Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det eneste jeg ser her er at du må lade telefonen og du bør gå mer :wink:

Ossen ser listene ut i Soff nå Rodjer?
Er det kanskje lov å håpe på at Eiof kan smitte over på Soff

Tenker du på Topp 20 listen?
Isåfall ser jeg vel bare en endring siste 3-4 dager.
Nordnet Liv har redusert med 17k, ellers helt som tidligere.
Antar listen oppdateres igjen ikveld.

Når det gjelder Eiof var det vel meldingen idag som gjorde det store og flotte utslaget. 3 uker siden siste melding i Soff så man kan vel anta at noe nærmer seg også her.
Forøvrig bra dryss av kontrakter i desember.

1 Like

Eiof den plager meg nå. Solgte meg ut for tidlig da jeg begynte å kjede meg med aksjen.
Vondt å se at jeg ikke fikk med meg meldigen idag og at jeg i det hele tatt ikke eier tolmodighet.
Tolmodighet er vel ellers stikkordet her i Soff

Nedgangen kan bare komme. Tror SOFF bunner ut høyere enn det som antydes. Doblet i EIOF i dag tidlig, så nå har jeg råd til å følge med SOFF både opp og ned :grin:. Kjekt å få over 30% på en dag. Ha en strålende kveld!

Tar av litt SOFF idag. Synes utviklingen bare blir svakere og svakere og ikke slik jeg så for meg. Siste kjøpene var mer gambling enn noe annet og nå har både MA20 og horisontal støtte blitt utfordret og presset. Før jul satte jeg også en plan om å deriske ila første 2 ukene etter nyttår - følger den planen og derisker i hele porteføljen i dag.

Men er det lurt å selge så close til gapet? 7.6 - 7.8 ?

Som jeg skriver - primært er dette risk-off. Sitter over-eksponert og må ta ned risikoen. Neppe så smart men i det store bildet så er posisjonen i konflikt med overordnet plan. Da må jeg bare ta grep. Kan være den snur her men jeg sitter fortsatt med en pen slump aksjer som vil gi meg en bra verdiøkning isåfall. Faller den ned mot støtter under oss så kan jeg evt. vurdere å kjøpe mer.

1 Like

Alltid vanskelig å vite hva og hvordan man skal forholde seg ift. kursutvikling både oppad og nedad.
Min erfaring er uansett å være tro mot sin egen strategi enten den er x eller y.

For min del blir jeg sittende, har ambisjon om å dra ut betydelig mer enn 30-50% av denne. Om den fortsetter å falle ned mot 7 så får den gjøre det, oljeprisen er betydelig opp den seneste tiden, jeg tror og mener at segmentet som sådan er i bedring.
Soff får nå en dobbelt negativ effekt ved at den har sunket siste par uker hvor det meste annet har steget og fortsetter fallet når “alt” annet faller.
Men som tidligere sagt, det er ofte ikke mye som skal til før bildet endrer seg, om det blir imorgen eller neste uke/måned er vanskelig å si, men sannsynligheten for at det sker er overhengende.

1 Like

Litt svak i dag ja. Likte ikke helt å se 7 tallet.

Viktig å se framover.

2 Likes

Synes rett og slett det skimtes antydninger til at Soff begynner å se litt spennende ut igjen :grinning:

Satt akkurat å kikket på den og ja jeg kan være enig i det.
Lurer på om noen syns den begynner å virke interessant ut med tanke på Equninor i går og Doggerbank prosjektene som kommer. Ikke bare det vi har jo også Eiof som gikk en kule varm her om dagen.

Var skikkelig fristet til å redusere her, men har valgt å bli sittende. Takket være EIOF raketten så ble det enklere å sitte rolig her :slight_smile:

1 Like

ja den EIOFen irriterer meg nå litt men. Var dypt inne på 2.9 for å selge meg ut på 3.10 da jeg syns det tok for mye tid. Fikk kjøpt litt igår på 3.62, men igjen solgte meg ut for tidlig idag på 4,38, kjipern…
Uansett dette viser at Offshore er i tilbake i segmentet!

1 Like

Eg reduserte i går :roll_eyes: så får vi se om det var lurt eller ikkje, men følte eg satt litt vel tungt i selskapet. Merkes når kursen går ned. :anguished:
Har stooor tro på den men så er det med det tekniske da.
Alle aksjer liker å søke støtte. Så håper at den skal ned så eg for fylt på 7.6 :crossed_fingers:t3: Deretter kan den skyte fart. :wink:

Men Ja den kommer :ship: … Tolmodig jeger :deer:

1 Like

Ja, men bare man følger egen plan og strategi så tenker jeg det er greit.
For egen del må jeg bare si at det ikke kan falle meg inn å redusere i Soff akkurat nå, vi står på tersekelen til Dogger bank tildeling, kan vel egentlig komme hvilken dag som helst. Dersom Soff ikke får noe får det skje det som skjer, men dersom de får noe kan det ha enorm betydning også ift Equinor sine kontrakter i NY igår.
Og Mcap på Soff er ikke akkurat svimlende og vi har sett noen ganger den siste måneden hvor eksplosiv og potent den kan være, her er det bare å gamble på at det går veien og forholde seg i ro.
Segmentet virker å være i bedring og når man da vet at flere av Soff fartøyene ligger til kai rundt forbi får jeg en god tro på at det snart kommer et nytt kontraktsdryss.
Men, det er liksom veddemålet man har med seg selv, vil det tekniske spille fullt ut eller vil kontrakter velte det til min fordel, jeg har valgt det siste. Oftest er det min strategi foruten når jeg bare dag trader.
Vi får se, 3 uker siden forrige melding, neste kan ikke være langt unna med så stor flåte.
Veldig glad for at aksjen reagerte opp litt idag, det kan vise seg viktig for fortsettelsen, kortisktig.

3 Likes

Heilt sant.

Gamler litt på at kontraktene kommer i februar.
Det er vanligvis i feb/mars det tar seg opp med jobber der eg av og til jobber. (Stord)

Så håper eg for med meg ein liten dupp så eg kan lasta meg tungt inn igjen :crossed_fingers:t3::crazy_face::anchor:

For caset Det har eg tro på.

Men min lærdom er å alltid ha cash.
Macro er alltid tilstedeværende, da er det greit å ha cash. Kjøpe når er på støtte.
Så etter egne prinsipper gjorde eg motsatt i går, men var egentlig og ein korisjon siden annet prinsipp er å ha cash og ikkje sitte for tungt i eit selskap. Utenom når den har vist støtte og posetivt trendkanal.

Lykke til heile gjengen :crossed_fingers:t3::anchor::money_mouth_face:

3 Likes

Prosentene dine viser at du har ein bra strategi og utførelse :money_mouth_face::partying_face:🕵‍♂

Ja, det kan du si.
Samtidig legger jeg ikke skjul på at jeg har hatt kortsiktige trades innimellom som ikke ville sett like bra ut.
Det mest plagsomme er at jeg har sittet i mange av “rakettene” tidligere, men da ikke med langsiktig strategi.
Derfor er jeg bestemt på å holde på Soff, kan ta et fast balletak på at dersom jeg selger unna halvparten imorgen så kommer det em giga melding som drar den 30-40% i løpet av kort tid.