Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Dro MA20 inn i dagchartet og får bildet som vist under. Kan være vi står foran en snarlig reaksjon opp - tipper ila dagen eller fredag/mandag - slik vi har sett forrige gang den gikk raskt opp og falt noe tilbake (9->5). Volum er lavt og fallende sammen med kursen, ingen stor vilje til å dumpe. Ser bra ut men fortsatt pittelitt nervøs for nivået vi ligger på. Vi får se. Ikke gjort noen endringer selv - støttekjøpte faktisk litt på 9 blank igår :slight_smile:

Ca. avkastning på snittet mitt er p.t. omtrent +31%

5 Likes

Kor man finner aksjonerlista?
Danske bank ferdig solgt?

1 Like

Støttekjøpte enda litt på 8,63 idag. Balls deep er et godt begrep om hvordan jeg “befinner” meg i SOFF akkurat nå. Fortsatt relativt nervøs for hvor vi befinner oss. Bør komme en reaksjon (helst opp) ila mandag…!

God helg folkens! :slight_smile:

Have you met Mônica?

You have might seen here profiled in the Subsea World Brazil Magazine in September. This week she works as Captain onboard Normand Starling and she is our first female Captain in Brazil!

https://revista.subseaworldmagazine.com/pub/subseaworldbrazilmagazine/?numero=26&edicao=111264&fbclid=IwAR1HWpKyXtItp4KOuXnvWD-BqjfSZC00qSTiwslsdlYQuxe3yzy1OclAHIo#page/46

1 Like

Ned på lavt volum. Går an å håpe på at volumet kommer med nyheter - forhåpentligvis gode :slight_smile:

Tror du kan ha rett i at vi nærmer oss en reaksjon opp, meget bra med kjøpere på dette nivået.
God helg.

PS! Må ellers nærme seg et kontraktsdryss igjen, ligger endel fartøy her på sør-vest landet nå.

1 Like

Har lastet litt i dag på 8,30. Syns den så teknisk ganske billig ut nå uten at jeg er ekspert. Fikk i allefall snittet mitt ned til 8.60

1 Like

Tror det kommer ne news denne uka

Vi konsoliderer sideveis og svakt nedover på relativt lavt volum. Nå er vi p.t. under MA20 og mitt tips forrige uke om det ville skje noe enten da, fredag eller mandag (idag) har enda ikke slått til. Ikke at MA20 i seg selv er så veldig viktig men å knekke under her betyr at kursen potensielt kan søke mot MA50 for støtte (6.3-6.4 p.t.). Vi har også noe horisontal støtte her på 8.2-8.3 som vi får litt hjelp fra nå. Så vi er på noe tynn is her nå.

Stochastics begynner å komme godt ned og kan indikere at den snart vender opp. Mtp det relativt begrensede fallet vi har fra 10+ så ser jeg på som Stochastics som en fin indikator på konsolidering og at vi kan stå foran en reaksjon opp om ikke så veldig lenge.

Kan fortsatt reagere opp idag og få en hale ned. Bør helst ende over 8.70.

Ikke solgt noe - økte litt på 8.63 i forrige uke og har et lodd på 8.21 som et siste forsøk på å støtte opp om kursen.

Lykke til!

1 Like

Ja, var Stochastic under 10 jeg så på. Bruker å indikere kommende oppgang, dersom der ikke er fundamentale negative nyheter. Så langt så har det gått bra og kommer det noen gode nyheter så fyrer den vel oppover mot 10.50kr. Håper at oppsiden er mye større enn nedsiden for SOFF.

Husk hvis nedgang herfra er det ikke lange veien. Tipper den vil holde seg relativt fint over 7,35…
Kan ikke skjønne at den skal ned på 6 tallet igjen iallefall

1 Like

At stochastic er under 10 forteller vel bare at aksjen har falt i den perioden du måler. Hvilke verdi bruker du?

Det vanlige er vel å se på de siste 14 dager, men en får vel omtrent samme resultat ved å se på siste måned for SOFF sin del. Er jo egentlig bare interessert i å vite om aksjen er relativt billig i forhold til den siste tidens handler eller ikke. Under 20 så kjøper jeg, og over 80 begynner jeg å vurdere utgang. Selvsagt mye annet en må se på også, som årsaker til stigning og fall, framtidsutsikter, risiko etc… En enkel strategi :wink:


%K=(
H14−L14/
C−L14
​ )×100

where:
C = The most recent closing price
L14 = The lowest price traded of the 14 previous
trading sessions
H14 = The highest price traded during the same
14-day period
%K = The current value of the stochastic indicator

Lav omsetning idag. Vi går svakt i pluss (RT). Virker ferdig solgt nå i Soff spør du meg

Dagens morgenanalyse nordnet:

oii det var deprimerende lesning.

Er ikke jeg som laget dette, men relevant er det jo uansett.

Tenker at denne bringer opp et par momenter jeg ser selv og vurderer kontinuerlig (dvs. skal vi ned på 6-7-tallet?). Men ellers og utover det tenker jeg at denne er mer eller mindre verdiløs pga oppløsningen som benyttes og hendelsene som ligger innbakt i kursbildet. Dvs. trendkanal motstand på 480kr og trendkanal støtte på 3kr blir litt useriøst.

2 Likes

Ja, den der er lite å bry seg med, selv om vi nok ikke når motstandsnivået denne uken.

Ser forøvrig ut som Normand Springer har fått et mindre oppdrag idag.

1 Like