiden.
Men, det kan godt hende at en Maximus avklaring kan føre til en reprising.

Uten at jeg kan sette fingeren på hva det gjelder direkte så har jeg også tro som kjent på at det kommer noe utvidet samarbeid etc. med Aker

Snakker om sola…

1 Like

hehe
Ja du så jo den for kort tid siden. Godt det ble meldt
Hmm, nei dette var 2 andre skip

Har hatt mistanke til Supra da den har lagt til vedlikehold/oppgradering en 2-3 uker.

Normand Supra PSV Inhouse 26.06 Aberdeen

Med bedring i spotmarkedet har jeg liten tro på at disse går for under 200k/dag, det vil i såfall bety ca. 300 mill + opsjoner

Dette passet jo perfekt for swedbank som kan få solgt litt idag også slik at vi ender i rødt :hear_no_evil: :see_no_evil:

Men, er ganske sikker på at det meldes flere kontrakter snart siden dem har ansatt såpass mange nye medarbeidere siste måned og to.

Hadde vært interssant og visst raten på denne:

NEW [ALP STRIKER](javascript:void(0):wink: Boskalis All duties, Kincardine wind farm support, 14 days firm + D/D 7 16/06/21 RNR

Får håpe dem legger den til etterhvert.

Med fingeren litt i været nå, med kontraktene på Normand Ocean, Normand Service og Normand Supra så har Solstad siste uken økt backlog med ca. 1mrd + opsjoner.

1 Like

Og kursen går ingen steder
Er ingen grunn til at vi ikke skal være over 7 nå og nærmere 8 mener jeg. Merkelig oppførsel teknisk sett.

Mener faktisk at det ikke finnes en eneste god grunn til at aksjen skal være under 10-15 kroner.

Alt dette kulminerer mest sannsynlig i en jevn fin oppgangsbølge når NM er avgjort.
Det fundamentale er så definitivt på plass.
Sammenligner man med de andre rederiene så melder Solstad mange nye kontrakter, flere enn de andre justert for flåtestørrelse.

Avventende og nervøst marked generelt idag, inflasjonstall fra Uniten kommer idag.

Kan vel ikke tro de er spesielt mye høyere nå enn fra forrige tall, inflasjon

Itte godt å si, olja holder seg i hvert fall stabilt over 70 kroner nå og SOFF er opp 1,95% på 2 langsiktige PSV-kontrakter til “bare” noen hundre millioner :crazy_face: :man_facepalming:

Archer rykker heller ikke på en kontrakt på 1,6-1,7 mrd NOK…

Men, det er slike kontrakter siste uken som gjør at jeg mener at nå må man vurdere sterkt før man eventuelt hopper av i frustrasjon på oppløpssiden.
Man kan gå utfra nå at når dem går inn på disse langsiktige kontraktene så er det hensyntatt en bedring av ratene i spotmarkedet framover og følgelig går jeg utfra at kontraktsprisen på disse psv’ene er mer enn akseptabel.
PSV ratene i spotten har i det siste vært ganske så bra…

Ikke merkelig tatt aksjonærlisten i betraktning. Dersom swebank skal ut, slik som Handelsbanken og danske bank før dem igjen, så blir det vanskelig for markedet å konsumere volumet uten reduksjon i pris.
Dette er riktig nok en hypotese, men da Handelsbanken vektet ned sin beholdning, så ble enhver kursdrivende børsmelding nesten nullet, trolig fordi HB solgte unna…

Tenker vi er på ca 150k/dag, da er vi på ca 450mill med opsjoner

Kursutviklingen i Axxis idag er litt hva jeg håper vi kan se når NM saken er avklart

1 Like

Det var helt sinnsykt da, hva går den på? Hvorfor skal melding om tildeling av aksjer til hjørneinvestorer ifm. rekonstruksjonen være så kurstriggende?

Ja, du kan så si, følger den ikke i det hele tatt til vanlig, men merket selvsagt et utslag i portisen idag.
Som vanlig tenkte jeg senest igår på å øke litt siden den var falt såpass, men fant ut, nei det gjør jeg ikke likevel.

Da har vi iht. min PSV-liste kun 5 skip til spotten fom 3Q, så da kommer det vel kanskje snart noen fra lay up?

Noen som kjenner status på Sea Falcon? - har denne som usikker mht. kontrakt i 3Q og 4Q

Falcon er ledig fra juli engang