Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Har vel økt den med 5-6 kroner etter q1?

Synes å huske at denne var rundt 19 kroner før Q1

Mulig jeg husker feil, trodde det var rundt 17,60 men kan like gjerne ha vært rundt 19,60 :grinning:

“Partene dekker også hele verdikjeden fra prosjektutvikling til produksjon og levering av havbasert energi til markedet.”

Vel, tenker mer og mer at det kan bli aktuelt å skille ut et eget esg selskap fra Solstad.

2 Likes

Ser ut som dagens oppdatering er gjort…

Med forbehold om fortsatt endring i løpet av dagen kan dette borge for at noe nytt er på trappene.

Last updated: 14.06.2021
Send email to Subsea and Renewable

Vessel Type Client Availability Port
Normand Australis CSV Open Singapore
Normand Maximus CSV 15.06.2021 Mexico
Normand Frontier CSV Q3-2021 APAC

Husker ikke i farten hvilken, men nok en PSV er fjernet fra Solstad sin egen spot side akkurat nå.

Last updated: 14.06.2021

Vessel Type Client Availability Port
Normand Supra PSV Inhouse 26.06 / Chrysaor (28.06) Aberdeen
Sea Flyer PSV Hurricane 01.07 / TAQA (21.07) Aberdeen

De er nok klar over at “open” ikke vil se så bra ut, samtidig som denne milepælen nok er viktig for aksjemarkedet/kreditorer. Det kommer nok til å skje noe snart…

Enig i det, samtidig tror jeg ikke “open” gjelder for NM :grinning:

Samtidig tør jeg ikke helt utelukke noe forlengelse utover dagn, men tror ikke på det.

Nå er da NM helt borte fra spotten?

sant… open gjelder ikke for NM… men merkeligt at hvis man har fått en langtidskontrakt på NM velger ikke å informere media… så min konklusjon er at det blir forlengelse for NM i Mexico

Det finnes vel egentlig ikke noe spot-marked for denne typen skip

Nei, det er nok sant. Bare så den var oppført der i dag tidlig for så å bli tatt bort igjen.

Siste dag oppgitt for Pemex idag og anser sjansen for videre forlengelse til <10%.

Begrunnelse er at de har oppdatert siden og ingen endring på NM, kombinert med at vi vet at selskapet har flere andre muligheter.
Mye tyder derfor på at de kan ha nærmet seg en bedre løsning for fartøyet, selvsagt kun mine helt subjektive tanker.
Og det er da nært forestående.

Forøvrig er Drott og Prosper oppdraget forlenget enda et par dager til 23.6😁

Hei Rodjer
Jeg så må tracket for NM på marine traffic. de siste 2 dagene så har fartøyet forflyttet seg og hvert i job slik som jeg forstår det…og det tyder for meg…forlengelse…så vi får se.

Ikke uenig i det, men de er på kontrakt idag også😀

ha ha…vi får se…men olje prisen ser ikke ut til å stoppe…interessant

Rederne har unngått kjelleren | Finansavisen

dvs…det går oppover som vi vet…snart slutt på billige solstad aksjer,forresten er jo det litt vemodig.

Men ifbm akkurat det, så finnes det selvsagt en mulighet for forlengelse med Pemex fortsatt, men da med såpass lang tid at meldes markedet, eksempelvis ut 2021

sant

Det er av dagens handel lite som tyder på at markedet har en forventning om at SOFF skal komme med positiv NM-informasjon idag.

I dag, morgen eller i fremtiden. Jeg gleder meg til den dagen markedet for sent skjønner.

Nettopp, derfor er vi inne😁

1 Like