Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Uke 12 startet Fortress på kontrakten for Vestas.

" Did you hear that after more than 4 years in layup Normand Fortress is now reactivated? The reactivation process was carefully planned and was completed on time and budget thanks to the amazing vessel and support team!

The vessel is now fitted with a gangway solution from Uptime International As. She commenced her contract with MHI Vestas Offshore Wind in week 12"

altså nærmest uten inntekter i 1Q.Kanskje jeg må oppjustere inntektsestimatet mitt igjen da?

Var nok helt marginalt om noe som ble ført på q1

Tror trygt du kan klaske på noe mer ja :grinning:

Ser Normand Supra starter på 2 års kontrakten for Harbour Energy/Chrysaor den 28.juni.

Normand Supra PSV Inhouse 26.06 / Chrysaor (28.06) Aberdeen

Og antar at Normand Sitella skal på brønnjobben som er meldt tidligere fra 18.juli.

Normand Sitella PSV CNOOC 12.06 / TBC (18.07) Aberdeen

1 Like

Han har nok full kontroll😉 Blir spennende på mandag og uken som kommer🤞

Da har Solstad bekreftet premier til Tv2 Fantasy EM, så da er det bare å melde seg på.

Ha en riktig fin helg!

3 Likes

Fantastisk flott!

Driver og tester Normand Titus også ikveld.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9575632

…men det blir nok forlengelse på NM i Mexico. Oppsummert så sier alle signaler meg dette,men hva som skjer rundt neste sving er ikke godt å vite.

<utelukker ingenting, men signalene ift forlengelse i Mexico avviker totalt fra tidligere forlengelser gjort på Solstad sin egen spot side.

Min tanke er at man MÅ ikke melde om ny langtidskontrakt nødvendigvis før avtalen med Pemex utgår, om båten ligger uten oppdrag noen dager betyr ikke allverden.
Poenget er at dersom det ikke blir forlengelse med Pemex betyr ikke at det automatisk meldes ny NM kontrakt den 15.6 eller før det.
Men, vi får bare se hva som skjer, ingen forventninger i markedet om noe som helst relatert til Solstad sin virksomhet hvertfall.
Eneste jeg ser som kan helle mot forlengelse er at fartøyet ligger på oppdrag fortsatt, men det er egentlig et ikke signal siden dem jo har kontrakt til og med mandag.

Den forlengelsen kan drøye litt, har en trade-post i Hydrogenpro, da det er den mest oversolgte aksjen etter SIOFF. Kan så og si ingenting fundamentalt om Hypro-aksjen, bare at den teknisk ser an til å få en rekyl, så får vi se😅

Kjører en omvendt Soff-tilnærming, da jeg gikk inn i denne basert på det fundamentale og markedsutsikter, men la ikke mye vekt på det tekniske og sentimentet rundt SOFF og supply-sektoren generelt. Det har jo ikke vært noe hurra for de andre børsnoterte rederiene heller den siste tiden😕

Men har full tro på at LPS vil sikre en best mulig langsiktig løsning for NM, for selskapet og oss aksjonærer, og han går derfor ikke for det første som dukker opp, men vil være sikker på at neste NM-kontrakt er langsiktig, med gode rater og for en pålitelig oppdragsgiver.

3 Likes

Mange muligheter ift NM tror jeg.
Kan godt hende at fartøyet ender på en kontrakt dem har vurdert som meget god som ikke har oppstart før eksempelvis utpå tidlig høst og at fartøyet blir liggende for vedlikehold fram til da, eventuelt noe utvidelse for Pemex.(fartøyet bærer preg av at det trenger en kosmetisk overhaling hvertfall, ref siste bilder jeg har sett av NM)
Men, har liten tro på at man går inn i sommeren med en uavklart NM situasjon.
Vi skal huske på at NM egentlig var ferdig for Pemex den 8.4, så Solstad har jobbet lenge med alternative løsninger og således mener jeg at man bør kunne forvente et svar innen kort tid.
De har garantert jobbet med en langsiktig løsning for NM fra den dagen fartøyet forlot Mekjarvik tilbake i desember.

1 Like

Helt enig, det jobbes i kulissene og det forundrer meg hvis det ikke kommer noe i løpet av juni, altså før fellesferien.

2 Likes

Ja, enig.
Skulle mene at mye taler for det.
Vi vet jo at NML har gått til juridiske skritt tilbake i mars mot de bankene som tok pant i fartøyet, ville være svært merkelig om ikke en slik sak snart skulle avgjøres.

Leser forøvrig litt om Subsea7 og Normand Subsea som fikk forlenget kontrakten med dem i 2019, gjeldende ut 2023 med opsjon på ytterligere 2år.
Kan dette være en av mulighetene som overveies?

En annen mulighet jeg har fundert litt på, i januar meldte selskapet om en rammeavtale med Exxon…

Som flere har vært inne på, mulighetene er nok mange, men pris og lengde på kontrakt må være av en slik karakter at man kan slappe av framover og ikke risikere å bli dolket i ryggen.

Så har man alle verdens Havvind prosjekter da, haha, spennende tider.

1 Like

Og som tidligere nevnt i tråden så har det dukket opp et behov for PSVer i LNG-sektoren:

Og @OLADUNK1 nevnte også at det skjer mye innen fiskeoppdrett:

Så alt i alt er mulighetene nå ift. 10 år siden noe helt annet :+1:

1 Like

Flott med ulike alternativer å spekulere i. Det hadde jammen vært artig å få innsyn i vurderingsalternativene, og hvordan de ser på inntjeningskalkyler havvind kontra olje/gass f.eks.

Enig,
I tillegg hadde det vært kjekt å visst hva rate som trengs for å tilfredsstille de økonomiske forpliktelser både tidligere og nå framover, forventer nesten at det justeres noe ned i en periode.

@srh

Fant denne på HO, en av dof aksjonærene som har laget den, her har du noe strekke deg etter :joy: :joy:

Det jeg sliter med å skjønne er hvordan de kan vite dagratene på kontraktene…

Edit. Leser i noen innlegg senere at ratene ikke er kvalitetssikret, men uansett en ryddig og flott oppstilling.
Men, dette tror jeg til en viss grad vi kan få ut av selskapet uten å måtte gjøre et håndtak selv.

https://public.tableau.com/app/profile/alan.s5359/viz/ContractPetrobras/Sheet1

Haha, synes Hifidude er artig, eneste han gjør på HO-forumet er å baisse DOF, ingenting annet :rofl:

Har lest at Doferne tror grunnen til bankene godkjenner standstill gang på gang er at de ser en betydelig bedring i markedet og at dette vil medføre at Dof til slutt kan oppfylle forpliktelsene sine med justerte lånevilkår.